Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Støjdæmpning - internt... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pingel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Dette er måske ikke lige et hifi-spørgsmål, men grundet følsom hørelse har jeg brug for lidt hjælp:

Efter flere omflytninger af soveværelse, troede jeg lig at jeg havde fundet nirvana: et støjfrit rum hvor jeg ikke blev generet af naboer - men så var det at min overbo valgte at indrette kontor ovenpå...

Det knirker og knager, og det er ikke til at holde ud. Jeg har talt med ham om det ( - det er min svoger) og på sigt satser han på at skifte gulvet, men udsigterne er lange.

Jeg bruger bløde ørepropper med ca 33 db støjreduktion og det tager det værste, men kunne det blive bedre? Jeg tænker ikke i første omgang på et sænket loft, men ville det hjælpe?

Det jeg søger er viden/inspiration om materialer der kunne dæmpe ekstra sammen med ørepropper. Kunne man eks. dæmpe et høreværn ved at putte et eller andet materiale i, som man så kunne iføre sig ovenpå ørepropperne når det var rigtigt slemt?

Ja ja, jeg ved at jeg er sart - men er der nogle ideer derude ?

Mvh.
Til top Vis Pingel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingel

Steensen1981
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Oktober 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Skumgummi er støj-reducerende, lige så vel som rockwool/glasuld (her tænker jeg i dit sænkede loft+ vægge). Gulvtæpper er også støjdæmpene, og bruges til at støjdæmpe computere med at nogle entusiaster.

Hvis/når alm. ørepropper ikke er tilstrækkeligt, så kan du få lavet nogle form-støbte ørepropper, hvilket skulle reducere støjen lidt mere end "standard" propper.
Til top Vis Steensen1981's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steensen1981

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes