| Forfatter |
|
MichaelJDK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 674
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har en Pioneer VSX-916-S ( http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/VSX-916-S/index. html), som brødføder nogle Eltax Universe ( http://www.cableman.dk/product.asp?product=13&sub=2& page=1) og når jeg får taget mig sammen til at få den købt så er denne her på vej ( http://www.cableman.dk/product.asp?product=136&sub=1& ; ;page=1) - men det var et sidespring. 
1) Jeg vil gerne have bananstik på alle højttalere, da det er mega bøvlet at skrue alle de kabler på. Upraktisk når man leger med setuppet og upraktisk når man flytter/flytter rundt/o.l..
2) Men kan jeg sætte bananstik i min forstærker? (Det er egentligt det "egentlige" spørgsmål. Se linket ovenfor) - jeg er klar over at jeg ikke kan sætte bananstik i mine bag højttalere, men det er også ligemeget. Bare jeg kan få i center, front og alle ht-kabler - i forstærkerens ende 
3) Jeg har kig på nogle bananstik hos T-Hansen. ( http://www.thansen.dk/product.asp?c=1557212394&n=1200267 212&pn=1222804699) - er disse gode nok til mit setup? De er jo de allerbilligste som overhovedet kan opdrives. Klart nok at højttalerne ikke er high end, men derfor behøver man jo ikke gøre deres ydelse ringere...  Jeg er klar over at stikkene er et led mere, men hvis de spolerer lyden HELT og aldeles så skal der jo nok andre stik til.
Af snor bruger jeg 4kvm kabel til front+center og 2,5kvm til bag HT.
Nogen bud? __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender I evt. nogle stik hvori jeg kan sætte ledningen ind i - bagfra. Altså direkte ind i enden - i stedet for fra siden som er tilfældet med disse THansen stik!? __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 733
|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle gerne mene at du kan få bananstik i din pioneer . Hvis der er noget dupper, som er i vejen for at du kan få bananstikket ind, så kan du tage en lille flad skruetrækker, og bøje dem ud  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Der er nogle dupper, men de skal bare bøjes ud? Er der nogen der kender et lidt billigere alternativ til nogle bananstik? Skal bruge 16 stik (8 sæt) og 3200 kr for stik er nok liiiige i overkanten når forstærkeren står mig i 2300 kr, højttalerne i 500 kr og ht kabler i 200 kr. Altsammen ny-pris.
Så et billigere alternativ ville være en fordel og nok lidt mere i proportion med resten af setuppet set fra et økonomisk synspunkt  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Pugholm Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde da helt glemt, at jeg selv bruger disse , og der skal du sætte dem i bagfra ligesom med Dali  så skal du af med 400 kr istedet for 3200 kr  __________________ Marantz & Vega!
Pugholms HiFi
|
| Til top |
|
| |
MichaelJDK Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pugholm skrev:
Jeg havde da helt glemt, at jeg selv bruger disse , og der skal du sætte dem i bagfra ligesom med Dali så skal du af med 400 kr istedet for 3200 kr |
|
|
Se dét lyder spændende! Så skal jeg jo bare have en stak af sådanne stik.  __________________ Mvh, Michael Jensen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 20 December 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 23 December 2007 kl. 03:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg også kun anbefale. Det er god kvalitet og deres masse er lav. Og så lige lidt krympeflex udenom, så ser det endda pænt ud. Jeg bestilte dog mine hos RS-Components, der har de godt nok et plastichus udenom, men de kan havnede så snildt i affaldsspanden. Jeg har anvendt mine i sammen med min Pioneer VSX-1015, der så vidt jeg ved har samme banan-bøsninger som VSX-915/916.
|
| Til top |
|
| |