Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Søger Dire Straits Album (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg leder desperat efter et sted her i Danmark, hvor jeg kan købe en remastered version af albummet Money For Nothing.

Det er det sidste album jeg mangler, for at have alle remastered versioner fra Dire Straits.

Jeg vil her en af de nærmeste dage spørge min lokale Stereo Studio, men tvivler på de kan skaffe den, så tænkte jeg også ville spørge til råds her.

Jeg køber gerne brugt, hvis standen er okay.

Så hvis i kender til en forhandler der sælger den remastered version af albummet, så sig endelig til ;)

På forhånd tak :)

If it works, don't fix it

jtofte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Hvis du har mulighed for at komme til en TP butik, så plejer de at være gode til at hjælpe med at finde albums, ellers fandt jeg en brugt udgave på http://www.amazon.co.uk/Money-Nothing-Dire-Straits/dp/B00000 E2BJ/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1230899515&sr=8-2 .

Til top Vis jtofte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jtofte

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Ku nu være fedt hvis jeg kunne få den fra ny, men nu må vi se hvad jeg får ud af at spørge i Stereo Studio :)

Ellers tak ;)

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

De albums burde da kunne købes alle steder :-)

Men et godt råd, hvis jeg må...køb dem i Japan på SHM-cd...de lyder noget bedre end det remastrede skidt :-/

De koster ganske vist 25$ pr stk., men de er pengene værd  

http://www.cdjapan.co.jp

Mvh Freddy

Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:

De albums burde da kunne købes alle steder :-)

Men et godt råd, hvis jeg må...køb dem i Japan på SHM-cd...de lyder noget bedre end det remastrede skidt :-/

De koster ganske vist 25$ pr stk., men de er pengene værd  

http://www.cdjapan.co.jp

Mvh Freddy

Sådan som jeg læser det, så er SHM blot en anvendelse af andet materiale af skiven. Nu har jeg ingen erfaring med disse skiver, men stiller mig noget tvivlende overfor værdien af den højere købspris man må bøde. Såfremt det er muligt, så vil jeg hellere satse på en skive der er baseret på f.eks. K2 eller SACD teknologien.

Men tilbage til trådens emne. Hvorledes ser man om det ønskede album er den remikset version? På Amazon.com er der 2 forskellige versioner at vælge i mellem, men ved så ikke om bare en af dem er den rigtige version. Men både priserne og udvalget er væsentlig bedre her end på Amazon.gb   

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg troede at man i disse tider burde løbe skrigene væk fra det meste med "re-mastered" på? Se Loudness War. Men Dire Straits har måske været heldige?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Januar 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg troede at man i disse tider burde løbe skrigene væk fra det meste med "re-mastered" på? Se Loudness War. Men Dire Straits har måske været heldige?

SACD versionen af Dire Straits Brother in Arms er klart bedre end den originale udgave. Og, ja den er re-mixet.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 03 Januar 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har samlet en masse remastered udgaver af forskellige dire straiths op, nede i TP musik, til næsten ingen penge... Dog ikke den du omtaler, men mon ikke der burde være en chance i TP?
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

bigfoot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

krenzler skrev:

SACD versionen af Dire Straits Brother in Arms er klart bedre end den originale udgave. Og, ja den er re-mixet.

Jow, selvfølgelig er den re-et eller andet, når den er SACD  Tror ikke Dire Straits har udgivet noget orginalt i det format.

Min point her er den enkle, at jeg har udskiftet nogle remastrede Dire Straits ting med de japanske SHM-cd'er....og de er lysår bedre :-) MEEN, de er ikke merprisen værd, hvis man har noget med DS på cd som IKKE er remastered!!

Eller sagt på en anden måde, hvis man bare vil have musikken på cd, så er de remastrede ting ok...vil man ha' det sidste med, så gå efter ikke remastrede (brugte) ting eller de japanske skiver :-)

De er angiveligt lavet af nogle andre materialer, som skulle gøre det lettere for laseren at aftaste dem, men så tror jeg, at man sætter lidt til igen når der upsamples og gøres ved...
Det tekniske her, ved jeg ikke ret meget om, bruger bare mine ører. Har Unplugged med Clapton på SHM-cd, den vinder måske med en hårsbredde over den orginale, men man må gøre op med sig selv, om det er umagen værd.
-------------------------------------
Hvad angår SACD, så solgte jeg min Sony 777 ES for et par år siden

Mvh   Freddy

Til top Vis bigfoot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bigfoot

Hagan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 03:44 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg var dig, så ville jeg købe den på ebay.com - brugt til billige penge.

derefter ville jeg gå på jagt efter den - ny.
Så var der ingen grund til at skynde sig og man havde den.
Man kan altid sælge den brugte bag efter :-)

Jeg søger altid på Ebay, da de også har nyt.

Ellers ved rillen.dk da man i gamle dage sagde, "hvis Rillen ikke kan skaffe det, så er der ingen der kan" De faldt så af i '90 men er vist kommet på hesten igen.

Ellers er der badstuerock- i dag > www.dandelionrecords.dk
Og det største sted at søge plader online > www.gemm.com

Held og lykke.
Til top Vis Hagan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hagan

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Der er flere muligheder på Ebay:

http://shop.ebay.com/items/_W0QQ_nkwZdireQ20straitsQ20cdQ20m oneyQ20forQ20nothingQQ_armrsZ1QQ_fromZR40QQ_mdoZ

Få altid et billede af CD (begge sider) og cover tilsendt, hvis det ikke i forvejen er vist.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

bigfoot skrev:
Min point her er den enkle, at jeg har udskiftet nogle remastrede Dire Straits ting med de japanske SHM-cd'er....og de er lysår bedre :-) MEEN, de er ikke merprisen værd, hvis man har noget med DS på cd som IKKE er remastered!!

Eller sagt på en anden måde, hvis man bare vil have musikken på cd, så er de remastrede ting ok...vil man ha' det sidste med, så gå efter ikke remastrede (brugte) ting eller de japanske skiver :-)

...Hvad angår SACD, så solgte jeg min Sony 777 ES for et par år siden  

Jeg kan ikke helt finde sammenhængen eller meningen i ovenstående

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Tak for de mange svar 

Har skrevet til Rillen og i morgen eller overmorgen vil jeg smutte ned i Stereo Studio. Så må jeg tage den derfra. Det ender nok med jeg køber den brugt, da jeg tvivler på nogen kan skaffe den remasterede version fra ny.

Mht. kvaliteten af de remasterede Dire Striats CD'ere, så er kvaliteten overraskende god, når man tænker på hvordan andre remaster deres albums.

Og grunden til at jeg netop søger denne version af albummet og ikke den "originale", er fordi at den skal sættes på en hylde med ni rum, så coveret vender udad. Det passer fint, da der er lavet ni remasterede albums og jeg kun mangler dette album. Det skal fungere som et slags billed, som jeg så kan tage min ynglingsmusik ned  af og spille det

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Findes det - findes det her: www.cdnow.com både i nyt og brugt udgave.
(Underafdeling af Amazon - så sikkerheden er i orden.)

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg er sjovt nok gået den anden vej, og har skaffet mig de originale fra 80'erne. De lyder bare på en eller anden måde mere autentiske...
Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Jeg er sjovt nok gået den anden vej, og har skaffet mig de originale fra 80'erne. De lyder bare på en eller anden måde mere autentiske...

Er ved at gøre noget tilsvarende med Jean Michel Jarre's Cd'er. I sin tid solgte jeg desværre mine Polydor-versioner og købte istedet de remasteret 1997 sony-versioner (remasteret af Scott Hull). Jeg fandt efterhånden ud af, at jeg aldrig hørte dem mere som i "gamle dage". Begyndte mange år efter at låne Polydor-versionerne på biblioteket og fandt ud af hvorfor. De remasteret versioner lyder simpelthen for mudret, der er alt for meget focus på bas-området (typisk fejl ved remasteret versioner). Mange detajler forsvinder simpelthen.

Så nu er jeg igang med at finde Polydor-versionerne på Ebay og mangler nu kun 3 af hans CD'er.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

bigfoot skrev:

...Hvad angår SACD, så solgte jeg min Sony 777 ES for et par år siden  

Jeg kan ikke helt finde sammenhængen eller meningen i ovenstående

Jeg tror han mener at SHM-cd´erne er meget bedre end de remastrede men kun lidt bedre end de originale.

Hans bemærkning ang. SACD kunne det dog være interessant at få uddybet. Betyder det at han ikke kan afspille formatet da han har solgt afspilleren af anden årsag, eller at formatet er opgivet pga. kvaliteten ? Eller måske bare pga det begrænsede udvalg ?

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Det ville jeg nu også helst, men nu vil jeg lige "fuldende" den her samling, så må jeg tage de originale bagefter De originale er jo nok lidt sværere at få fat i.

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Så har jeg været i Stereo-studie og de kunne, som forventet, ikke skaffe albummet. Rillen.dk har heller ikke svaret mig, så tror det ender med jeg køber et brugt album.

Vil bare sige tak for hjælpen, dejligt med så mange alternativer!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes