Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Zen Setting Hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jensradio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Har netop anskaffet mig en Creative Zen. Har installeret den og den virker rigtig godt.

Nu skulle jeg så i denne sene aften/nat prøve at Rippe en CD, hvilket også virkede OK. Men Formatet kan ikke ændres - står på WMA. I User Guiden står der uden nærmere forklaring at man kan ændre formatet (kvaliteten kan jeg ændre). De øvrige ting der skal vælges virker OK

Format WMA står bare som en tekst.

Det forstår jeg ikke, nu har jeg læst og prøvet alverdens ting, men nej.

Er der nogen med et godt råd inden jeg går grasat. ?

Venlig hilsen

Birgit

Til top Vis Jensradio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensradio

Jensradio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Er der ingen der har en Creative Zen ?

Har nu erfaret at manden har samme problem med Creative Zen V Plus som han købte for 1 år siden.

Så det er ikke kun mig der klumrer

Måske er den tidligere problem-forklaring ikke særlig godt beskrevet, så jeg prøver igen.

Har installeret ZEN sammen med Creative Zen Media Explorer og har prøvet forskellige funktioner både på PC og Zen MP3playeren. En skøn lille maskine.

Ved punktet i Media Explorer - Rip Audio CDs - vil jeg vælge et format og qualety - men kan kun vælge qualety - Formatet er WMA som en tekst - ingen MP3, WAV eller noget.

Jensradio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

fortsat....

Nedenunder kan man komme ind i - Click to learn about MP3 format -det fortæller ikke noget.

Ved tryk på Hjælp på den første side står hvad de enkelte valgpunkter betyder og her står bl.a. under format - select a fileformat, bitrat type og quality. Der kan fint rappes til ZEN i WMA.

Har prøvet 100 forskellige ting og prøvet i Creatives hjemmeside med forskellige vejledninger og spørgsmål/svar.

Hvis du har en Creative Zen eller lign. ved du nok hvad jeg mener. Eller hvad ?

Tidligere havde jeg en Zen Micro med programmet Creative Medea Source organizer - et godt program efter min mening.  Venlig hilsen

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger bare denne.http://www.dbpoweramp.com/  Nå den er ikke gratis mere. Jeg finder en anden.

Her er den; http://cdexos.sourceforge.net/?q=download

En dansk vejledning: http://www.piratgruppen.org/spip.php?article582

Har en Zen og er glad for den, men det SW der er med er noget skod.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

Jensradio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svar

Nu mere jeg ser på creative media explorer nu mere skodet bliver det - og så den help-vejledning - UHA da - Bli'r så gal over sådan noget, når man nu har fået en fin ZEN - Købte den bl.a. på grund af den fine store skærm - som er meget lettere at se end den lille Micro - Der er sandelig også sket noget med betjeningen.

Jeg fristes til at bruge ITUNES og så lægge musiken over i Zen bagefter. Er nemlig begyndt at indspille mine CD'er her i god kvalitet som jeg evt. kan konvertere til en god MP3 her. Grunden til Itunes er bl.a. at jeg bruger Squeesbox. Så har jeg også mine radioPodcast her. Det er ikke fordi jeg henter musik hjem i IPOD format.

Min Creative Media Souce, som jeg brugte til Zen Micro var rigtig god til mange ting. Bl.a. optager jeg programmer fra min tuner, som er sat til PC'en.  Så jeg skal ihvert falde bruge et eller andet til at optage fra Tuner. - Kan ikke finde ud af at tilslutte min nye ZEN til Media Source men har fået den tilslutte Windows Media Player.

Nu ved jeg ikke om der er behov for de andre ting i ZEN Media Explore, men så må det prøves hen ad vejen. Hvad med foto og video ?

Det kan godt være dine nævnte programmer er bedre, men kan de bruges til mit formål.? Findes der noget bedre at optage radio fra Tuner på. (altså på PC)

Venlig hilsen Birgit

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes