Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej brugere... Er der andre herinde, som har oplevet, at deres pakker aldrig nogensinde dukkede op efter et køb? Jeg tænker især på pakker, som er sendt udenfor DK. Jeg har hele 4 gange(!!!) ud af 7 handler i denne måned oplevet at mine pakker aldrig dukkede op. Jeg taler om PS3 spil og Blu-Ray film købt fra eBay. Det "sjove" er, at pakkerne forsvinder, så snart de ankommer til DK - altså under Postdanmarks varetægt. Jeg er ved at være p***e irriteret efterhånden, da jeg synes, at det er ret flovt at jeg gang på gang, skal fortælle de kære og ærlige eBay sælgere, at min pakke ikke er ankommet, hvorefter de enten giver mig pengene tilbage, eller sender et nyt spil/film. Og det er ikke engang dem, som bærer anvaret. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er Postdanmark der nosser gevaldigt i det.  ....Om det skyldes dårligere service end tidligere, eller langfingrede ansatte, er mig uvis...jeg tror dog på det sidste. Er der andre herinde, som har været så uheldige for tiden? Jeg synes ikke det var så slemt for bare et havlt til et helt år siden...
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske er de bare blevet tilbageholdt lidt tid, indtil du får en regning for tolden...
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 22 Januar 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke oplevet problemer med pakker fra udlandet (det er sjældent jeg handler med udlandet), men jeg har oplevet, at Post DK har smidt en sprit ny LCD computerskærm samt et memory kort væk.
Jeg kan forstå, at en lille pakke med et memory kort kan forsvinde men en stor kasse med en skærm?
Jeg holder også på, at Post DK har nogle ansatte med lange fingre 
/Henrik
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
måske er de bare blevet tilbageholdt lidt tid, indtil du får en regning for tolden... |
|
|
Jeg glemte at fortælle, at pakkerne bliver sendt fra UK. Så nej, der burde ikke være noget tilbageholdt. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke at chancerne for at pakkerne "forsvinder" er større når man kan mærke på facon og vægt at det kunne være en DVD-film eller en CD?
Jeg har heldigvis ikke selv været uheldig endnu (7-9-13).
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig haft en pakke der er forsvundet, og jeg bestiller normalt altid mit udstyr fra Tyskland. Men har så ikke prøvet fra England endnu. Lyder rigtig surt at miste sit bestilte grej  __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Jeg har ikke oplevet problemer med pakker fra udlandet (det er sjældent jeg handler med udlandet), men jeg har oplevet, at Post DK har smidt en sprit ny LCD computerskærm samt et memory kort væk.
Jeg kan forstå, at en lille pakke med et memory kort kan forsvinde men en stor kasse med en skærm?
Jeg holder også på, at Post DK har nogle ansatte med lange fingre 
/Henrik
|
|
|
Det skal lige tilføjes, at jeg aldrig har haft problemer med at få leveret en ny omgang varer fra forhandleren i denne forbindelse. Det medfører selvfølgelig lidt længere ekspeditionstid.
/Henrik
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke oplevet problemer med forsvundne pakker fra hverken Tyskland eller England...men har oplevet problemer med defekte varer ved modtagelsen
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke oplevet at pakker fra Amazon.co.uk eller cdskiven ikke er fremkommet - men jar oplevet at pakker fra Sverige ligger og roder rundt - nu senest i en måned, men det er i Sverige....
Jeg tror desværre ikke at Post Danmark nosser specielt meget i det , men jeg tror desværre at der er enkelte medarbejdere hos firmaet, der ikke er helt ærlige....
|
Til top |
|
|
SoundMan Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Post Danmark HAR et problem.
Kæresten skulle modtage en pakke (sendt med Post Danmark) hvori der var 5 stk. af den samme vare. Pakken havde været åbnet og 2 stk. ud af de 5 var "væk". Pakken var sendt privat fra en veninde, så sandsynligheden for at der var 5 stk. fra starten er temmelig stor.
Jeg tror også at det er Post DK's medarbejdere der ikke kan modstå fristelserne. __________________ MVH Allan
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har engang købt Turtels til NES, men det dukkede aldrig op. Og det var også her i dk :( Det er ellers et godt spil.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er man egentlig stillet, hvis man som modtager af en pakke fra udlandet, netop ikke modtager sin pakke? Er det PestDKs ansvar?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ud af 2-300 cd'er fra CDNOW (USA) er 1-2 aldrig nået frem. Så får man bare pengene retur fra dem. Alle pakker fra udlandet er altid ankommet.
Mvh.
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er heldig lissom Milu, men at postarbejderne i Kbh. "tjekker" varerne er vist ikke til diskussion.
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
jeg er heldig lissom Milu, men at postarbejderne i Kbh. "tjekker" varerne er vist ikke til diskussion.
|
|
|
Det er bare p***e irriterende og simpelthen for groft!  Jeg ved godt, at det (forhåbentlig) kun drejer sig om nogle få fjolser, men det ødelægger Post Danmarks i forvejen fordærvede image. Det simpelthen for slapt, at der ikke bliver ført bedre kontrol. Jeg er sikker på, at vi borgere i Århus er ligeså udsatte for Post Danmarks tyveri. Sjovt nok har jeg aldrig haft problemer med afdelingen i Herning. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Buyer no 1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 210
|
Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører åbenbart også til de heldige
Jeg har gennem de sidste 4-5 år købt rigtigt mange cd'ere fra bl.a. CDON, CDWOW og PLAY.COM. De er ALLE SAMMEN nået frem!
Til gengæld har jeg oplevet at mine hi-fi blade nogle gange bliver meget forsinkede...
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har får gaflet pakker sendt med Post DK og fragtmanden, specielt når de skal igennem omlast i Kbh, så alle mine forsendelser er med forsikring ellers ingen erstatning, og senest wrappet i sort plast - man bliver klog af skade
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Post DK lovet højt og flot i TV2´s kontant, at de kan bringe ud dag til dag, da har bare ikke lovet hvilken uge eller år det så er tale om.
Og det er rigtig Post DK har et problme og et meget stor et.
Bare tage nogle eks, som vel sige alt.
De passe ikke på brev eller pakke, ligge mange ved åben steder, eller i postbure som alle kan komme til.
Post buden flygge fra Post DK, på grund af ringe arbejdsforhold.
Man kan ikke mere som privat person send pakke over 20kg med Post DK.
Man kan ikke sende som privat person på efterkrav.
Porto er stige rigtig meget.
Told gebyret er også steget meget (50%).
Og så kalder Post DK, det for en forbeder service
Så ja jeg kan god forstå at post DK mister pakker, da de ikke passe på dem.
|
Til top |
|
|
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
For god ordens skyld, toldgebyret er fordoblet fra 75,- til 150,- (dvs. 100%). Og bagatelgrænsen er den samme (80,-) som den har været lige så længe jeg kan huske tilbage.  Faktisk kan jeg huske at toldgebyret på et tidspunkt var 50 kr. (og bagatelgrænsen var 80 kr.). Dvs. toldgebyret er tredoblet uden at der er sket noget med bagatelgrænsen.
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 25 Januar 2008 kl. 01:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buyer no 1 skrev:
Jeg hører åbenbart også til de heldige
Jeg har gennem de sidste 4-5 år købt rigtigt mange cd'ere fra bl.a. CDON, CDWOW og PLAY.COM. De er ALLE SAMMEN nået frem!
Til gengæld har jeg oplevet at mine hi-fi blade nogle gange bliver meget forsinkede...
|
|
|
Hmmm..... Jeg har også fået alle mine bestilte CD'er....... Er det så tegn på dårlig musiksmag, siden postDK ikke har nuppet noget 
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|