| Forfatter |
|
pokerfaze Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder og følger lidt med i en tråd på et hardware forum, hvor en søger anlæg. Der er så flere i den tråd der råder ham til at købe 230v lampeledning i stedet for ordenlige højtaler kabler. Og de kommer så med følgende link som begrunnelse http://ing.dk/artikel/97696-hoejttalerkabler-og-andet-audiof ilt-scientology-sludder
Hvad mener i? Kan det virkelig have sin rigtighed at et 230v 13A kabel er lige så god, måske bedre end et rigtigt højtaler kabel?
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der har kastet mange 1000vis af kr. i kabel er da tvunget til at kunne høre det. Du får aldrig et nøgtern objektivt svar på dette, men måske en heftig diskusion. Svarene vil være 'farvet' af prisen på kablet.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
230 V lampe ledning kan være vidt forskellige ting.
Hvis ledningerne ligger for tæt, som de kan gøre i de helt tynde ledninger, så vi specielt diskanten blive afdæmpet.
Men som artiklen fortæller, så vil de tykke lnstallationskabler, som er ganske velisoleret fungere fint.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du siger diskanten bliver afdæmpet fordi lederne ligger for tæt formoder jeg du må tænke på den capaciteten kablerne udgør...jeg har lige målt capaciten på 10 meter lysnet-kabel med mit LCR meter og den androg 450pF.
Det er mere end svært at forestille sig hvilken indflydelse det skulle have med kilde impedans på 0,16 ohm som svarer til en meget normal dæmpnings-faktor på 50.
Til gængæld vil dæmpnings-faktoren blive reduceret i for tynde kabler, men det er vel alm. kendt viden.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania måle tosse LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg lytter på fuld skrue Jeg mener nu heller ik man blot skal bruge alm. netkabel, men flere 1000kr. for nogle få meter kabel er nok kun for at lette folk for penge.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pokerfaze Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes i kommer med nogle fornuftige input :) Personligt tror jeg heller ikke man kan høre forskel på et højtaler kabel til 500kr og et til 20.000... Måske hvis man har noget af det absolut bedste og dyreste grej... Men jeg ville aldrig selv benytte alm. el kabel...
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
KlausH skrev:
tube mania måle tosse LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT  |
|
|
Se lige dén her: Face it!!!Kabelproducenterne har virkelig fået to sser med på bølgen med kryogenbehandlede olieindsmurte sølvbelagte vinklede kobber-krystal litzetråde med air-core-tech og teflon med rhodium i begge ender til mange hundrede kroner pr. meter. __________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
KlausH skrev:
tube mania måle tosse LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT LYT  |
|
|
Se lige dén her: Face it!!!
Kabelproducenterne har virkelig fået to sser med på bølgen med kryogenbehandlede olieindsmurte sølvbelagte vinklede kobber-krystal litzetråde med air-core-tech og teflon med rhodium i begge ender til mange hundrede kroner pr. meter.
|
|
|
Hah hah... får helt lys til at fise ned i Hifi-klubben og spørge efter sådan et kabel... Mig: "2x3 meter kryogenbehandlet olieindsmurt sølvbelagt vinklet kobber-krystal
litzetråd med air-core-tech og teflon med rhodium i begge ender, TAK!..." Sælger: "......" *rammer gulvet*
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mrhviid skrev:
Hah hah... får helt lys til at fise ned i Hifi-klubben og spørge efter sådan et kabel...
Mig: "2x3 meter kryogenbehandlet olieindsmurt sølvbelagt vinklet kobber-krystal
litzetråd med air-core-tech og teflon med rhodium i begge ender, TAK!..."
Sælger: "......" *rammer gulvet*

|
|
|
De får det kun hjem på bestilling
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fundet nogle sorte cykeldæk (punkterfri) med passende slanger. De er runde og størrelsen passer til min Mercedes. Kan jeg ikke spare en masse penge og bare bruge dem. Alle dæk er jo sorte og runde samt lavet af gummi, så de må da være ens!  __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Jeg har lige fundet nogle sorte cykeldæk (punkterfri) med passende slanger. De er runde og størrelsen passer til min Mercedes. Kan jeg ikke spare en masse penge og bare bruge dem. Alle dæk er jo sorte og runde samt lavet af gummi, så de må da være ens!  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi klubben har en tommelfinger regl med at bruge ca 20% af sin hifi invistering på kabler.
Det synes jeg er en ok retnings line.
|
| Til top |
|
| |
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mhansen skrev:
|
Hifi klubben har en tommelfinger regl med at bruge ca 20% af sin hifi invistering på kabler.
|
|
|
De burde, hvis de mener det er et godt råd, også i den forbindelse nævne at avancen er langt, LANGT større på de kabler de prøver at sælge, end på eksenpelvis den forstærker man burde bruge pengene på.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
www.viablue.de
Super kabler til prisen på både lyd og kvalitet (forarbejdning) __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bigmaac skrev:
mhansen skrev:
|
|
|
|
De burde, hvis de mener det er et godt råd, også i den forbindelse nævne at avancen er langt, LANGT større på de kabler de prøver at sælge, end på eksenpelvis den forstærker man burde bruge pengene på.
|
|
|
Det gælder om at bruge sin sunde fornuft. Lyt til forskellige kabler man er villig til at betale inden man køber. Køb så det det kabel man synes gør det bedst. Kan man ikke høre forskel, er det jo bare og købe det billigste, og så være glad for det.
Om Hifiklubben tjener mere på deres kabler end andre ved jeg ikke. De er vel ikke værre eller bedre end andre.
Avance profit osv. på kabler eller andet hifi er vel en anden sag. Der er er mig bekendt ingen købetvang i danmark...
Selvfølgelig kan man komme ud for en sælger der prøvet at, sælger kabler med når man handler hifi, og for den mindre erfarende måske hopper med på vognen, og får nogen kabler som ikke falder i ens smag, eller man sagtens kunne have nøjes med andre og bliligere kabler.
Her kunne man måske advare om at ikke at lade sig påvirke at sådanne sælgere.
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 16 Maj 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare lige pege på dette kabel-tilbud.
http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8006
Teksten er:
| Bertram Model Extremist XLR (4m) |
|
| Bertram Model Extremist XLR med Neutrik |
|
|
Bertram Model Extremist, XLR Neutrik, 2x4m, sølv, hver leder er skærmet med kobber.
Et meget specielt Bertram kabel, som gennem 2 år brugt som reference kabel.
Kan købes for 15.000,- kr.
Et kabel der næsten kommer på højde med den nyeste serie ProXimA.
Et kabel der i dag vil koste langt over 80.000,- kr.
- det er en besparelse på over 16.000 kr./m !!!!! og det er kun lidt brugt...
|
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Maj 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
15000...huh...jeg har sparet 15000 ved ikke at købe det. Takker
|
| Til top |
|
| |