Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 18:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: HiFi udviklere i Jylland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Decap_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Jeg er netop færdig med min uddandelse til elektroingeniør og søger nu efter et job. Og tænkte på om folk herinde kendte nogle producenter/udviklere af audio/video udstyr som har beliggenhed i Jylland (gerne Århus området) som gør brug af E-ingeniører.

Jeg kender selv til følgende:

B&O
Lyngdorf
DALI
Dynaudio
Gryphon
GamuT
TC Electronic

Ligger i inde med viden om andre producenter så skriv endelig en besked her - eller send en PM - og gerne med et link til hjemmeside.
Til top Vis Decap_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decap_dk

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Januar 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hvad er dit speciale mere nøjagtigt?

/U.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Amitech
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Decap_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Hvad er dit speciale mere nøjagtigt?

Altså som sagt er jeg elektro(nik) ingeniær, hvilket betyder at jeg har "speciale" indenfor kredsløbsanalyse, design og udvikling af DSP, uControllere og FPGA'er osv.

Så hvis du vil vide hvilke aspekter indenfor udvikling jeg har forhåbninger til at komme til at arbejde, så vil jeg sige at jeg er kvalificeret til det meste :D
Til top Vis Decap_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Decap_dk

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hvis du har den holdning kan det godt være at det tager et stykke tid inden du finder et job... Den rette blanding af ydmyghed og selvtillid er vigtig når man søger job som nyuddannet

Nå, det jeg egentlig mente var: Hvilke kurser har du haft, hvilke emner har du skrevet projekter om, hvad var temaet for dit speciale/afgangsprojekt, hvad interesserer du dig for selv osv.? Du kan garanteret ikke lave alt fra FPGA-udvikling til ASIC design, så hvad har du mere specifikt beskæftiget dig med? Og så lige: Er du diplom eller civilingeniør? Udfra din lokalitet vil jeg gætte på at du er/bliver diplom fra IHA, men er det rigtigt?

/U.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Januar 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:

Hvis du har den holdning kan det godt være at det tager et stykke tid inden du finder et job... Den rette blanding af ydmyghed og selvtillid er vigtig når man søger job som nyuddannet

Nå, det jeg egentlig mente var: Hvilke kurser har du haft, hvilke emner har du skrevet projekter om, hvad var temaet for dit speciale/afgangsprojekt, hvad interesserer du dig for selv osv.? Du kan garanteret ikke lave alt fra FPGA-udvikling til ASIC design, så hvad har du mere specifikt beskæftiget dig med? Og så lige: Er du diplom eller civilingeniør? Udfra din lokalitet vil jeg gætte på at du er/bliver diplom fra IHA, men er det rigtigt?

/U.

Ofte bliver man ansat udfra om man passer ind i virksomheden og ikke ift. ens speciale fra studiet (her tænker jeg kun på nyuddannede).

Jeg er ikke selv ingeniør, men har dog forsøgt og har en bror der er ingeniør (samt flere venner). Fælles for dem alle, er at de er  blevet ansat som generalister og senere hen i virksomheden har udviklet speciale. Derfor skal man ikke fra start kun søge jobs inden for de områder ens kurser henvender sig til.

Det er dig vigtigt at man kan gøre rede for hvilke faglige udfordringer man søger, og hvilket udvikling man ønsker at undergå som ingeniør.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes