Bruger siden: 26 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 6
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
Jeg står i den dejlige situation at lige har bestilt mig en projektor, men mangler desværre S-vhs inputs i den..
Jeg ejer en pioneer surround reciever med en masse svhs indgange og udgange, og har aldrig egentlig fattet hvad disse er til - kan man bruge disse som en slags s-vhs selectorer? så når man f.eks står på dvd på forstærkeren så switcher den automatisk til dvd video input også? så det signal der sendes til projektoren er dvd signalet? Eller hvad er disse til?
Hvis i kender anden måde at smide en 2-3 svhs signaler til 1 svhs signal er jeg meget modtagelig over for råd eller links til sådan en tingest der kan gøre det.
Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
cosmodk skrev:
....Jeg ejer en pioneer surround reciever med en masse svhs indgange og udgange, og har aldrig egentlig fattet hvad disse er til - kan man bruge disse som en slags s-vhs selectorer? så når man f.eks står på dvd på forstærkeren så switcher den automatisk til dvd video input også?....
Det er lige præcis det de er beregnet til . Sæt S-VHS kabler fra hver enkelt signalkilde til receiveren og så et kabel fra receiverens "monitor out" til projektoren. Så skulle den ged være barberet!
Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 65
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
Faktisk er det sådan at Pioneers reciver kan bruges som s-vhs selector, altså at du uanset hvilket indgangssignel du benytter kan smiden den ud på en forvalgt s-vhs udgang (setup) En anden ting er at mange reciver kun kan vise reciverens interne dolby digital setup via s-vhs udgangen. Hvis dit formål er at samle DVD-Video osv. for at kunne samle div. signaler i et kabel er Pioneer ganske god, brug bare reciveren som "samletråd" for alle dine signaler.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum