Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 18:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: HIFI Surround 2004 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 06 Marts 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Mine indtryk....

Jeg må indrømme, at jeg var nødt til at løbe hurtigt gennem messen og fik desværre ikke lejlighed til at møde så mange af jer her fra siten ... surt.

Mine indtryk:

Generelt... rummene i stuen var ok... de store af dem. De små rum på 1. sal var ikke gode til hifi-brug.

Og så til de enkelte udstillere:

Bemæk jeg hár valgt at sætte fokus på højttalerne ... og at jeg via dem kommenterer hele kæden.

Dynamax: Lexicon og Wisdom audio spillede flot... og spillede noget af det bedste surround jeg har hørt .. trods rummet. Ville gerne høre Wisdoms store speakers under hjemlige forhold. Vel de bedste og dyreste speakers på messen ... tyndt bedømmelses grundlag. Kompetent demo af surround ... synes jeg ... mange detaljer om det materiale, der blev vist!

Tekni-fi: Spillede surround over nogle speakers (Atlantic Technology) Det lød IKKE godt, trods der stod noget hæderlig elektronik i rummet. Der blev tillige spillet på grænsen af højttalernes ydeevne efter min mening. Det lød i alle fald presset. Dårlig LYD.

Hifi-Forum: Eben med "billig" cyrus elktronik og monster dyre Nordost kabler. Hvor er balancen rent økonomisk i sådan et anlæg. De ting ville man aldrig sætte sammen. Eben lyder som flere har nævnt som et andekald. Rigtig plastic mellemtone ... ingen varme overhovedet med en betoning på øvre frekvenser af de mandlige stemmer ... den såkaldte Poul Krebs lyd. DET ER IKKE EN ROS. Jeg ville ALDRIG have disse speakers inden for mine døre. De spiller slet ikke musik.

TONKRAFT: Dynaudio ... lyder lidt som eben men hænger bedre sammen .. der er ikke meget varme og liv i lyden fra deres speakers. Stort og dyrt med Mac elektronik ... men musik kommer der ikke ud. Meget skuffende synes jeg.

Audioart: God lyd omend jeg må sige, at jeg til dels foretrækker de gamle modeller af Proac - med papir-bas mellemtone, frem for de nye "plast" varianter. D80 spillerde rummet godt op - men er lige til den stramme side efter min smag. Kunne også godt have brugt en kraftigere amp ... lød til tider presset. D25 lød noget varmere ... og mere Proac som jeg kan li det. Men kunne ikke fylde rummet. Her var den "lille rør-amp" mere på sin plads.

Studio-Sound. Her lød det godt trods rummet. De smukke Merlin speakers fyldte rummet med musik. Det er guf. så er der bare lige det med 75k for en lille forlænget 2-vejs. Den vil formentlig aldrig kunne give en fysisk oplevelse af musikken i et større rum. Flotte rørslæder, og der blev spillet efter akustikken ... ikke for højt!

LC-audio: Der blev spillet for højt på små speakers... det lød presset!

Activ-hifi: Fin lyd ... musikalsk uden at være stort.

Acoustic Reality: Bånd og sub. Lyden hang slet ikke sammen ... der manglede niveau i nedre mellemtone og alt for meget niveau fra wooferen. Om igen.... det hang ikke sammen .. og det var ikke kun rummets skyld.

Audiophil: Ville gerne have hørt det store Mederian setup ... men nåede det ikke. De er meget flotte!

Gryphon: Lyden var fin som ved andre lejligheder. Harmonisk, analytisk, og rimelig musikalsk. Men ikke meget full-range over de speakers til 140k. Kan man virkelig ikke få mere for den 25øre.

Kibri: Lød egentlig ok, lidt til den mørke side... lidt oppustet bas, og svage tegn på et eller andet spredningsproblem med diskanten.

Peak Consult: Meget sober demo i et vanskeligt rum. Lød seriøst, og rimeligt musikalsk. Jeg savner personligt en slags varme i mandsstemmerne.. noget der går igen fra andre konstruktioner med "plas" membraner. Her vil jeg dog sige... effekten var mindre end hos Eben og Dynaudio.

JJAZ Flot håndværk .. rimelig klang og klangbalance.... men perspektivet var efter min bedømmelse ringe. Hvad det skyldes ved jeg ikke .... men der var også en mærkelig fladhed over lyden.

Nå det var mine useriøse kommentarer .... jeg er nok blevet kræsen ... men livet er for kort til plastic-andekald! 

SATMIT

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har kommentarer!

SATMIT

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Ok flytter til den officielle diskussion ... den havde jeg ikke set.

Tråd lukket

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes