| Forfatter |
|
Emil K. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter :)
Jeg har lige købt et nyt og ikke ret billigt tv-bord eller rack, men højden mellem hyllerne er ikke noget at råbe hurra for. Min forstærker kan godt stå derinde, bredden og alt det hele er tip-top, men højden... Tror kun der er 1,5cm luft oppe over. Men 1,5 er også MAX. Er det for lidt? Koger min forstærker over derinde? Der er også ca 1,5 cm luft under forstærkeren...
Mvh. Emil __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
bliver dem varm?
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en forstærker? Edit: Jeg kan fra et andet indlæg af der er tale om en NAD C372 og at den trækker et par CV'ere. Så bliver der vel også spillet lidt højt fra tid til anden?  Jeg tror ikke jeg ville turde lade den nøjes med 1,5cm luft!
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en glas plade ca. 1,5 cm over forstærkeren. Ja, det er en NAD C372 som trækker CLS-15. Glaspladen bliver lidt varm, og jeg spiller højt en gang imellem ja
Det er fandme træls at den er så trang der inde. Men på både højre og venstre side af forstærkeren er der god plads.

__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne montere et par tromleblæsere næsten usynligt under hylden over forstærkeren og få skiftet luften over forstærkeren den vej. Når du spiller højt vil du alligevel ikke kunne høre blæserne.. Med blæserne på en liste, et par kroge i og en ledning ud til en strømforsyning, så skulle den være i vinkel.
Mvh. Jens/Modifix
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal i hvert fald ikke bare lade den stå med så sparsom plads! Min NAD begyndte at lugte brændt den anden dag fordi jeg gav mine CLS-15'ere for mange tæsk for lang tid!  Så måtte jeg hellere skrue lidt ned. __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal have mere luft, det er utroligt så meget det har at sige at der er noget luft over forstærkeren, især når man vil spille højt igennem længere tid.
Min. 10 cm og meget gerne mere hvis du vil kunne skrue op uden at være bange for at det hele slår fra efter 30-40 min.
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at få styr på abstinenserne spiller jeg "lidt" højt engang imellem, men ikke så tit igen. Og tager kun lige et par numre med god skrue på, sidder ikke i flere timer med volumen på kl. 11.
Hvis jeg får tid uploader jeg et billede senere hvis i har nogle ideer som kan "ses".
Men jeg kunne jo også stille forstærkeren op på selve bordet, men der skal mit nye fladskærms tv stå når jeg engang får penge nok.
Men en blæser af en art lyder som en virkelig god ide, så kigger lige på det...
Tak for svarene 
__________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En blæser kan sagtens komme til at fungere hvis du vil spille højt igennem længere tid, så kan man jo alligevel ikk høre den. Jeg er 100% sikker på at din forstærker sagtens kan tåle nogle "tæsk" i 4-5 numre, altså omkring 10-15 min selvom den ikke får særligt meget luft.
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja. Nu er jeg gået i gang med projekt blæser. Har taget en fin lille blæser ud af en underlig lampe jeg har, skiftet en lille kontakt, og nu kan den tænde og slukke uden at brænde af *stolt*
Blæseren kan ikke ligge oven på forsærkeren, der er ikke engang nok plads så jeg er i gang med at lave en boks den skal være i, som placeres på siden af forstærkeren. Jeg laver et rør hvor lufen kan komme ud, og den skal ud hvor alle kablerne ligger. Så laver jeg den her aflange boks som er næsten lige lang som forstærkeren er dyb, og på den måde vil jeg kunne suge luften fra næsten hele toppen af forstærkeren væk fra siden, og om bagved. Smart hva'? __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smart, hvis du er rigtig fiks kan du evt. dele den boks i 2 dele, så der er en boks på hver side af din Nad, det er nemlig her udgangstransisterne sidder, og det er dem der bliver varme. Om det kommer til at gøre den store forskel er svært at sige, men teoretisk burde det forbedre din køling en hel del.
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er bange for motoren er brændt af men jeg tager lige et kig, ellers er det modstanden og alt det andet skrammel  __________________ Det er bedre at være til grin, end det er ikke at være til noget.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke bare prøve i første omgang - forstærkeren vil sikkert slå fra ved termisk overbelastning - så ved du at der ikke er køling nok.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Emil K. Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne jeg jo også.. Men da min blæser virkede gik det perfekt... Men jo, jeg kan jo prøve?
|
| Til top |
|
| |