Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 07:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lyd fra pc til anlæg trådløst (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MBD1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 November 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ved dette emne har været oppe og vende en del gange over de sidste par år, men jeg har ikke kunne finde nogen nyere tråde eller noget rigtig gode løsninge.

Kort sagt vil jeg gerne have outputtet fra lydkortet sendt til mit anlæg. Jeg søger en simpel løsning via wifi eller bluetooth. Jeg har forsøgt mig med squeezebox duet og syntes ikke det fungerede ordenligt. Løsningen var for ustabil. Je har istedet købt en MSI wind hvor jeg har al min musik liggende, og vil bare gerne sende lyden til anlæget.

Jeg har overvejet WMB54G  ( http://review.zdnet.com/product/networking-and-wi-fi/linksys -wmb54g-wireless-g-music-bridge/31660626 ) men kan ikke finden noget sted at købe den i DK.

Jeg har også tænkt over bluetoothløsningen Sony HWSBTA2W ( http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid= HWS%2DBTA2W )men er ikke sikker på om bluetooth understøtter en ordenlig lydkvalitet

Er der nogen der har nogen gode råd?

Mvh Mads

Til top Vis MBD1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBD1000

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 19 November 2008 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Du har jo netop bluetooth 2.0 i Winden, så det er oplagt. For resten vil jeg anbefale Bios 1.09, den giver rigtig meget ydelse!

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 November 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du afspiller via itunes kan du bare købe en airport express
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

MBD1000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2008
Sendt: 19 November 2008 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet en airport express, MEN jeg vil meget gerne slippe for at være bundet til et specifik program som itunes. Jeg er stødt på dette program: Airfoil

(http://www.apple.com/downloads/macosx/audio/airfoil.html)

Det lover at man med det installeret kan afspille lyd fra andre applikationer. Er der nogen der har erfaring med dette?

Mht bluetooth 2.0, så tænker jeg også at dette er en god løsning, men kender ikke så meget til hvad radius er på løsningen.

Til top Vis MBD1000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MBD1000

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 November 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hvis Squeezeboxen er ustabil må det skyldes, at din router ikke er særlig god. Andre løsninger baseret på denne, vil vel også blive ustabile?!
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes