| Forfatter |
|
Majestickubrick Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil gerne investere i lidt godt til ørene - d.v.s. forstærker, cd-afspiller og højtalere (gerne kompakte). Budget er vel en 30.000 kr. Min musiksmag er rock, heavy og det der er tungere - men hvilke hifi-komponenter passer perfekt til denne smag? Nogle erfaringer, for jeg er selv lidt lost. Har tænkt på B&W 805s, Copland integreret forstærker og Rega Apollo.
Mit lytterum er ca. 25. km2 stort. Jeg har ingen ambitioner om forstærkeren skal spille op til fest eller lignende - det er udelukkende til mig selv, og der er ikke behov for generelt at kunne spille højt (skal justeres ift. min tinnitus). Jeg har kigget på rørforstærkere - de giver en varmere lyd har jeg læst mig til. Udstyret må gerne være brugt - ikke de store præferencer her. Men det skal være fokuseret ind en autentisk gengivelse af rock/heavy, og ikke nødvendigvis klassisk musig eller pop/hip hop og lignende. I må gerne være specifikke med angivelse af fabrikanter o. lign. så jeg kan gå videre i min søgen.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
med et budget på 30.000 er der uanede muligheder. Kigger du på brugtmarkedet, bliver det endnu vildere.
|
| Til top |
|
| |
Brochhorst Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne evt skrive hvor stort rummet du skal lytte til musikken i er. Og må det være brugt? og er der nogle krav ud over at højtalerene gerne skal være kompakte?
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brochhorst:
Han skriver jo rent faktisk, at hans lytterum er 25m2, og at det gerne må være brugt ;o)
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist en der ikke har fået sin morgenkaffe
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brochhorst Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Brochhorst:
Han skriver jo rent faktisk, at hans lytterum er 25m2, og at det gerne må være brugt ;o)
|
|
|
Det er fordi han har rettede det han har skrevet ;) Det stod der nemlig ikke før :P
|
| Til top |
|
| |
Brochhorst Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men for så mange penge og når du ikke har så mange krav. Kunne det så evt. ikke være en idé bare at komme ned at høre noget forskelligt i nogle hifi butikker :)? Det er jo meget en smagssag, så kan du selv hører og se.
|
| Til top |
|
| |
Majestickubrick Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 10 Februar 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt rigtigt - men det kunne være er var nogle som kan lede mig i den rigtige retning til at starte med. Men ja skal ud og høre noget!
|
| Til top |
|
| |