Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 20:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fake Xindak kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 03 November 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hej med jer.

Der har været en masse snak om falske Xindak kabler her på forummet,og i særdeleshed mht. Nysound.com. og deres troværdighed.

Jeg har læst flere tråde om folk som har købt Xindak kabler igennem Nysound.com og er meget tilfredse og mener ikke at der er noget fake over de kabler som de har købt.Det skal lige siges at jeg også selv har været fristet da alt på den side jo nærmest kun koster en brøkdel af hvad det koster her hjemme.....MEN!!!!!!!

.........Så var det jo lige at jeg faldt over dette udsagn fra Xindaks egen side:

http://www.xindak.com/en-us/choice_brand.htm

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

kenneth74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2007
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 03 November 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

.....hej jeg har prøvet at have xindak fra ny-sound og noget købt i dk.. her taler jeg om cd-afspiller  og de haved de samme problemer ang "tik tik ende lyde" hvis cd-pladen ikke af helt renset..  og så havede de akkurat den samme pakke batterier til fjernbetjeningen .. hmm!  hvad er fake den fra ny-sound eller den købt i dk..? med hensyn til kabler har jeg et signal fra ny-sound og det er hammer flot lavet og spiller rigtigt godt .. og jo det er meget billigere at købe det der..
Til top Vis kenneth74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth74

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu heller ikke at en ting som en cd afspiller er så nem at forfalske så jeg tror nok at de er ægte nok.......det er en anden snak når det kommer til kabler. Man må jo tro på det når Xindak selv skriver at Nysound ikke er godkendte til at handle med Xindak produkter

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2009 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hehe forfalskning af kinøjser grej - Verden er vendt på hovedet

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

....ha ha,ja det var en helt anden snak bare for 10-15 år siden

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 November 2009 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

carcass skrev:
Jeg tror nu heller ikke at en ting som en cd afspiller er så nem at forfalske så jeg tror nok at de er ægte nok.......det er en anden snak når det kommer til kabler. Man må jo tro på det når Xindak selv skriver at Nysound ikke er godkendte til at handle med Xindak produkter

Jo, men... Hvis NYsound kan skaffe Xindak elektronik, så kan de vel også skaffe kabler? Er det ikke det samme som når en dansk forhandler importerer f.eks. B&W udenom eneforhandleren Hifi-Klubben? Produktet er ægte nok, men fremskaffet ad omveje uden om de normale kanaler. For nogle år siden var der vist en dansk netforhandler der skaffede Dali ved at hjemtage dem fra Tyskland.

At nogen skulle kunne forfalske kabler så de på en prik ligner de versioner af Xindak kabler som man kan se på nettet, med metaldele, strømper og alt det der - det bliver om ikke andet så temmelig svært. En ting er så hvad man tror man bestiller på baggrund af et billede - en anden ting hvad man modtager

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2009 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

hva med en blindtest ml. fake og ægte kabler..

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 November 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hvis kablerne ikke er fake; men kan købes til en brøkdel af prisen - og nysound.com tjerner helt sikkert på salget - så siger det jo noget om, hvor stor avance de "officielle" leverandører har, og også noget om hvad kvaliteten af kablerne egentlig er, når de kan producers og sælges til brøkdele af prisen.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hvis det er noget, der er solgt på eBay, kan det være halvdefekte ting.
Ikke nødvendigvis falske varer, men bare en ringere kvalitet.

Måske endda varer, der er modtaget retur fra kunder, grundet defekter.
Men man løber jo altid en risiko, hvis det er hos en ikke autoriseret forhandler.

ulrikmm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

If it's to good to be true - it isn't true. Finn Nørbygaard lærte det på den hårde måde.
Til top Vis ulrikmm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulrikmm

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

.........jeg mener bare at hvis de kabler Nysound sælger er den ægte,vare så ville det jo være rimeligt dumt af Xindak at fraråde folk at handle med dem.Det ville jo være det samme som hvis B&O frarådede folk at købe deres produkter i Expert eller Fona.

ovsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 November 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Til carcass: jeg forstår så udmærket, at du kan komme i tvivl, og forvirringen bliver bestemt ikke mindre af at kaste spørgsmålet ud i et forum. Jeg prøvede selv at starte en tråd om kinesergrej på et andet forum for et par år siden, for at indsamle erfaringer fra andre som har "vovet pelsen", men den druknede (også) i en masse udokumenterede påstande og dumsmarte antydninger.
Over de seneste 4 år har jeg handlet mere end 20 gange på de "suspekte" Hongkongsites (heriblandt NYSound), - alene 4 køb inden for den seneste måned, og mine erfaringer er temmelig entydige! (og JA! -  jeg har huset fyldt op med kinesergrej).
Til dit konkrete spørgsmål kan jeg derfor kun sige: Så længe det ikke ved en uvildigt gennemført TEKNISK undersøgelse er dokumenteret, at et produkt er "fake", kan du roligt gå ud fra at det er den ægte vare. Xindak har naturligvis en forpligtelse til at beskytte de forretningsmæssige interesser hos sit "autoriserede" distributør- og forhandlernet. Men samtidig har de en overordnet egen interessse i at få afsat så mange enheder som overhovedet muligt - UANSET OM MELLEMHANDLERAVANCEN ER 30% ELLER 300% !
Jeg har selvsagt masser af konkret viden og erfaring omkring handel på det som nogen ynder at kalde "det grå marked". Men lad mig kun give et enkelt eksempel: For et par uger siden købte jeg noget (nyt) højttalerkabel af forholdsvist fint mærke på en eBay-store. Pris: ca. 1/3 af prisen i Danmark. Kablet var primært tiltænkt min datters nye anlæg (kinersergrej selvfølgelig). Jeg kender kablet fra tidligere og har gode erfaringer med det. Adskillige har antydet at de pågældende kabler (fra eBay) er fake, så jeg lavede lige et ekstra sæt til mig selv også og satte dem på i stedet for mine Q-10 dobbelt biwire. Og Tjah - at lave termineringerne føltes fuldstændig som da jeg havde den "ægte vare", og lyden: den er i hvert fald ikke dårligere - så de sidder på endnu !
venlig hilsen
Ove

Til top Vis ovsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ovsen

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 November 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Hvis kablerne ikke er fake; men kan købes til en brøkdel af prisen - og nysound.com tjerner helt sikkert på salget - så siger det jo noget om, hvor stor avance de "officielle" leverandører har, og også noget om hvad kvaliteten af kablerne egentlig er, når de kan producers og sælges til brøkdele af prisen.

Det er bl.a. derfor, at der ikke længere sælges Xindak kabler i DK. I hvert fald ikke til de gamle priser.

En "smart" forhandler herhjemme troede, at han kunne lukrere på disse (dengang) eksotiske Xindak. Det var før Xindak for alvor slog igennem i DK (og i resten af Skandinavien?). Jeg mener, at Xindak's Gold-serie kostede mellem 5.000-10.000kr herhjemme, hvilket er/var helt forrykt. Men så fik NYsound og Ornec omtale i bl.a. dette forum , og så droppede han kablerne i sortimentet, da han fandt ud af, at folk ikke var helt så dumme alligevel. Priserne var helt groteske efter min mening. Så ja, længe leve globaliseringen og Internettet!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes