Hasselhof Branchemedlem Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 04:43 | IP-adresse registreret
Ved ikke om det er blevet nævnt på forum før..men trist er det ihvertfald. Noget af det bedste tech info ang højtalere og beregninger var på deres support side. Selvom jeg aldrig har været imponeret af deres produkter har jeg altid respekteret deres opfindsomhed og forsøg på at lave nye løsninger. Deres XBL motor var virkelig spændende nytænkning hvor de via magneten og ikke som alle andre via svingspolen forsøgte at lave en liniær BL motor. En skam de ikke fik mulighed for at viderudvikle på den..jeg vil tro at havde man scalet den op til en 6 el 7 tomme svingspole så kunne man have overvundet dens power compression problemer.
Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
peppe skrev:
Det er muligt , men der kommer nye Hemp enheder med Adires magnetsystem , skulle snart kunne købes ved E - speakers. com .
Det er fordi Patentet på XBL2 er ejet privat af Dan Wiggins og David Hyre mener jeg han hedder så selvom Adire Audio er gået under så kan de 2 herrer stadigvæk sælge licenser til andre der vil bruge XBL2 teknologien.
Der er masser af andre producenter der stadigvæk bruger XBL2 og der kommer jævnligt flere til.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum