| Forfatter |
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg har lige modtaget en mail i dag fra en person i Australien, der er interesseret i at købe den Densen Gizmo fjernbetjening jeg har til salg for 500 kr. herinde :
"Hi, Ville De være rede til at sælge Gizmo til mig og skib, hvis det til Australien? Jeg kan betale anvender PayPal og villig til at betale 550K plus Porto takket være Duncan"
Hvordan skal jeg lige reagere på dette ?
Søren
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren. Hvis du er i tvivl, så lad være at svare på henvendelsen  Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du svarer vel i første omgang på dit bedste Engelsk  Dernæst er der vel ingen ben i sagen, for så vidt pengene ankommer før du afsender varen?
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
|
|
|
Det er med garanti fake. Glem det... Den fine besked er med alt tydelighed oversat med en gang google translate eller lignende. Denne slags er hørt om før, bare ignorer beskeden.
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
|
|
|
hvis du har lyst til at sende den til ham, så synes jeg da han skal have lov til at købe den, han siger jo han vil betale for det hele, så der er jo intet tabt...
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Teksten lyder godt nok lidt underlig... "thanks to Duncan"...
Men... Der skulle vel ikke kunne ske noget hvis afregning sker gennem PayPal? Så modtager man jo pengene inden man sender, og har man først pengene er det fordi PayPal også har modtaget pengene, og så kan de ikke trækkes tilbage. Og scammet med at betale for meget ved en fejl og få sælger til at sende retur-penge burde heller ikke kunne lade sig gøre at den vej.
Du skulle næsten gøre det bare for at se hvilken scam der ligger bag 
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stod mailen både på engelsk og dansk ? Jeg ville lade være med at sælge/svar ham. Prøv at læse denne tråd, her er et ligende tilfælde på en udelandsk køber til brugt udstyr. Læse her
__________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man som udlænding er på jagt efter noget Densen udstyr, så kunne det være nærliggende at kigge på danske brugtmarkeder. Sidder man så i Australien uden at kende en pind til DK, så er det måske ikke selvsagt at DK er et land hvor de fleste ikke har problemer med engelsk - så den kan være god nok. Takket være Duncan ser mystisk ud, men jeg tror nu heller ikke de forkellige internet oversættelsesmuligheder er fandens effektive.
Tilbyd ham et salg hvis han betaler forud, hører du aldrig fra ham igen så var det et scam forsøg. __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillquist skrev:
Stod mailen både på engelsk og dansk ?
Jeg ville lade være med at sælge/svar ham.
Prøv at læse denne tråd, her er et ligende tilfælde på en udelandsk køber til brugt udstyr. Læse her
|
|
|
Jeg kan ikke se relevansen. Her er ingen checks der skal veksles når ham dutten fra Aus vil betale via Paypal. Det er klart at hvis man ikke kan have en meningsfyldt korrespondence med ham på engelsk så er der nok noget i gære, men indtil da ville jeg nok se situationen an.
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Tak for responsen . Ja mailen kom på Dansk som jeg citerede i mit tidligere indlæg. Ja men det er meget muligt at det er en ægte henvendelse når han tilbyder betaling via Pay Pal. Jeg havde ikke lige tænkt på at han kunne oversætte via internettet, det forklarer selvfølgelig en del at den er underlig skrevet.
Men noget andet er hvis jeg har sendt noget til Australien og han siger Densen gizmoen ikke virker som den skal, så skal jeg pludselig tilat kommunikere med ham om det at sende den tilbage til mig - det er simpelthen for bøvlet .
Tak for jeres råd - jeg har besluttet mig for ikke at svare ham Australieren tilbage
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne da godt svarre ham. Om ikke andet, at den er solgt til anden side.
Hvis det er en reeel henvendelse, så venter han på svar fra dig. Hvis den ikke har reelle hensigter så sker der jo intet ved dit svar. __________________ Hilsner fra - Casper
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er næsten helt sikkert et scam. Der er ingen tvivl om, at brevet er oversat ved hjælp af et online-oversættelsesværktøj.
Jeg har selv modtaget en henvendelse angående noget grej, jeg havde til salg på qxl. Det var en fyr, der ville have mig til at sende det til Sydafrika, og han var villig til at betale jeg ved ikke hvor meget via Western Union - det ville koste flere tusinde i fragt.
Jeg ringede til min bank for at tjekke, hvad de mente om sagen, og de gav mig en god forklaring på, hvorfor det faktisk var endog meget sandsynligt, at det var et fupnummer, men jeg husker ikke de nærmere detaljer. Tjek i hvert fald med banken, hvis du er usikker (selv om du altså har bestemt dig for ikke at svare på henvendelsen).
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
truef Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg ved godt at paypal er et sikkert system at handle, og jeg er sikker på at få mine penge. Men det er mere det at han måske brokker sig over de ridser der er på den som jeg også har påpeget i min annonce,det er lige det med kommunikation - så er det altså meget nemmere at handle med en i DK . Jeg har heller ikke lyst til at gøre et stort nummer ud af at sælge en remote til 500 kr.
Til dig Casper - du har ret, jeg svare ham lige tilbage og siger jeg ikke har lyst til at shippe til downunder
Søren
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jovist kan Paypal være sikkert, men hvis han har hacket en Paypal konto, så tør han nok ikke sende pengene til sig egen konto, men tør godt sende dem til din.
|
| Til top |
|
| |
Yoshimura Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke om dette kan være relevant læsning (temmelig langt):
http://www.aboutpaypal.org/beware_of_paypal
__________________ Pathos Logos // Esound E5 Signature Edition // PURE DRX 702 // GamuT L5 // Analog Research Gold Raincoat Reference RCA + XLR // S.O.S. interconnect // Teflar ell. Xindak ht. kabler
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoshimura skrev:
Ved ikke om dette kan være relevant læsning (temmelig langt):
http://www.aboutpaypal.org/beware_of_paypal
|
|
|
Den historie kan let være opdigtet, for at man skal bruge deres 'gratis' kreditkortsoftware, der så snupper en masse kreditkortnumre. Historiens kilde er ovenikøbet anonym.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Studio 80 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
I tror ski' da ikk' at der er nogen der gider bedrage for en 500 kr's fjernbetjening!?
Hvis det så drejede sig om en omvendt situation, med australieren som beløbsmodtager,
så kunne jeg forstå det..
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
| Det er med garanti fake. Glem det... Den fine besked er med alt tydelighed oversat med en gang google translate eller lignende. Denne slags er hørt om før, bare ignorer beskeden. |
|
|
Jeg kunne forstå, hvis det var en fra afrika, du ikke gad at sende til. Men jeg ville blindt stole på en fra Australien. Jeg kan ikke se hvorfor de skulle være mindre troværige end danskere.
500 kr er ikke nok for, at en australier gider lave det helt store fupnummer.
Hvis du fik en Australsk adresse uden postboks, så ville jeg være tryg nok. Og endda værdsætte at kunne bidrage til den fri konkurrence.
Det er jo ikke fordi det er svært at sende til Australien.
Jeg synes i er lidt for bange for at blive snydt...
|
| Til top |
|
| |
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 28 April 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
opret en konto hos paypal. og lad manden betale, så kan du jo altid score de penge
hvem snyder hvem, ingen grund til al den mistanke, har handlet via paypal i 5-6 år- 40-50 handler
aldrig endnu blevet bedraget for 1 krone.
og hvis der er problemer med ridser, tag nogle rigtigt gode billeder og læg på din annonce, så ingen er i tvivl om hvad de køber, så ingen problemer.
Smeden __________________ Besøg min stue her
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
| Til top |
|
| |