Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: NAD C725 feat. B&W DM683..?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gonza
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Nu er jeg ikke specielt klog på hifi, men har besluttet at jeg skal have mig et nyt stereoanlæg i hjemmet...

Jeg har mere eller mindre besluttet mig for NAD's nye receiver (C725BEE) sammen med deres Blue-ray afspiller T587... Mens jeg har gået og ventet på at disse enheder skulle komme på markedet, har jeg forelsket mig i et sæt B&W højtalere (DM683) Eller (DM683)

Nu kommer mit spørgsmål så... Er det en dum sammensætning???

Link til produkterne.

NAD C725BEE  http://nadelectronics.com/products/hifi-receivers/C-725BEE-S tereo-Receiver/specs

B&W 683 http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/bw_ dm683_hoejttaler_sort.htm

B&W 684 http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/gulvfront/bw_ dm684_hoejttaler_weng.htm

Evt alternativer til højtalere ville være at foretrække, da jeg næsten har besluttet mig for at NAD enhederne bliver... Men jeg er da åben for andre foreslag :-)

Mvh Kasper

Til top Vis Gonza's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonza

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Nu må jeg indrømme jeg ikke helt ka se sammenhængen mellem en stereoreciever og en bluray afspiller, men lad det da ligge. Jeg kunne dog godt forestille mig at de 2x50W havde problemer med at trække DM683. Min gamle 2x50W NAD manglede i hvertfald lidt power til at trække min DM604, og DM683 er bestemt ikke nemmere at trække.

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk et godt spørgsmål. Og jeg tror at svaret må være, at du bør tage en tur i HFK og lytte til de to højttalere sammen med forstærkeren.

683'eren bør kunne give mere bas og når mellemtonen kun skal spille mellemtone (og ikke bas + mellemtone som på 684'eren), så får du måske nok mere ud af 683'eren.

Men.. og det er noget af et men, for den FST mellemtone, som sidder på 683'eren kræver mange kræfter af forstærkeren, og hvis du ikke har nok, så vil kombinationen kunne komme til at lyde kedelig og lukket, og i så tilfælde vil du nok blive meget gladere for at vælge 684'eren isf.

NAD er kendt for at have mange kræfter bag sine Watt angivelser, og de 2 x 50 watt i 8 ohm, som NAD'den har bør være nok til at drive 683'eren fornuftigt. Men jeg kan ikke sige det med sikkerhed.

Så lyt til kombinationerne før du køber det ene eller det andet.  

Og velkommen til HIFI'ens verden!

Gonza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Dvden(afspilleren) er på vej ud som jeg ser det. Og hvorfor overhovedet overveje at kaste penge efter en cd-afspiller. Så hellere være lidt fremtidssikret og tage Blue-ray afspilleren, da den også har nogle andre interessante features.

Det er nemlig også de 2x50w jeg frygter har svært ved at fylde højtalerne ud... Og derfor har jeg rejst spørgsmålet her... For lidt vejledning.

Gonza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Att Norvig...

Har mere eller mindre også bestilt tid hos HFK, men jeg vil jo gerne være lidt forberedt. Og derfor gerne høre andres vurdering også, inden at en evt sælger trækker alt mulig ned over hovedet på mig ;-)

Så har da også tænkt mig at få en lytter på begge opsætninger. Samt andre muligheder også... Men tak for svaret :-)

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt 683 og det er nogle super fede højttalere til prisen! De bliver trukket af en NAD 372, som yder 2x150 watt, hvilket giver masser af smæk for skillingen - i mit rum!

Jeg mangler ikke kræfter, men 50 watt tror jeg alligevel er i underkanten - Der skal jo noget strøm til, for at det bliver sjovt!

Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Sendt: 15 Januar 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hej Gonza.

Jeg er selv stor B&W tilhænger og har tidligere haft et sæt 604s3 (forgangeren for 683).

Generelt set er B&W lidt tunge at trække, og jeg tror din NAD vil få kamp til stregen. Jeg havde tidligere en 80W forstærker til mine højttalere hvilket lød rigtig godt. Men da jeg fik ny (NAD) forstærker med 160W, så spillede højttalerne betydeligt mere igennem.

