Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Gode råd ang. Stereo Hi-Fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NielsBN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen.

Jeg er kommet i den dejlige situation at i maj i år er jeg færdig med min uddannelse, og jeg har et arbejde der venter på mig oppe i randers, plus jeg har også føet fat i en lille to værelses lejlighed på 65kvm.

Grundet uddannelsesforløbet har jeg forsømt mine ører på det grummeste, forpint dem med høj techno på gamle udslidte loppemarkede højtalere og drukket billig slots øl i lange baner. Det skal der nu laves om på.

Jeg har lavet en lille tegning af min indretningsplan for min lille nye stue (godt 40kvm):
Indretningsplan til stue.

Jeg har så planlagt at have tæpper under spisebord og sofabord, men det er ikke fastlagt endnu, måske kommer der et tykt gulvtæppe på hele gulvet. Ud over det vil jeg have et stort gardin op at hænge foran det store vindue i enden.

Mine spørgsmål går så ud på hvad for noget grej jeg skal erhverve mig. Og jeg vil kun have stereo, og jeg starter med CD'er, venyl må komme i fremtiden ;)

Og jeg har ingen forstand på hvad for nogle højtalere og forstærkere jeg skal vælge, rent størrelsesmessigt. Altså med henblik på højst mulig gengivning af det korrekte billede af lyden i et 40kvm rektangulært rum.

Men jeg havde tænkt på følgende til at starte med. (uden at have nogen som helst ide om det er i underkanten, eller overkill...):

For-forstærker: NAD C162
Effekt-forstærker: NAD C272
CD Afspiller: NAD C515BEE
Højtalere: B&W DM684

Selve systemet skal gerne kunne gengive musikken så perfekt som muligt, og grundet min bræde musiksmag skal det gerne kunne spille Techno, Dance og Pop, såvel som Rock (Dizzy Mizz Lizzy, DAD, Volbeat, AC/DC, Iron Maiden, samt noget så redikalt som JaConfetti's stil.

Så jeg spørger jer, de professionelle, om det er helt hen i vejret med sådan et setup i så lille et rum.

Det skal lige siges at jeg baserer mine NAD og B&W valg efter egen erfaring hos venner der har haft NAD og B&W, kontra NAD sammen med JBL Studio Monitor højtalere, Denon udstyr og CV højtalere. Og efter min smag var NAD og B&W oplevelserne dem jeg nød mest.

På forhånd mange tak for jeres hjælp!

Til top Vis NielsBN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NielsBN Besøg NielsBN's Websted

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

øhhh

lille lejlighed på 65 kvm og øhhh lille stue på 40 kvm...ved ikke hvor du boede før men det er der sørme ikke småt ved, noget af det!!

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

NielsBN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Kommer fra en 3 værelses på 80kvm som er næsten gratis at bo i. Så det er en lille nedgradering, og jeg er en stor gut
Til top Vis NielsBN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NielsBN Besøg NielsBN's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes