Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kvalitativ field research om B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KEA_DESIGN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Kære alle brugere,

Vi 3 studerende fra Københavns Erhvervs Akademi som laver research om holdninger omkring B&O, vi har på dette grundlag udarbejdet 6 spørgsmål som vi håber nogle brugere kan svare på.

Fokusgruppe spørgsmål:

Opfatter du tv & lydanlæg som et status symbol?

Hvad er den vigtigste aspekt for dig når du køber elektronik? Design? Funktionalitet? Eller pris? Og hvorfor?

Hvad er din opfattelse af B&O som brand?

Hvordan vil det påvirke dig hvis et brand som B&O spiller på de nationale værdier i forhold til deres markedsføring?

Hvordan ville et prisfald på 50 % på B&O’s produkter påvirke dit syn på brandet?

Hvad ville få dig til at vælge B&O frem for andre elektroniske brands?

På forhånd tak.
Til top Vis KEA_DESIGN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KEA_DESIGN

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Opfatter du tv & lydanlæg som et status symbol? Nej aldrig. B&O har bare designet med sig hvilket jeg finder cool men det er også med til at have det. Altid godt for øjet.

Ja jeg har Beovision AV9000 fra 1998. Det kan enhver gøre for en små 5-6000kr. Det er bare gammledags CRT og 28 tommer skærm med VHS.

Hvad er den vigtigste aspekt for dig når du køber elektronik? Design? Funktionalitet? Eller pris? Og hvorfor?

Design først. Det skal stå i mit hjem så hvis jeg ikke syntes det er cool nok bliver det brugt mindre. B&O har fantastisk funktionalitet og med Beolink uovertruffene muligheder. 1 tryk of du har lyd, billede eller fortager styringer af hvad du nu har lyst til. Pris? Nyere B&O er pebret medmindre men kender til B&Os produkter i forvejen og kan se med andre øjne på det. At det er for dyrt er for nem en undskyldning brugt af for mange.

Hvordan vil det påvirke dig hvis et brand som B&O spiller på de nationale værdier i forhold til deres markedsføring?

Aner det ikke. De har kørt på kvalitetsmærket fra Danmark for årtier siden og sålænge at jeg finder produktet nummer 1 til mine behov så betyder det ikke det store.

Hvordan ville et prisfald på 50 % på B&O’s produkter påvirke dit syn på brandet?

Aner det ikke. Hvis jeg kan bruge produktet og det passer til mit behov så er den ikke længre. Hvis min personlig økonomi var til at B&O's priser virkede overkommende så havde jeg ikke noget problem med at priserne er som de er. Jeg har fået oplyst at mit Beovision AV9000 kostede som komplet system 125000kr. omkring 1992-1998. Det for du et komplet Beovision 7 for idag. Det er egentlig ikke meget dyrere.

Behovet. I starten 2003 en tilfældighed. Nu godt kendskab til old school produkt line fra '80 til '90 på audio siden. 1998 på Beovision siden.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hvordan ville .. ....... ..50%

Det ville da ikke gøre noget

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 29 Oktober 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

KEA_DESIGN skrev:

Opfatter du tv & lydanlæg som et status symbol?

Lidt svært at svare entydigt på.
Ja i visse tilfælde hvis f.eks. resten af indretningen er i "design stil", og man kan fornemme at ejeren går op iden slags ting, så fremstår tv og lydanlæg også som et statussymbol.

KEA_DESIGN skrev:

Funktionalitet og pris - jeg går op i at man får 'value for money', design er mindre vigtigt.

KEA_DESIGN skrev:

Hvad er din opfattelse af B&O som brand?

Umiskendelig dansk/skandinavisk - måske lidt gammeldags på nogen områder.

KEA_DESIGN skrev:

Det vil ikke have nogen videre betydning for mig.

KEA_DESIGN skrev:

Det vil nok ændre det fra at være et 'statement' produkt til at være et mere fornuftigt køb for den alm. dansker. Her tænker jeg på de dyrere produkter.

KEA_DESIGN skrev:

Fornuftig pris i forhold til ydelse.
Produkter baseret på universielle standarder frem for B&O's egen.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes