| Forfatter |
|
Sebastian H Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi eksperter, kan i vurdere mit setup som jeg går og overvejer at erhverve, muligvis bliver det indkøbt i weekenden.
Forstærker: DENON PMA-1500AE - Pris 5.999,00
CD/SACD Afspiller: DENON DCD-1500AE - Pris 4.999,00
Radio DAB: DENON TU-1800DAB - Pris 2.999,00
Højtalere: 2 x DALI Concept 8 - Pris 2.999,00 Stk.
Subwoofer: 2 x DALI Concept Sub 12 - Pris 3.699,00 Stk.
Fjernsyn: SONY KDL-52W4000K - Pris 22.990,00
Dertil kommer kabler som jeg regner med at kunne forhandle mig frem til da jeg rammer et købsbeløb på omkring 52.000 kroner Noget rabat er vel at finde når man handler meget.
Og nej jeg skal ikke have surround sound.
Ris ros? Kunne i sætte noget bedre sammen til den pris? Jeg vil meget gerne høre meninger inden jeg skyder 50k af på hifi, håber jeg i kan forstå.
Vigtig at lyden er klar og at mit setup kan levere end god fast bund. CV er udelukket i min stue.
I må MEGET! (LÆS: MEGET) gerne komme med alternativer, dog. Det skal være nyt, max pris 55.000 kroner, og hvis i anbefaler andre tv, skal det være min. 50 tommer samt FULL HD.
Mvh. Sebastian
|
| Til top |
|
| |
Sebastian H Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at jer herinde samt folk på HFG har et dårligt syn på concept serien. Men altså man kan jo også blive ved og ved og ved. Man må sætte en stopper et sted og finde ud af hvor meget man vil ofre. Jeg er på ingen måde i tvivl om at Concept 8 ikke kan måle sig med mange andre højtalere. Men når jeg ikke vil spendere mere end de penge jeg har nævnt ovenover, så ved jeg ikke hvad alternativet skulle være? Min bror har den helt store denon serie (stereo) 2 x denon effektblokke samt 2 x concept 10 og dertil 2 x 15" dali et eller andet subwoofers. Jeg synes personligt det spiller fantastisk, til det vi benytter vores anlæg til. Men hvad siger i ?
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet en del til concept mod Ikon serien, og jeg vil sige: det er ærgeligt at spare netop dette sted, så hellere købe en Ikon højtaler... eller måske hvis pengene kniber kunne du købe brugt  der er masser af fede højtalere at få på brugtmarkedet, prøv at se mit setup, jeg har lige købt nye højtalere og de spiller virkeligt som en drøm. men hvis du synes concept lyder godt så er det da det du skal have. men jeg ville hellere vente og bruge flere penge, for jeg ville komme til at fortryde det efter kort tid...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian H skrev:
| Jeg ved at jer herinde samt folk på HFG har et dårligt syn på concept serien. Men altså man kan jo også blive ved og ved og ved. Man må sætte en stopper et sted og finde ud af hvor meget man vil ofre. Jeg er på ingen måde i tvivl om at Concept 8 ikke kan måle sig med mange andre højtalere. Men når jeg ikke vil spendere mere end de penge jeg har nævnt ovenover, så ved jeg ikke hvad alternativet skulle være? Min bror har den helt store denon serie (stereo) 2 x denon effektblokke samt 2 x concept 10 og dertil 2 x 15" dali et eller andet subwoofers. Jeg synes personligt det spiller fantastisk, til det vi benytter vores anlæg til. Men hvad siger i ? |
|
|
Hvis du be'r om kritik (kommentarer) fra folk, må du jo tage dem som det kommer ;) - måske det kunne være en god ting [tm] at fortælle en smule om hvor stort din stue er, og hvilken slags musik du plejer at spille, eller er folk da helt ude i hampen mht at bedømme det.
Til 25 af de store, er der jo afsindigt mange muligheder for god lyd - mht sub's er jeg lidt valen på dem, men det kommer jo an på dit rum
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Sebastian H Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke et spørgsmål om hvor vidt det kniber med penge eller ej. Men siden du spørger så nej. Men jeg er ikke interreseret i at spendere ekstremt mange penge. Derfor loft på de 55.000.
Det må ikke være brugt. Jeg køber ikke brugte ting, det er en principsag.
Jeg har hørt at Ikon serien skulle have en meget lys lyd hvilket jeg måske ikke ville være vildt glad for. :)
|
| Til top |
|
| |
Sebastian H Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Sebastian H skrev:
| Jeg ved at jer herinde samt folk på HFG har et dårligt syn på concept serien. Men altså man kan jo også blive ved og ved og ved. Man må sætte en stopper et sted og finde ud af hvor meget man vil ofre. Jeg er på ingen måde i tvivl om at Concept 8 ikke kan måle sig med mange andre højtalere. Men når jeg ikke vil spendere mere end de penge jeg har nævnt ovenover, så ved jeg ikke hvad alternativet skulle være? Min bror har den helt store denon serie (stereo) 2 x denon effektblokke samt 2 x concept 10 og dertil 2 x 15" dali et eller andet subwoofers. Jeg synes personligt det spiller fantastisk, til det vi benytter vores anlæg til. Men hvad siger i ? |
|
|
Hvis du be'r om kritik (kommentarer) fra folk, må du jo tage dem som det kommer ;) - måske det kunne være en god ting [tm] at fortælle en smule om hvor stort din stue er, og hvilken slags musik du plejer at spille, eller er folk da helt ude i hampen mht at bedømme det.
Til 25 af de store, er der jo afsindigt mange muligheder for god lyd - mht sub's er jeg lidt valen på dem, men det kommer jo an på dit rum |
|
|
Ja, sorry. Jeg hører meget blandet musik, dog ikke så meget rock. Det spiller både fra min computer samt min CD samling. Jeg benytter også min xbox 360 samt PS3 en hel del. Derudover ser jeg film, igen fra computer samt DVD og Blu ray. Og ellers så almindeligt tv, mtv osv..
Min stue er vel omkring 25-30 KVM
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nok vælge en pioneer plasma når du alligevel er oppe i det prislag og så ville jeg også spendere lidt mere på højttalerne og når du alligevel ikk skal ha surround så ser jeg ingen grund til at købe to subs
__________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |
Sebastian H Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tv skal være FULL HD og det skal ikke være plasma, da jeg kører mange film gennem min computer. Samt at jeg bruger mine konsoller rigtig meget.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at kaste et blik på Focal JM.lab som www.hififreaks.dk forhandler? __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Sebastian H Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender intet til det mærke Mathias, er det godt eller? Jeg hælder mest til at købe alt samlet og købe det i Hifiklubben, min bror har nogle gode kontakter derinde som evt. Kan gavne mig en lille smule.
|
| Til top |
|
| |
piddy Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
du får en betydelig bedre skærm hvis du køber en plasma skærm end den du har listet. Det at du spiller film fra computeren over skærmen gør ikke noget eller det at du spiller konsolspil. Det der "kunne" være en ulempe for plasmaen er hvis du bruger den som decieret computerskærm bruger den til tekstskrivning osv..(mulig chance for burnin)..
Men du vil få en bedre skræm.. ellers gå til panasonic pz80 det ville være det næstbedste. dette er fuld HD og vil til hver en tid være et bedre valg.. men gå dog ud og se de forskellige.. tag din xbox med og nogle dvd film og afprøv dem på hhv. plasma(pioneer, panasonic) kontra lcd... vælg nogle film med mørke scener (evt. ringenes herre 1 - når de går i gennem bjerget).. der vil du se en af plasmaens styrke at vise rigtig sort...
Focal er et godt valgt eller B&W dm683 og der vil være mer end rigeligt med bas.. hvis du alligevel kører stereo så behøver du ikke en sub, hvis bare dine højtalere er kraftige nok.. så bred de penge du sparer der og få nogle bedre produkter over hele billedet.. Så hvis du endelig senere behøver en sub kan du det..
|
| Til top |
|
| |
Sebastian H Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte disse B&W dm683 i HFK idag. Men sælgeren fortalte at grundet den tunge mellemtone kune den forstærker jeg har kig på måske have svært ved at trække dem og dette kune resultere i en defekt forstærker eller et par defekte højtalere. Er dette korrekt? Jeg synes de lød rigtig godt. Og han spillede dem på den Denon jeg vil købe. Men jeg gider jo ikke købe dem hvis den forstærker ikke er kraftig nok.
Og Ang. Plasma. Den 50 tommer Pioneer er jo ikke FULL HD. Koster en FULL HD plasma ikke spidsen af en jetjager?
|
| Til top |
|
| |
piddy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det endelig skal være i hifiklubben:
B&W DM683 højttaler 2*4.499 = 8998
Forstærker: DENON PMA-1500AE - Pris 5.999,00
Radio DAB: DENON TU-1800DAB - Pris 2.999,00
CD/SACD Afspiller: DENON DCD-1500AE - Pris 4.999,00
Ialt 23.000
TH-50PZ80E 20.000
http://www.ppradio.dk/235-147-211-plasma_2008.htm
Du kan få det endnu billigere hvis du køber det som paralelimport, men her vil du så ikke ikke have den udvidet garanti og service..
så bliver det 43.000
10.000 endnu:)
ville bruge de ekstre penge på at købe en dedikeret effektforstærker og dedikeret forforstærker, når du elsker stereo..
Samlet set får du et meget bedre resultat end dit forslag
|
| Til top |
|
| |
piddy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
så du har ca. 16.000 til at vælge anderledes med forstærker.. når du godt kan lide den højtaler så er det jo bare om at betale lidt mere og få et bedre produkt.. hifiklubben har en masse men mangler alligevel nogle gode produkter i mellem prislejet..
Her fx fra ktradio.dk
Rotel - RC-1070 forforstærker til 5.499
Rotel - RB-1080 effektforstærker til 11.795
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være fra HFK, så ville jeg købe Mentor 1 eller 2 (+ stands) og Ikon Sub 12".
Mentor er rigtig gode ht. og har ikke den lyse Ikon-lyd.
Alternativt anden forstærker/cd: Cambridge 840 A v.2, o g 840 C.
Og køb så nogle ordentlige kabler!!! (VdH ex.)
|
| Til top |
|
| |
Sebastian H Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Piddy, lyder cool, men hvis det skal være plasma er jeg nok mere til Pioneer, de får jo ikke andet end god kritik. Hvis jeg altså kan finde et i FULL HD.
Men altså de 10000 sparet, og når du nu har fjernet subs.
Hvad så med 2 gange Mentor 6 til 9000 stykket? Dem hørte jeg også idag og de skulle eftersigende klare sig uden problemer på den forstærker. Og de lød en hel del bedre end de B&W.
Copman :), jeg kiggede også på Cambridge, men jeg har alligevel fundet vejen til Denon.
|
| Til top |
|
| |
Sebastian H Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du egentlig selv hvis jeg må spørge Piddy? hifi, tv osv? Du lyder til at have ret meget styr på det.
|
| Til top |
|
| |
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Copman :), jeg kiggede også på Cambridge, men jeg har alligevel fundet vejen til Denon."
OKI, men køb så Mentor 2 + Ikon sub (den lyder ikke lyst...)
|
| Til top |
|
| |
piddy Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mig selv? interesserer mig meget for hifi og tar til messer og hører på nye produkter. mit nuværende anlæg er ikke meget værd, da jeg er i opsparingsfasen lige nu.. Men der er mange herinde der kan hjælp dig og har haft flere anlæg.. giv tråden lidt tid og de skal nok komme.
Pioneer - PDP-LX5090 26.000
men tag i ktradio og oplev pana, pioneer og hva de ellers har og se om de ektra penge er det værd for pioneer..
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sebastian H skrev:
| Jeg kender intet til det mærke Mathias, er det godt eller? Jeg hælder mest til at købe alt samlet og købe det i Hifiklubben, min bror har nogle gode kontakter derinde som evt. Kan gavne mig en lille smule. |
|
|
Til de priser, kan jeg ikke se nogle navneværdige konkurrenter. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |