Forfatter |
|
Rosengreen1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 01:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heey, jeg er i gang med at sælge mine cerwin vega DC-15, fordi de er lidt for store til mit 30 kvadratmeter værelse, og min forstærker ik er for stor.. Min forstærker er en Denon PMA-1315R med 2*115w 8ohm, dog er den blevet målt i div. magasiner til at skulle yde 150w, men den er jo efterhånden gammel.. Men jeg vil have noget som min forstærker bedre kan spille op, og jeg leder efter noget som har en massiv god bas, da jeg elsker hardstyle og trance osv, så det skal kunne give et godt tryk i brystet :) Mit værelse er som sagt 30m2, og min forstærker er på ca. 135w i 8ohm vil jeg gætte på, men hvad anbefaler i at jeg skal købe? Jeg har ingen ide? Alt jeg skal bruge er en hård bass og høj lyd, og så må lydkvaliteten self godt være nogenlunde Mit budget ligger på lige under 3000,- __________________ Hardstyle er guff;P
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter noget brugt NAD eller H/K  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt har jeg aldrig hørt om noget der lever op til de krav, og som kan købes for under 3000. Selv dine DC-15'ere koster vel deromkring i stykpris?
Ja det eneste skulle da være en lidt mindre Cervin Vega - en 10 eller 12 tommer vil alt andet lige være lettere at trække for din forstærker, og derfor måske lyde af ligeså meget som 15'eren... måske... __________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også overveje nogle gode PA højttalere. Måske Mach eller EV ?
Sådan et sæt med 12" basser kan spille rigtig højt og rent ! __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers skal du finde et sæt Dali 850 - omend de nok ikke kan levere umpf umpf nok til dit behov. Men de kan i hvert fald findes for under 3000,- sættet.
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Ellers skal du finde et sæt Dali 850 - omend de nok ikke kan levere umpf umpf nok til dit behov. Men de kan i hvert fald findes for under 3000,- sættet. |
|
|
Jeg solgte mit sæt for 1300  Man skal dog være opmærksom på den diskant - nøøøj hvor kan den være trættende.
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali Concept 8 kunne være et godt alternativ. De koster godt nok 3000 stykket fra nye, men hvis du kan finde dem brugt, kunne det være en idé.
Du kan i hvert fald tage ned i HFK og sammenligne dem med en CV15, og se om du kan lide lyden fra Dali'en ift. CV 15'eren.
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 17 Juli 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en brugt Onkyo A-G10, den koster en wee bit over dit budget, men løser opgaven rigtigt godt.
|
Til top |
|
|
Rosengreen1 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 21 Juli 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer også bare at købe en ny forstærker, da jeg kan se at det er et par rigtig gode højtalere jeg har fået fingre i :) ! Men som sagt er mit budget på ca 2500 nu. Kan jeg udbygge min Denon PMA-1315R så den kan få noget mere effekt?? Den har nogle udgange bagpå som hedder "AC outlets", er det til en effektsforstærker??
__________________ Hardstyle er guff;P
|
Til top |
|
|