Forfatter |
|
bale Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 24 Juli 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Topic slettet da jeg er fraflyttet.
|
Til top |
|
|
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har faktisk selv nævnt løsningen: kabelbakker. De er relativt billige, kan fås i mange forskellige farver og dermed nemt indpasses i det øvrige ambient, og er nogenlunde nemme at arbejde med.
Hvad angår netværkskablet, kan du køre trådløst. Måske skaffe en trådløs printserver, som kan forbindes til alt med netværkskort, fra spillemaskiner til receivere. __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skift fodlister til den type der lader dig skjule kabler i dem eller...
...køb en murrillefræser, skriv en forhåndsundskyldning til naboerne for larmen og fræs de riller i muren du skal bruge. Dernæst murer du flex-rør ind og slutter af med en ny omgang tapet og maling...
Som Da_Saint skriver kan du også bruge kabel-bakker, men selvom det er en dyrere løsning ville jeg nok gå efter fodlisterne med skjult kabelføring selvom der sikkert sidder splinternye i din lejlighed... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
Til top |
|
|
bale Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan vist heller ikke rigtigt se andre muligheder medmindre at kablerne skal være synlige. Jeg synes dog at kabelbakker er et helvede at arbejde med - men det kan vist ende med at blive løsningen. Ang. netværket så kører jeg i forvejen trådløst i lejligheden men det dækker desværre ikke mine behov godt nok - og derfor er kablet netværk "uheldigvis" (pga. arbejdet med kabler!) et "krav" i lejligheden. Kabelbakkerne; er der nogle der har nogle anbefalinger til disse? Jeg har hørt, at man kan få dem med dobbeltklæbende tape, men hvor godt holder sådan noget? EDIT:
McFrede skrev:
Skift fodlister til den type der lader dig skjule kabler i dem eller...
...køb en murrillefræser, skriv en forhåndsundskyldning til naboerne
for larmen og fræs de riller i muren du skal bruge. Dernæst murer du
flex-rør ind og slutter af med en ny omgang tapet og maling...
Som Da_Saint skriver kan du også bruge kabel-bakker, men selvom det
er en dyrere løsning ville jeg nok gå efter fodlisterne med skjult
kabelføring selvom der sikkert sidder splinternye i din lejlighed... |
|
|
Puuha, det var vist lige drastisk nok da min lejlighed ikke er ejer men lejer-lejlighed og jeg dermed står for erstatning af alt jeg laver ved den ved fraflytning. Havde den været ejer, så havde jeg turde gå mere drastisk til værks, men desværre ikke i dette tilfælde. Fodlisterne lader sig ikke gøre, da du som udfra billedet, kan se at det vil kræve VÆSENTLIGE større mængder kabler at trække op og ned at karme end at tage dem ved loftet. Jeg ville dog godt have at det var lidt nemt at smække op - men omvendt, det er kabelbakker vel også?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er leje, så er kabelbakker umiddelbart eneste løsning. Det er nemt og billigt, så der er ignen undskyldning  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
bale Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Hvis det er leje, så er kabelbakker umiddelbart eneste løsning. Det er nemt og billigt, så der er ignen undskyldning  |
|
|
Desværre vist ikke nej. Men så kunne jeg dælme godt tænke mig nogle anbefalinger af disse hvis i kender nogle der er værd at benytte?
|
Til top |
|
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Røverkøb (vist egentlig de fleste byggemarkeder) har vist et pænt udvalg i plastik, men hvis du har penge nok kan det også gøres i aluminium...
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
Til top |
|
|
bale Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... jeg tror jeg må ud og ha et kig på bakkerne. Jeg er rimelig meget i tvivl om størrelsen på dem .
Men tak for svaret. Nu er det vist også sengetid her..
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
bale skrev:
Jeg er godtnok træt af at have 3 skidegrimme kabler liggende og flyde langs fodlisten med kabelclips (alternativt kabelstrømpe!) da det ikke pryder stuen og det første man ligger mærke til er netop de kabler.
Så vil i være søde at hjælpe mig med en løsning på mit problem her?
|
|
|
Hvis der kun bliver tale om 3 (tre!) kabler, så er du en heldig mand - uanset om kablerne er grimme eller ej... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig, byggemarkeder.. harald nyborgs de værste, fåes i mange variationer, og koster ikke det store.
husk at afprøve alt mht støj osv INDEN du færdigmontere hele skidtet __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er kabler grimme? Så har jeg et problem, for der ligger rigtigt mange fra ca. 20 mm diameter og nedefter! Uanset hvor mange kabelbakker jeg sætter op kan de ikke være der. Måske en tagrende kan gøre det? 
NEJ! Jeg pakker ikke mine PÆNE kabler ind. __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
bale Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Er kabler grimme? Så har jeg et problem, for der ligger rigtigt mange fra ca. 20 mm diameter og nedefter! Uanset hvor mange kabelbakker jeg sætter op kan de ikke være der. Måske en tagrende kan gøre det? 
NEJ! Jeg pakker ikke mine PÆNE kabler ind.
|
|
|
Det er jo en smagssag om man kan li' at kablerne ligger og flyder eller om de er gemt væk. I mit tilfælde er der dog både et irritationsmoment samt en "skønhedsfaktor på 0" i løsliggende kabler som spærrer for ikke bare 1 men faktisk 2 døre. Når min lejlighed er opbygget på måden som den er gør det desværre den "normale løsning" med hule-fodlister umulig da jeg ikke har andre alternativer end sætte listerne i loftet. Nå, jeg må ud og have fat i nogle HN-lister
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til om den dobbeltklæbende tape bagpå kabelbakker virker, har jeg kun dårlig erfaring med det. Det kan heller ikke anbefales at lime dem op med silikone eller tilsvarende. har selv lige sat 18 meter bakker op, og den bedste løsning er at bore nogle huller og skrue dem op. så er det også let at flytte rundt på dem hvis du ændre indretning. købte mine kabelbakker i bauhaus i størrelsen 10*15mm. 9*2 meter for 140 kroner.
|
Til top |
|
|
bale Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
Med hensyn til om den dobbeltklæbende tape bagpå kabelbakker virker, har jeg kun dårlig erfaring med det. Det kan heller ikke anbefales at lime dem op med silikone eller tilsvarende. har selv lige sat 20 meter bakker op, og den bedste løsning er at bore nogle huller og skrue dem op. så er det også let at flytte rundt på dem hvis du ændre indretning.
|
|
|
Tak for svaret - så bliver det skruerne ;)
|
Til top |
|
|