Så jeg vil umiddelbart mene 683 er lidt for store til forstærkeren.
Det vil uden tvivl lyde godt, men du vil gå glip af højttalerens fulde potentiale.
Skal det være en af de to nævnte vil jeg derfor også helt klart sige du skal vælge 684.
Hvis du så vil have lidt mere "umpf" senere hen, kan du se på en aktiv SUB.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg er sikker på at du vil få langt mere ud af 684 end 683... Jeg har hørt dem begge på samme receiver og synes aldrig rigtig at 683 nåede at åbne sig!

Hvorfor skal det være en receiver? Du får mere "smæk for skillingen" ved at vælge en ren stereo amp... Hvis du alligevel skal i HFK kan du evt. kigge på flg.:

Cambridge Azur 740A
NAD C355BEE

Personligt synes jeg Cambridge virker mest lækker, men har ikke lyttet til de to nævnte forstærkere!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Gonza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Anda8000

Helt enig med dig vedr 684 kontra 683. Det var bare dem(683) jeg havde øje på første omgang, men har siden hen været i HFK for at høre og føle også.

Hvorfor det skal være en receiver... Tja godt spørgsmål. Umiddelbart skal jeg IKKE kun ha noget til ørene, men også til øjnene. Og da jeg ikke er den store hifinørd kan jeg godt gå lidt på kompromi vedr kræfter, og så få noget mit øje kan lide samtidig. Så radio og receiver i en tiltaler mig lidt mere, og så kan jeg godt lide det look som NAD har kørende.

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2009 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Gonza skrev:

Anda8000

Helt enig med dig vedr 684 kontra 683. Det var bare dem(683) jeg havde øje på første omgang, men har siden hen været i HFK for at høre og føle også.

Hvorfor det skal være en receiver... Tja godt spørgsmål. Umiddelbart skal jeg IKKE kun ha noget til ørene, men også til øjnene. Og da jeg ikke er den store hifinørd kan jeg godt gå lidt på kompromi vedr kræfter, og så få noget mit øje kan lide samtidig. Så radio og receiver i en tiltaler mig lidt mere, og så kan jeg godt lide det look som NAD har kørende.

Personligt holder jeg helst tingene adskilt og designet så simpelt som muligt - Hver mand sin smag, som de kloge siger!
Lyder i mine ører som om du allerede har besluttet dig...

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Lige et spørgsmål: Hvad skal du bruge anlægget til?
Virker for mig lidt vildt at smide ca. 6k efter en Bluray-afspiller ift. prisen på de andre komponenter...

Gonza
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Da jeg jo skal bruge en afspiller også. Synes jeg at det er fuldstændigt hjernedødt overhovedet, at tænke på at købe en cd-afspiller, og som jeg ser det er dvdens storhedstid ovre. Mens blue-ray skiven er på vej ind. Gider da ikke have 2 afspillere eller 3 for den sagsskyld... På et eller andet tidspunkt kommer der en fladskærm indover og så er muligheden for film lidt bedere. Og så har den afspiller nogle features der er interessante. Så kan man spørge sig selv hvor ik også surround med oven i hatten. Synes hverken jeg har stuen eller behovet for det, så det har jeg valgt at skære væk.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Gonza skrev:
Da jeg jo skal bruge en afspiller også. Synes jeg at det er fuldstændigt hjernedødt overhovedet, at tænke på at købe en cd-afspiller, og som jeg ser det er dvdens storhedstid ovre. Mens blue-ray skiven er på vej ind. Gider da ikke have 2 afspillere eller 3 for den sagsskyld... På et eller andet tidspunkt kommer der en fladskærm indover og så er muligheden for film lidt bedere. Og så har den afspiller nogle features der er interessante. Så kan man spørge sig selv hvor ik også surround med oven i hatten. Synes hverken jeg har stuen eller behovet for det, så det har jeg valgt at skære væk.

der er jo andre muligheden end lige NAD afspilleren. NAD har i forvejen ikke det bedste ry for holdbarheden på deres afspillere. samsung, sony, panasonic eller den lille denon er lidt bedre bud i mine øjne (hvis man ikke kan nøjes med PS3)

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Gonza skrev:
Da jeg jo skal bruge en afspiller også. Synes jeg at det er fuldstændigt hjernedødt overhovedet, at tænke på at købe en cd-afspiller, og som jeg ser det er dvdens storhedstid ovre. Mens blue-ray skiven er på vej ind. Gider da ikke have 2 afspillere eller 3 for den sagsskyld...

Bortset fra at en CD-afspiller er bygget til at afspille CD'er... God jagt...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes