| Forfatter |
|
hebri Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2009 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg vil høre om I har nogle forslag til mig.
Jeg er ved at være færdig med mit hifisystem som består af følgende:
Focal Chorus 816 V, Densen B-110 og B-410. Og så kører jeg med Kimber 8TC og Kimber Hero kabler.
Jeg har to opgraderinger jeg vil gerne vil lave.
Den første er en pladespiller. Her har jeg tænkt mig at satse på en Rega P3-24 med en Rega Exact pickup på et Rega RWB vægbeslag. Som riaa vil jeg bruge et Densen DP-03 MM riaa print.
Det næste jeg gerne vil have er en surroundudbygning hvor jeg kan udnytte B-110erens processorindgang. Her vil jeg satse på en Focal Chorus CC 800 V center, et sæt Chorus SR 800 V baghøjttalere samt en Chorus SW 800 V subwoofer. Jeg vil også fortsætte med Kimber kabler til surrounden.
Men nu kommer så det egentlige spørgsmål. Jeg er helt på herrens mark med hensyn til hvilken surroundreceiver og dvd-afspiller jeg skal vælge.
Jeg er jo klar over, at Densen ikke laver den slags elektronik. Men hvilke mærker kommer mon tættest på Densen klangen. Det skal jo helst klinge nogenlunde homogent. Budgettet er 6-8000 kroner til hver del (altså receiver og dvd-afspiller).
Hvad vil I foreslå?
Og tak for hjælpen på forhånd.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naim laver en surroundprocessor og det er nok også det som kommer tættest på Densens lyd. Men om det er en god surroundprocessor ved jeg ikke noget om. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
hebri Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
My bad. Det burde jeg selvfølgelig have skrevet (og det er tilføjet nu).
Budgettet er en 6-8k pr. del (altså til surroundreceiver og dvd-afspiller).
Så Naim er desværre langt over budget.
Men tak for buddet.
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et forslag kunne også være at opgradere din B110 til en B130. Så har du mulighed for at smække et surroundboard i,
kombinerer det med en fornuftig Bluray afspiller alá BDP-LX71 med 7.1 analog ud, som kan dekode det hele, samt en B340, så
er du vist godt kørende ;)
|
| Til top |
|
| |
hebri Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2009 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
Et forslag kunne også være at opgradere din B110 til en B130. Så har du mulighed for at smække et surroundboard i, kombinerer det med en fornuftig Bluray afspiller alá BDP-LX71 med 7.1 analog ud, som kan dekode det hele, samt en B340, så er du vist godt kørende ;) |
|
|
Det har jeg også tænkt på.
Problemet er så, at jeg ved denne løsning kun kan få 5.1 lyd fra en kilde. Og jeg vil gerne kunne bruge systemet til både DVD/BD og til spil fra PS3 og Wii.
Så det duer desværre ikke.
Men tak for at du skrev.
|
| Til top |
|
| |
hebri Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvilke mærker af surround udstyr der kunne være et godt match til mit Densen og Focal udstyr?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stort er rummet du gerne vil have surround i?
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Serritzlev Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 323
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hebri Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
| Hvor stort er rummet du gerne vil have surround i? |
|
|
Omkring 20 kvm.
|
| Til top |
|
| |
hebri Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mange tak.
Men jeg tror ikke Marantz er det mest fantastiske valg til at bruge med et Densen system.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hebri skrev:
lorx skrev:
Et forslag kunne også være at opgradere din B110 til en B130. Så har du mulighed for at smække et surroundboard i, kombinerer det med en fornuftig Bluray afspiller alá BDP-LX71 med 7.1 analog ud, som kan dekode det hele, samt en B340, så er du vist godt kørende ;) |
|
|
Problemet er så, at jeg ved denne løsning kun kan få 5.1 lyd fra en kilde. Og jeg vil gerne kunne bruge systemet til både DVD/BD og til spil fra PS3 og Wii.
Men tak for at du skrev.
|
|
|
Ja så skal du jo lede efter noget dedikeret processor/pre med multikanals indgang. Der er ikke specielt mange om burdet nede i 6K kroners klassen (hvis der overhovedet er nogen). Du kan evt. overveje Audiolab 8000AP til godt 10K fra ny. Den kan også tage multichannel LPCM lydsignal, så har du en bluray afspiller der kan dekode lyden til LPCM, så kan du drage nytte af de nye HD lydformater. Ved dog ikke om den "klinger" som Densen :)
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
hebri Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
hebri skrev:
lorx skrev:
|
|
Men tak for at du skrev.
|
|
|
Ja så skal du jo lede efter noget dedikeret processor/pre med multikanals indgang. Der er ikke specielt mange om burdet nede i 6K kroners klassen (hvis der overhovedet er nogen). Du kan evt. overveje Audiolab 8000AP til godt 10K fra ny. Den kan også tage multichannel LPCM lydsignal, så har du en bluray afspiller der kan dekode lyden til LPCM, så kan du drage nytte af de nye HD lydformater. Ved dog ikke om den "klinger" som Densen :)
Mvh. Henrik
|
|
|
Jeg har kigget på den Audiolab også. Men den er dels for dyr og dels skal jeg jo så også have et effekttrin til center og bagkanaler for at den løsning vil fungere.
Og det vil samlet set koste alt for mange penge.
Så den rette løsning til mine behov og ikke mindst pengepung må være en receiver og en afspiller.
Nu skal jeg så bare have fundet ud af hvilke modeller jeg skal satse på.
Og det håber jeg så på, at nogen kan hjælpe med.
|
| Til top |
|
| |