| Forfatter |
|
_Johansen_ Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 20 Juli 2009 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som overskriften antyder det så er planen at købe et sæt beolab 3 højtalere, derudover er planen ikke at skulle have noget B&O til at starte med i hvert fald. Hvad skal jeg have for at dette kan komme til at virke, mest hensigtsmæssigt.?
Jeg har en Panasonic Fladskærm 42V10, dernæst har jeg en mac mini koblet hertil og derudover jeg jeg en receiver (2.1) og en DVD-optager fra Panasonic.
Sådan som jeg ser mulighederne så skal jeg vel af med min Receiver og så skal jeg have en forforstærker eller noget i den stil, således at jeg får Phono ind- og ud-gangene og samtidig får mulighed for at regulere lydstyrken, er dette korrekt?
Hvad vil folket anbefale?
__________________ Love is when someone you trust, cuts a smile in your face
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Hmm... hvis din receiver har "pre out" & "main in" kan du uden videre (via pre-out) bruge den til B&O´s (aktive)højttalere 
bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørg ham der hedder Peter Pan her inde han ved alt omkring B&O.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 20 Juli 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skriver: "Verdens bedste kabel bliver lavet og leveret af NKT, uden det ind i huset var der intet grej der spillede" - hvad så med de huse som har installation med andet fabrikat kabel 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 Juli 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
_Johansen_ Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
@alle
Tak for råddene. Min receriver har desværre ikke preout, så jeg skal ud og have en ny ligegyldig hvad.
Jeg planlægger at investere i Beolab 3 og er gennem Peter Pans indlæg blevet lidt i tvivl om den nye forforstærker eller receiver, hvad end jeg nu beslutter mig for, skal have 12v trigger signal eller om det er ligegyldigt..
__________________ Love is when someone you trust, cuts a smile in your face
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
_Johansen_ skrev:
@alle
Tak for råddene. Min receriver har desværre ikke preout, så jeg skal ud og have en ny ligegyldig hvad.
Jeg planlægger at investere i Beolab 3 og er gennem Peter Pans indlæg, er dog blevet lidt i tvivl om den nye forforstærker eller receiver, hvad jeg nu beslutter mig for, skal have 12v trigger signal eller om det er ligegyldigt..
|
|
|
Hvis du vil have BeoLab 3 til at slukke i takt med din reciver så skal den have, ellers slukker BeoLab 3 selv efter ca. 8min hvor den ikke har modtaget signal. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til BL3 kan du tilslutte faktisk ALT 
Du behøves ingen 12V trigger eller ligende.
Du skal bare bruge et powerlink kabel med phonostik i den ene ende. Så kan du indstille en lille knap på højtaleren så den tænder og slukker hver gang den får et signal.
Så du kan bruge dit TV, bærbar comp., diskman, en cd med volumekontrol, alle forforstærkere.
En lille fed højtaler, har selv haft 4 stk som bag højtalere i et surroundsetup.
Held og lykke med det. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juli 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt Pierre

Højttaleren kan bruges sammen med Bang & Olufsens musik-, video- og linksystemer. Den kan også bruges sammen med systemer, der ikke er fra Bang & Olufsen.
 BeoLab3 Stikpanel.
POSITION-kontakt Denne kontakt har tre indstillinger: FREE, WALL og CORNER.
SETUP-kontakt Denne kontakt har tre indstillinger: RIGHT, LEFT, og LINE.
Husk at det tilførte lydsignal skal kunne volumestyres, ellers får BL3 fuld power. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Niels_arl Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 446
|
| Sendt: 21 Juli 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
I princippet burde de små aktive højtalere kunne sluttes direkte til dit TV. Hvis alt lyd alligevel går gennem TV, så er der vel ingen grund til en receiver.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juli 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niels_arl
Nu er det sådan at kun et fåtal af TV har pre-out = volumestyring af lyden der sendes ud af de Phono bøsninger på bagpanelet, og det er et krav for at kunne tilslutte aktive BeoLab højttaler. Man er altså nødt til at sende lyden i gennem en forforstærker med pre-out for at styre lydstyrken for 2 kanal stereo eller 5.1/ 7.1 surround lyd.
I en del BeoVision TV er indbygget surround modul/ processer, og alle PowerLink udgange på et B&O produkt har pre-out. Derfor kan aktive højttaler tilsluttes direkte til et BeoVision TV. Dette er to af mange grunde til, at et TV fra B&O koster ekstra.
Men måske man ved at tilslutte i stedet for de eksisterende højttaler kan opnå et eller andet. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |