| Forfatter |
|
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 03 November 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det nye digitale TV signal har nu været benyttet i 3 dage. Er der tale om et fremskridt?
Jeg har selv set hakkende billedopdatering - måske kun 5 frames pr. sekund et par gange. Og lyden virker ret pågående
generelt.
Har andre oplevet lignende?
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er generelt godt tilfreds, synes det har mange fordele frem for analog.
For at undgå hak of udfald er det nødvendigt at man har en antenneforbindelse som er god nok. De fleste tv med indbygget tuner og nok også en del modtagerhbokse kan vise signalstyrken, styrken skal helst ligge på ca. 70% og over ellers risikerer man de irreterende udfald.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9410
|
| Sendt: 04 November 2009 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været på de siden starten sidste år. Både lyd og billede er meget, meget bedre end det analoge. Mit TV er et gammel B&O dog med RGB. Jeg bruger en maximum tuner.
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes det er blevet ringere end før, har desværre heller ikke digital tuner indbygget, og pt ikke købt en extern, for venter på en all in one box I SØLV med harddisk recorder og mpeg4 og evt gerne blueray drev, og inden et sådan kommer ned i en ok pris går nok lige lidt
ps. er koblet på tv via almindelig antenne forening __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
hifi-fjols Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 368
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digi skrev:
jeg synes det er blevet ringere end før, har desværre heller ikke digital tuner indbygget, og pt ikke købt en extern, for venter på en all in one box I SØLV med harddisk recorder og mpeg4 og evt gerne blueray drev, og inden et sådan kommer ned i en ok pris går nok lige lidt
ps. er koblet på tv via almindelig antenne forening |
|
|
Hvis du hverken har indbygget dvb-t/c tuner eller en boks med samme, så modtager du ikke dine kanaler digitalt. Du kan kun se og modtage dine kanaler digitalt med en dvb-t/c (selvfølgelig også en s tuner, men det er irrelevant i denne sammenhæng), du modtager derfor dine kanaler som før d. 1 november.
Antenneforeninger sender stadig tv ud fra deres stationer analogt via kabel, og kun hvis man har en digital modtager, får man glæde af digitaliseringen. Det er det luftbåret analog sendenet, der er blevet slukket.
Edit: Det skønnes at mellem 50k og 100k Danskere stod over for sort skærm, hvis ikke de digitaliserede. [Kilde: Radio, B.T, Ekstra Bladet og diverse medier før "krisen".] __________________ ... and hifi for all
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist blev overinformeret omkring digitalt TV per 1. november. Mang jeg har snakket med, tror de nu har digitalt TV. Hele denne kampagne berører kun dem der bruger egen antenne. Alle andre har samme signal som før. Det er muligt nogle antenneforeninger modtager digitalt via antenne og dermed potentielt kan tilbyde det digitale signal, men det kræver at man har et tv eller en boks der kan modtage dette signal.
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjoow sku da gerne ha' dvb-t tuner, er et samsung 37" Full HD tv vel ca 1½-2 år gammelt, kan ikke huske modelnavnet, men har vist ikke mpeg 4 eller dvb-c  så må ud igen om nogle år, eller købe en box  anywayz, hvad skal der til for at prøve at få digitalt tv via dvb-t, hvad gør man i korte træk, og hvad skal man evt bruge ? __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digi skrev:
Tjoow sku da gerne ha' dvb-t tuner, er et samsung 37" Full HD tv vel ca 1½-2 år gammelt, kan ikke huske modelnavnet, men har vist ikke mpeg 4 eller dvb-c så må ud igen om nogle år, eller købe en box anywayz, hvad skal der til for at prøve at få digitalt tv via dvb-t, hvad gør man i korte træk, og hvad skal man evt bruge ? |
|
|
Hvor jeg bor er signalet blevet noget bedre efter 1. november, så jeg har blot en lille antenne i stuen. Antennen er blot dipolen fra en lille UHF antenne. Dipolen er vel ca. 20 cm. lang.
Du skal herefter blot ind i TV menuen og vælge at skanne for DVB-T kanaler. Her kan du sikkert også se en modtage/signalstyrke bjælke. Den skal helst over 75%.
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har et Samsung LE37M8, hvordan ville i der tilslutte en lille extra antenne til de får gratis kanaler der kan fanges via DVB-T ??  __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Slet ingen bud, snøffi  __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
I første omgang kan du prøve med et antennestik og skrue en kobberledning i istedet for kabel. Det har virket for mig, da jeg boede et med godt signal.
Ellers er de smp falde aktive antener som regel rigeligt. De koster dog lidt, så prøv om ikke du kan låne en i første omgang og se om det er nok. Hvis du har antennestik i væggen der er tilsluttet antenner på taget (UHF/TV2), er det blot at tilslutte helt normalt.
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
har fælles antenne, skal denne extra ledning så bare i tv'ets antenne stik bagpå tv'et og hva' så med den almindelige antenne ledning fra væggen og op til tv'et, skal det stadig være der (så der er 2 ledninger ind i et stik (eller skal jeg købe en antenne stik splitter  __________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digi skrev:
har fælles antenne, skal denne extra ledning så bare i tv'ets antenne stik bagpå tv'et og hva' så med den almindelige antenne ledning fra væggen og op til tv'et, skal det stadig være der (så der er 2 ledninger ind i et stik (eller skal jeg købe en antenne stik splitter  |
|
|
Med fællesantenne kan der muligvis være problemer med filtre. Du skal ikke have flere kabler ind i TV'et. Et sted i menuen burde det være muligt at søge på DVB-T kanaler og se signalstyrken/kvaliteten.
Mvh
Brian
|
| Til top |
|
| |
Digi Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes det er det også, men når jeg slår om på D-TV siger den ingen signal
__________________ ;o) Digi
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror faktisk der er rigtig mange problemer rundt omkring med dette der er skiftet over på digitalt sendenet.
jeg gik selv ud af fællesant i 2006 for af dvb-t....jeg bor et sted omkring kolding, og fik så antennen rettet mod åbenrå sender, men i denne periode har der været meget udfal....p***e iriterende, og radioforretninger kendte sku ikke nok til det.
så offrede jeg ret mange penge på nyt tv og har ikke mindre end tre linier ind til 3 fladskærme i huset...men har ikke mpeg4 på andet end det nye tv pioneer krp600a, og kører så kun mpeg2 til 2012 på de andre to, samt alle de gratis tyske på dvb-s.
nu har jeg så prøvet at tage canal digital, den store famili pakke+ og så gik det helt galt med alle signaler, ved sku ikke hvor mange timer de har brugt på at finde ud af at antenne sku vendes mod varde sender, for at komme op på over 70% i signalstyrke, og til gengæld et fint billede. så har nu både alm dvb-t og dvb-s fra tuner i tv, og dvb-t fra canal digital. dette står bedre med billede på indbygget tuner i pioneer tv. men lyden er langt under niveau som dvb-s.
jeg forstår ikke med teknikken idag de ikke kan sende med et højere niveau på dvb-t som på parabol dvb-s...også her er det i 5.1 sourrund
hvorfor kan de ikke det på dvb-t????
hold op det har været sejt at komme igennem, før man fik et super billede....
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |