| Forfatter |
|
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en del LP'er jeg skal ha solgt. Der er alt muligt blandet, som f.eks. Beatles førsteudgivelser, mono udgaver, Elvis fra før han blev kendt, klassisk i alle afskygninger, til Jodlebirges Greatest hits (En single med samme nummer på begge sider tror jeg).
Er det eBay jeg er ude i, eller hvor er det bedst at sælge dem? Jeg ved der engang var en der sagde til den tidligere ejer "Ja ja, en 16-17.000,- kan du da godt få for samlingen" hvorefter han grinede, så jeg går ud fra samlingen burde være mere værd end det.
Hvor mange LP'er der er, ved jeg ikke, men jeg har foreløbigt hentet 2 flyttekasser, og der eren del endnu.
Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
M.v.h. Skoust SMS: 2033 2034 MSN: skoust [a] gmail.com
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det gælder om at finde de lp'er der er penge værd, og så sælge dem enkeltvis, evt. på ebay, og resten må du sætte til salg i "bunker" eller aflevere i Accord eller lignende..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Auktion på Lauritz.com, QXL og DBA, så får du altid gældende markedspris.
Men det er jo et stort arbejde med alle de titler. Lav timeløn.
Du kan prøve at søge på dødsboer og finde en kontakt.
En anden god mulighed er at finde et loppemarked og købe en stand en weekend.
Men nu ved jeg ikke lige hvilke muligheder, der er i Støvring...
__________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
læg hele skidtet op på KSB og lad folk købe et bestemt minimumskvantum?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tror de har noget guld med når det kommer tilstykket er det jern.
Men søg på hver LP på nettet.
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg hentet flere af skiverne og har nu 6 flyttekasser stående med LP'er.. plus lidt løse.. der er ca 1½ flyttekasse tilbage, så alt i alt er der noget der ligner 7½-8 flyttekasser med LP'er.
Nogen der ved hvor de sælges bedst? Jeg skal IKKE igang med at finde hver enkelt LP på nettet..
/Skoust
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var engang for ca. 15 år siden hvor en god LP-samling kunne indbringe ca. 3-4 kr. pr. album. Nu hvor vinyl gennemlever en lille revival er der så nogen der tror at det er det rene guld de sidder på - men det er det sjældent.
Som jeg ser det har du følgende muligheder:
1. Sæt pladerne til salg her på KSB eller lignende steder. Du kan måske godt få 20-30 kr. pr. plade, men forvent ikke at du kommer af med alle inden for overskuelig tid - faktisk skal du forvente at du kun kommer af med 10-20%. Og det kun hvis du kan forsikre købere om at standen som minimum er god - det er pænt risikabelt at købe brugte LP'ere rent standsmæssigt. Operationen kræver dog at du laver en liste over pladerne, så man kan plukke efter behag.
2. Sæt pladerne til salg her på KSB, enten som en hel samling og fremhæv guldklumperne, eller som større klumper med samme tema/kunster e.l. For begge størrelser gælder dog at den forventede pris må være lav, da køber skal sluge en del kameler.
3. Sælg das ganze molevitten til en second hand butik som f.eks. Accord eller i dit tilfælde måske Læsehesten i Aalborg. Her skal du ikke forvente nogen god pris... Læsehesten sælger de fleste plader for en 20'er, og det er ikke altid at standen er helt god - til gengæld kigger de vist ikke så nøje efter. Jeg ved ikke hvad de betaler for en hel samling, men måske de her 3-5 kr. - de kommer også til at ligge inde med dem ingen vil have, eller dem alle har i forvejen.
Inden du gør nogen af delene bør du vurdere om du måske har et par reelle guldklumper i samlingen. Her taler vi måske om de Beatles du har i første udgave og andre rariteter som f.eks. MFSL udgivelser o.l. Har du en mistanke om at de kunne være mere værd end gennemsnitsprisen bør du lige søge efter dem på nettet. Sådanne guldklumper vil en samler måske sætte pris på, mens Læsehesten nok er pænt ligeglad - selv om jeg da har købt et par enkelte plader derinde som de syntes skulle koste mere end normalt.
God fornøjelse og godt held 
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er MFSL udgivelser? Er det et pladeselskab der hedder MFSL eller?
/Skoust
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
| Hvad er MFSL udgivelser? Er det et pladeselskab der hedder MFSL eller? |
|
|
Som terp2004 siger 
Jeg har f.eks. en nummeret Sting - Dream of the Blue Turtles fra MFSL, og den slap jeg 300 kr. for brugt  
Der kan også være andre interessante labels imellem, f.eks. Simply Vinyl, men som regel ved man det når man har sådanne plader - de har typisk kostet mere end normale udgaver 
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke haft plader (LP'er) siden 1989.. så jeg ved virkelig hest om det..
/Skoust
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Del det op i kunstnere, feks alle Beatles pladerne osv. og sæt det til salg på Lauritz.com der plejer at give godt. du får mindst få samlingen ved at sælge det hele på en gang.
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak, det tror jeg jeg prøver. Takker.
/Skoust
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige solgt knap 300 LP'er for kr. 4.000,- her på http://www.hifi4all.dk/ksb/Jeg delte dem op på genre, og min fornemmelse er at jeg fik en nogenlunde pris. Der var lidt guldkorn imellem som jeg lod gå for billigt, men jeg kunne have valgt at sortere dem fra, og sælge dem separat. Det har jeg så valgt at gøre på en enkelt som jeg ikke har sat til salg endnu. Du kan få en ide om dine LP'ers pris her http://www.discogs.com/. Når du har fundet din LP kan du se hvad andre har sat den til. Den pris jeg fandt her var dog et stykke fra hvad jeg fik, da ejg solgte i større bunker for at gøre det hurtigt. Men hold da op hvor er der mange der skriver en mail at de gerne vil købe et eller andet, og så svarer de aldrig på returmailen. Så hvis du reservere noget, så skriv i første mail til dem, at du reservere dem til f.eks. dagen efter.
|
| Til top |
|
| |
Skoust Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Marts 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
EMNE LUKKET OG SLUKKET!
/Skoust
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhh... Huh? Hvorfor den bastante udmelding - hvad er der sket?
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skoust skrev:
Jeg har en del LP'er jeg skal ha solgt. Der er alt muligt blandet, som f.eks. Beatles førsteudgivelser, mono udgaver, Elvis fra før han blev kendt, klassisk i alle afskygninger, til Jodlebirges Greatest hits (En single med samme nummer på begge sider tror jeg).
Er det eBay jeg er ude i, eller hvor er det bedst at sælge dem? Jeg ved der engang var en der sagde til den tidligere ejer "Ja ja, en 16-17.000,- kan du da godt få for samlingen" hvorefter han grinede, så jeg går ud fra samlingen burde være mere værd end det.
Hvor mange LP'er der er, ved jeg ikke, men jeg har foreløbigt hentet 2 flyttekasser, og der eren del endnu.
Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
M.v.h. Skoust SMS: 2033 2034 MSN: skoust [a] gmail.com |
|
|
En gang om året mener jeg, der er en event i Forum i København, hvor man kan sælge gamle VINYL og andet musik. Prøv at kontakte Forum via hjemmesiden. __________________ Of all noises, I think music is the least disagreeable. Samuel Johnson (1709 - 1784)
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pladerne er nok solgt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Marts 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forhåbentlig for Skoust... Meldingen var bare lidt bombastisk og jeg-er-irriteret agtig i det, og det er der vel ingen af indlæggene i tråden der kunne fremprovokere 
|
| Til top |
|
| |