Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Pioneer VSX-916-S - med bananstik? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har en Pioneer VSX-916-S ( http://www.pioneer.dk/dk/products/42/98/405/VSX-916-S/index. html), som brødføder nogle Eltax Universe ( http://www.cableman.dk/product.asp?product=13&sub=2& page=1) og når jeg får taget mig sammen til at få den købt så er denne her på vej ( http://www.cableman.dk/product.asp?product=136&sub=1& ; ;page=1) - men det var et sidespring.

1) Jeg vil gerne have bananstik på alle højttalere, da det er mega bøvlet at skrue alle de kabler på. Upraktisk når man leger med setuppet og upraktisk når man flytter/flytter rundt/o.l..

2) Men kan jeg sætte bananstik i min forstærker? (Det er egentligt det "egentlige" spørgsmål. Se linket ovenfor) - jeg er klar over at jeg ikke kan sætte bananstik i mine bag højttalere, men det er også ligemeget. Bare jeg kan få i center, front og alle ht-kabler - i forstærkerens ende

3) Jeg har kig på nogle bananstik hos T-Hansen. ( http://www.thansen.dk/product.asp?c=1557212394&n=1200267 212&pn=1222804699) - er disse gode nok til mit setup? De er jo de allerbilligste som overhovedet kan opdrives. Klart nok at højttalerne ikke er high end, men derfor behøver man jo ikke gøre deres ydelse ringere...
Jeg er klar over at stikkene er et led mere, men hvis de spolerer lyden HELT og aldeles så skal der jo nok andre stik til.

Af snor bruger jeg 4kvm kabel til front+center og 2,5kvm til bag HT.

Nogen bud?

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Kender I evt. nogle stik hvori jeg kan sætte ledningen ind i - bagfra. Altså direkte ind i enden  - i stedet for fra siden som er tilfældet med disse THansen stik!?

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 December 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Dali har lavet noget til 399kr for 4 hvor du kan sætte dem i bagfra -Dali bananstik

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg skulle gerne mene at du kan få bananstik i din pioneer . Hvis der er noget dupper, som er i vejen for at du kan få bananstikket ind, så kan du tage en lille flad skruetrækker, og bøje dem ud

Pugholms HiFi
Til top Vis Pugholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pugholm Besøg Pugholm's Websted

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Der er nogle dupper, men de skal bare bøjes ud?
Er der nogen der kender et lidt billigere alternativ til nogle bananstik? Skal bruge 16 stik (8 sæt) og 3200 kr for stik er nok liiiige i overkanten når forstærkeren står mig i 2300 kr, højttalerne i 500 kr og ht kabler i 200 kr. Altsammen ny-pris.

Så et billigere alternativ ville være en fordel og nok lidt mere i proportion med resten af setuppet set fra et økonomisk synspunkt

Pugholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Jeg havde da helt glemt, at jeg selv bruger disse , og der skal du sætte dem i bagfra ligesom med Dali  så skal du af med 400 kr istedet for 3200 kr

Pugholms HiFi

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Pugholm skrev:
Jeg havde da helt glemt, at jeg selv bruger disse , og der skal du sætte dem i bagfra ligesom med Dali  så skal du af med 400 kr istedet for 3200 kr

Se dét lyder spændende!  Så skal jeg jo bare have en stak af sådanne stik.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 December 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej Michael.

Hvis du selv kan svinge en loddekolbe, så er der jo også disse stik, som kun koster 16 kr/stk: http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=28&a mp;iAd=131

Bruger dem selv.

mvh Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

KimHRasmussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 December 2007 kl. 03:07 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Hej Michael.

Hvis du selv kan svinge en loddekolbe, så er der jo også disse stik, som kun koster 16 kr/stk: http://www.highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=28&a mp;a mp;a mp;iAd=131

Bruger dem selv.

mvh Præsten

Det kan jeg også kun anbefale. Det er god kvalitet og deres masse er lav. Og så lige lidt krympeflex udenom, så ser det endda pænt ud. Jeg bestilte dog mine hos RS-Components, der har de godt nok et plastichus udenom, men de kan havnede så snildt i affaldsspanden.

Jeg har anvendt mine i sammen med min Pioneer VSX-1015, der så vidt jeg ved har samme banan-bøsninger som VSX-915/916.
Til top Vis KimHRasmussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KimHRasmussen Besøg KimHRasmussen's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes