Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 21:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Toslink-forbindelse (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Birger MP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have en god lyd ud af mit LG-TV med Toslink-udgang via DENON M35 receiver til mine eksterne højtalere. Kan man det? Findes der adaptere, omformere eller lignende, som kan transformere optisk-digital lyd til HI-FI-stereolyd i line-in-phonostik? Eller er der andre løsninger?

Hilsen Birger MP

Til top Vis Birger MP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Birger MP

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Kan det passe at der ikke er et sæt standard stereo RCA-stik til almindelig stereo-udgang på dit tv?
Det er der ellers på næsten alle andre. Den optiske eller elektriske udgang er kun nødvendig hvis der er multikanal lyd i det man sender videre - ellers er stereo / 2 x rca rigeligt.

Nemmest ville jo være et stereo-kabel med rca-stik - den slags indgang der er på din M35+er, og som der formodentligt også er udgang til på dit tv. Ellers er der sikker minijack-stereo-udgang på tvét, som fx. til høretelefoner. Den kan også smides ind i din Denon.

Så - kig lige i din tv-manual eller skriv specefikke modelnr. her - så kigger jeg på det for dig

Mvh. Offcourse

Birger MP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svar. Jeg har prøvet med hovedtelefonstikket. Det kan bruges, men lyden er ikke særlig kraftig. Det er model LDC TV 32LG3000. Der er to steder RCA-audioindgange i forbindelse med video, men når jeg kører med TV-billede, kommer der ingen lyd. Jeg skal trykke INPUT for at aktivere disse indgange, og så forsvinder TV-billedet. De virker tilsynelande kun med video-signal også. Med andre ord: Jeg har forbundet audio L og R på TV med LINE-in L og R på DENON. Ikke en lyd med TV-billede på.Kun TV-højtalerlyd, som jeg dog kan afbryde. Det ændrer intet.

Med venlig hilsen Birger MP

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil tro at du kan bruge en af de 2 scart in-out-stik og købe et scart-til-stereo-stik.

Hvis du har et sæt stereo-kabler (rca) kan du nøjes med flg.:

Den viste her koster vist 39 kroner ... bare google på scart adaptor og vælg den butik du bedst kan lide... som du kan se fåes de med forskellig udformning og kvalitet.. og ofte i "sampaks" med kabel også.. så kan nogle vælge at kalde dem "pc-to-tv" sæt eller andet..

Så burde du kunne få lyden over i anlægget.. og der burde være lyd på, da man burde kunne få billede og lyd ud af tvét og fx. over i en optager af en slags..

Mvh. Offcourse

Birger MP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange for tips og anvisninger. Jeg er sikker på, at det løser mit problem. Jeg vil afprøve mulighederne i løbet af ugen.

Jeg takker med . Venlig hilsen Birger MP.

Birger MP
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Proplemet er løst. Jeg har købt en scart-adaptor, forbundet dens RCA med min receiver, og nu er der kanonlyd uden problemer. Tusind tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Birger MP

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Godt det lykkedes.

Offcourse it did

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes