| Forfatter |
|
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådløs strøm i køkkenet smart, det må også kunne udnyttes så vi slipper for strømkablerne til PC og hifi udstyret og så bliver det jo også nemmere at støvsuge og gøre rent 
http://ing.dk/artikel/94766
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samlet lidt her. Der er desværre lidt vej endnu! For det første er der ingen fællles standard hvilket gør at man skal have en form for "adaptor" på sin mobil eller andet og så er fidusen lidt røget. Den nye smart phone fra Palm har det dog indbygget så mon ikke den nye iphone også får det?  Noget helt andet er om sådan et kraftig magnetfelt ikke kan være farligt? Man skal nok ikke komme i nærheden af det hvis man har en pacemaker.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med magnetfelter osv. i hjemmet. Mon det er sundt for helbredet 
Og denne teknologi vil helt sikkert øger behovet for afskærmning mm. i vores anlæg. Så næppe vundet mht. lyd, snare tværtimod... __________________ M.v.h.
Christian
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det med helbredet skal helt på plads før jeg tør skifte over til det.
Men selv om det bliver klar til alle bestemmer man jo selv om man vil benytte de gode gamle strøm ledninger.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har altså også mine betænkninger ved det helbredsmæssige hvis der skal "sendes" 2300 watt som en stikkontakt. Især den med antennen og radiobølgerne jeg tænker på. Det med laserstrålen er smart, men kan vel give problemer med, at der altid skal være en uhindret vej fra lampe til modtager?
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 13 Januar 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver jo billigere at have anlægget tændt hele tiden, når man kan stjæle naboens strøm trådløst  Så jeg skal da helt sikkert have det og et par kæmpe kl. A trin. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 02:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jay l`Blundt skrev:
Det bliver jo billigere at have anlægget tændt hele tiden, når man kan stjæle naboens strøm trådløst Så jeg skal da helt sikkert have det og et par kæmpe kl. A trin.
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Haha! Ja nu ikke nok med at man udnytte mandens trådløse internet, nu nakker man også hans strøm! 
"Jeg har udskiftet alle mine pærer til 10 watts sparepærer, og min strømregning bliver stadig ved med at vokse? Og min internethastighed er til grin selvom jeg har fiber. Man bliver sgu taget ved næsen i denne verden" __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 05:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
"Jeg har udskiftet alle mine pærer til 10 watts sparepærer, og min strømregning bliver stadig ved med at vokse? Og min internethastighed er til grin selvom jeg har fiber. Man bliver sgu taget ved næsen i denne verden" |
|
|
Det er en ond og vanskelig verden vi lever i  synes det lyder spændende med trådløs strøm, men når de snakker om at magnetfelterne fra en MR scanner er for kraftige til at man kan gå med dem i flere dage uden at mærke det, så må det også kunne mærkes når hele huset og alle dets el-remedier bliver fodret trådløst...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og er det godt for lydkvaliteten hvis man har kraftige magnetfelter?
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lur mig om der ikke er et betydeligt tab i sådan et system. Lyder ikke som den vej man bør gå i disse CO2-bevidste tider.
|
| Til top |
|
| |
alterego Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 14 Januar 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der ER kæmpetab i den slags overførsler, medmindre afstanden er ganske lille (Tandbørster og komfurer med induktionsplader).
Til små apparater som telefoner og mp3 afspillere, kunne det være smart - hvis ikke det var fordi opladelige batterier, bliver afløst af mini brændselsceller (der findes allerede prototyper).
En cm³ træsprit holder en iPOD kørende i 18 timer 
|
| Til top |
|
| |