Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Et sæt højttalere- 2 forstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 03:30 | IP-adresse registreret  

Hølløj herinde. Jeg har èt sæt højttalere, og 2 forstærkere jeg gerne vil skifte imellem på lettest mulige måde. Den ene forstærker tager bananstik, men den anden har de her klemme terminaler hedder det vist. Tænkte på om der findes en slags omskifter box af en slags, der ville gøre det lettere. Håber nogen har et bud på hvad jeg bør/kan gøre. 

Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis

brianm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Hej Vitalis

Monacor laver en omskifterbox hvor man kan skifte imellem 8 højttalerpar på en forstærker. Jeg ved ikke om man så kan gå baglæns i den, og skifte i mellem 8 forstærkere på 1 sæt højttalere. Men den ser sådan ud:

Har du mulighed for at de koble de 2 forstærkere sammen i stedet?? Altså hvis den ene har pre-out eller tape-out, så kan du jo sende signalet derfra og over i en indgang på den anden. Så slipper du for at have en omskifterbox. Dette er efter min mening en bedre løsning..

mvh

Til top Vis brianm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brianm Besøg brianm's Websted

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Pas På!!

Hvis de to forstærkeres udgange får elektrisk forbindelse står du sandsynligvis med 2 afbrændte forstærkere!

Jeg kender ikke en boks som kan det modsatte af den ovennævnte, men kan naturligvis ikke udelukke den findes.

Hvorfor vil du skifte imellem de 2 forstærkere?

Vitalis
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 April 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Min rørforstærker har ingen udgange...kun indgange. Og da jeg er blevet rigtig glad for en nyindkøbt båndoptager, som jeg  gerne vil optage på, har jeg et problem. Men problemet er måske allerede løst: Har sneget båndoptageren og en Luxman Tuner, og en gammel JVC forstærker + 2 Infinity Reference 11 mk 2 højttalere ned i et såkaldt fællesrum, så lige nu spiller det. Der er selvfølgelig også noget dansehalløj i fjernsynet, så hun får nok først chokket senere . Udover at det på en måde er hyggeligt med bånd, så fejler kvaliteten altså ikke noget. Besværgeligt?...Ja...Bøvlet?...Ja...Nostalgisk?...Ja for pokker...Snupper en Malt mere så jeg har noget at stå imod med når jeg skal stå til regnskab for om-møbleringen.
Til top Vis Vitalis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitalis

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

JVC forstærker...det er synd for dig...

det med chokket løses utroligt let og elegant ved nonchalant at smide et mastercard på bordet, så hun kan tage ud og shoppe...Nåh nej det er måske billigere for dig at købe en ny Audio Research eller Mcintosh rørforstærker med in-out end at slippe hende løs i en tøjbutik..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes