| Forfatter |
|
emilblicher Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen.
Jeg har lige købt en iPhone og kunne godt tænke mig en pen til skærmen. Men dem der er lavet til mobilen er lidt dyre. Så tænkte jeg på om man kunne bruge sådanne nogle penne man bruger til en Nintendo DS (kortlink.dk/6hy4). På forhånd tak. __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilblicher skrev:
Hej allesammen.
Jeg har lige købt en iPhone og kunne godt tænke mig en pen til skærmen. Men dem der er lavet til mobilen er lidt dyre. Så tænkte jeg på om man kunne bruge sådanne nogle penne man bruger til en Nintendo DS (kortlink.dk/6hy4). På forhånd tak. |
|
|
Følger der seriøst ikke en sådan pen med? Det er skuda for dårligt når nu en iPhone koster hvad den koster! Nå, bortset fra det, så skulle der vel ikke være noget i vejen for at benytte en hvilken som helst anden pegegenstand, så mon ikke du kan bruge den fra Nintendo DS. Jeg kan da ikke forestille mig andet i hvertfald.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm..... skærmen på en iphone er ikke lavet til at blive brugt med en pen. Den fungerer ved at der ledes en elektrisk strøm gennem huden og den øgede modstand angiver, hvor du er på skærmen. Tror derfor at et pegeredskab ikke ville fungere ret godt (da det nok ikke leder strøm som en finger) & muligvis vil ødelægge skærmen. __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
JoeConsultant skrev:
Hmm..... skærmen på en iphone er ikke lavet til at blive brugt med en pen. Den fungerer ved at der ledes en elektrisk strøm gennem huden og den øgede modstand angiver, hvor du er på skærmen. Tror derfor at et pegeredskab ikke ville fungere ret godt (da det nok ikke leder strøm som en finger) & muligvis vil ødelægge skærmen. |
|
|
Hmm... næsten pinligt at jeg med stillingbetegnelsen IT-konsulent ikke var klar over det! Jeg skynder mig at undskylde med at jeg aldrig haft en iPhone i hånden, kun beundret den på afstand.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
M.W. Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
emilblicher skrev:
Hej allesammen.
Jeg har lige købt en iPhone og kunne godt tænke mig en pen til skærmen. Men dem der er lavet til mobilen er lidt dyre. Så tænkte jeg på om man kunne bruge sådanne nogle penne man bruger til en Nintendo DS (kortlink.dk/6hy4). På forhånd tak. |
|
|
Den kan være lidt tricky at bruge i starten, men efter et par uger vil du vænne dig til skærmen. Lad være med at investere penge i en pen før du har brugt din telefon et par måneder. Skærmen kræver lidt tilvænning, men er ganske nem at bruge efter lidt tid. Jeg købte en 3G i august og det tog mig et par dage at få helt styr på samspillet mellem fingre og skærm.  __________________ Morten Witzel
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 02 Maj 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da bare en befrielse ikke at skulle have være afhængig af pen der kan blive væk. Den bedste "pen" er alligevel dine fingre.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
M.W. Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 20 Juli 2008 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 03 Maj 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Det er da bare en befrielse ikke at skulle have være afhængig af pen der kan blive væk. Den bedste "pen" er alligevel dine fingre.
|
|
|
helt enig. Jeg har prøvet HTC diamond pro og LG's touch phone, begge har været for ringe i deres skærm og pennen irriterer. __________________ Morten Witzel
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest unskyld jeg ikke har været inde og svare.
JoeConsultant skrev:
|
Hmm..... skærmen på en iphone er ikke lavet til at blive brugt med en pen. Den fungerer ved at der ledes en elektrisk strøm gennem huden og den øgede modstand angiver, hvor du er på skærmen. Tror derfor at et pegeredskab ikke ville fungere ret godt (da det nok ikke leder strøm som en finger) & muligvis vil ødelægge skærmen.
|
|
|
Det kan man godt, da man kan købe en pen specielt lavet til iPhone'en. Men er faktisk blevet ret god til at bruge skærmen. Så er der jo også bare lige det, at skærmen bliver så fedtet.  __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |
emilblicher Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Maj 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Det er da bare en befrielse ikke at skulle have være afhængig af pen der kan blive væk. Den bedste "pen" er alligevel dine fingre.  |
|
|
Men den ''pen'' er bare lidt fed. 
Jeg havde lige købt mobilen, da jeg lagde denne blog ind, og som sagt er jeg blevt ret god til at bruge den, så jeg gider nok heller ikke købe en pen. Meeen nu koster en NDS pen jo ikke så voldsomt meget.  __________________ Mvh.
Emil
|
| Til top |
|
| |