Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Chrome bånd der ikke er Chrome (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har ladet mig fortælle at ikke alle bånd med Chrome indstilling, reelt ikke er ægte Chrome bånd. Der skulle faktisk være mange bånd der ikke er ægte Chrome bånd, men blandt andet BASF skulle være en af de producenter der lavede ægte Chrome bånd, f.eks. Chrome Super og Chrome Maxima.

Er det noget der kan verificeres, er der links på dette.

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Sendt: 07 Februar 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Der står lidt om det på wikipedia, og det er åbentbart sandt at ikke alle producenter lavede rigtige Chrome bånd, jeg har sakset to linier fra wikipedia " At about the same time chromium dioxide (CrO2) was introduced by BASF,[15] " og " there are very few cassettes on the market that use a pure (CrO2) coating.[2] "

Her er hele artiklen http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_audio_cassette

Det har åbentbart også været vendt ovre på Tapeheads http://www.tapeheads.net/showthread.php?p=26361

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Sendt: 23 April 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Så var jeg heldig at få lidt nye EMTEC/BASF bånd på lager, så jeg kommer nok ikke til at mangle Chrome kassetter forløbigt. Der var lige 80 stk. kassetter til en billig penge, der trængte til at skifte ejer, det er godt nok kun 60 minutters bånd, men til prisen kunne jeg ikke lade være.

Chrome Extra båndet er et godt bånd nemlig det samme som bruges Chrome Super båndet, men selve kassetten er måske ikke topen, men ganske OK aligevel. Jeg har prøvet båndet og det yder/lyder ligeså godt som Chrome Super.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes