| Sendt: 23 Marts 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle
I min jagt på den perfekte højtaler (til mit budget), lytter jeg for tiden til lyd i diverse butikker. Havde kæresten med ude idag at høre med, og
hun sagde, sikkert meget typisk for kvinder (eller er jeg fordomsfuld?), at: "De lyder jo alle sammen ens", og: "hvordan kan du huske, hvordan
den vi lyttede til igår, lød?). Og jeg underede mig over det vise i hendes ord, for hun har jo på en måde ret. Jeg har ikke "optaget" lyden af den
dåse, jeg hørte synge i går, i hjernebakken. Jeg kan ikke huske, hvordan den lød, men jeg kan huske den fornemmelse, den gav mig. Jeg kan
huske, at den jeg lyttede til idag, gjorde mig mere trist, end den gjorde mig glad. Kan huske, at den jeg lyttede til i fredags, var virkelig fin og
gjorde mig glad. Men jeg kan ikke huske, hvordan de lød.
Kan I det?
Ideen med denne tråd: Hvad er det afgørende for dig i en højtaler? Dens eksisterende "stemme", eller den følelse den gav dig? Og: Er vi ikke
ligegalde med, hvad andre siger, lyder godt. Det er jo den nye ejer, der skal lytte ti sit køb, ikke de andre...
(Jeg har iøvrigt ikke fundet de perfekte endnu, og jeg savner mine Kef 104.2 ref, for de gjorde mig glad).
-K.
|