Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvordan hænger jeg mit tv over min seng? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anders_Ac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2008
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har købt en 26" LCD, som jeg vil have til at hænge over min seng, sådan at jeg kan ligge på ryggen og se skærmen :) (Dovenskaben længe leve)

Nu skal jeg så finde et beslag til at hænge skærmen i, og der kan jeg godt bruge lidt hjælp.

Det skal bare være et fast beslag, det behøver altså ikke kunne "vinkles" og drejes.

Monterings hullerne på mit tv er 40*23cm

Jeg har kigget på det her beslag: http://edbak.com/?d=81

Det er godt nok lavet til vægmontering, men jeg kan ikke se på deres side om skærmen bliver holdt fast af de 2 skruer de nævner i beskrivelsen, eller om det ikke er det de bruges til.

Findes der nogle beslag der er lavet til det jeg søger?

Kom med alle de forslag i har :)

Anders Astrup Christensen
Til top Vis Anders_Ac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_Ac

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden læst om en del der ville det... synes da også selv det kunne være sjovt, men her er hvor jeg ser problemet:

1: Det skal være f***ing godt sat fast! falder det ned, så dør du. Tænk lige over det...!
2: Man kan kun se på fjernsynet fra ét sted. så det med at invitere folk over til at se fodbold eller en film kan man vinke farvel
3: Jeg har hørt at det faktisk skulle være ret irriterende at skulle se på det hvis det hænger lige over hovedet.

Den mest alvorlige grund er jo nok nr. 1. 2 kan løses ved at hænge det over fødderne, og så vinkle det. Og 3 er vel ligegyldig hvis det kun er til soveværelset, og man allerede har et i stuen.

Alt i alt, så tror jeg sgu ikke jeg ville gøre det... Jeg tror jeg ville blive træt af det efter kort tid.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

De beslag jeg har set har alle været lavet til lodret montage. Her bliver skærmen holdt "i hak" af sin egen vægt, men kun når den hænger lodret. Det tror jeg også gælder for det beslag du linker til. Du skal nok også regne med at maximal bæreevne vil være væsentlig lavere hvis du belaster beslaget i den anden retning.

Om der findes nogen sikker løsning til dit behov, ved jeg ikke, jeg har ikke set noget brugbart.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

det må være relativt simpelt at lave noget selv, og så lige stikke en sele omkring som sikkerhed... du skal nok regne med at du skal ødelægge noget af skærmen for at få gjort beslaget fast, medmindre du vil lave nogle "bøjler" hvor du så bare ligger fjernsynet på... umiddelbart kan jeg ikke se det skulle være noget stort problem, men er ikke stødt på et færdigt... har heller ikke ledt
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Jeg ville også være meget betænkelig med at hænge noget over min seng i den vægt klasse. Tænk dig om en ekstra gang!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes