Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: media center deluxe (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LasseW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

jeg leder efter et media center, der kan mere eller mindre det hele. afspille musik, på nettet , se alm dvd film fra. hd film blu-ray film. og en der kan fungere som forstærker samtidig med mulighed for at høre radio. afspilning af blueray film etc, må gerne kunne streames på en måde fra min stationær

jeg har pt harman kardon surround reciever avr 430 samt deres dvd 22. men hvis jeg kan få et media center der kan det jeg efterlyser og ikke koster spidsen af en jetjager, så er det at foretrække.

må gerne kunne udnytte mine b&w xt2 højttalere og min b&w pv1 sub. mit mål er at købe center og baghøjttaler i samme serie. så det skal media centeren gerne kunne understøtte.

hvis nogle har erfaringer eller kendskab til noget, vil jeg blive ovenud lykkelig med nogle links.

på forhånd tak

mvh
lasse
Til top Vis LasseW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseW

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 November 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Der er ikke noget af det nævnte en ganske almindelig pc med fornuftigt lyd- og grafikkort (minimum digital dualview) tilsluttet en receiver eller bare en effektforstærker ikke kan klare. Så når du siger at du har en stationær, hvorfor så ikke bare bruge (evt opgradere) den og eventuelt udvide den med bluray drev. Jeg har min normale pc som både er film og musik afspiller samt aktivt software delefilter i værelse ved siden af stuen og har et tastatur og mus i stuen og et coax og hdmi kabel løbende til hhv tv og receiver. Det er i fleksibilitet enhver mediecenter løsning overlegen, og fuldt ud anvendelig indtil 15-20 meter fra tv'et (HDMI duer ikke rigtig over meget længere afstande uden forstærkning) og det er på kanten af alm trådløst udstyrs rækkevidde. Spørgsmålet med radioen forstår jeg ikke helt.

Der findes så vidt jeg ved ikke nogen mediecentre med anstændige indbygget 5 kanals effektforstærkere - ikke nogen der er bedre end hvad du har i forvejen - hvert fald. Jeg går ud fra at du gerne vil have så få komponenter som muligt stående, men en ordentlig 5-kanals effektdreng fylder nu det den fylder, selv om en pwm forstærker med switch-mode forsyning fylder mindre end en klasse a/b med liniær forsyning, så kommer der nok ikke en high-end version ind i et mediecenter kabinet foreløbig. Og det er sikkert heller ikke særlig hensigtsmæssigt, hvis man tænker på udviklingen af på pc området mod udviklingen på forstærkerområdet. Din forstærker er ikke uddateret om 5 år mens mediecentret nok er desværre, men i en integreret løsning kan det være svært at beholde forstærkeren. Asus har denne løsning til ca 10-12k link En af en masse løsninger hvis du googler, men jeg er bare ikke overbevist om at det er en god idé at samle de to ting.
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 November 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

- lige en ting mere, spørg i htpc forummet i stedet, der er nok flere med erfaring der kigger med...
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic

LasseW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 November 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

jeg takker mange gange for dit svar. det vil jeg helt sikkert tage til eftertragtning
Til top Vis LasseW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LasseW

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes