Emne: Hjælp! Det spiller ikke ordentligt ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Then00b Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg er ret ny indenfor HIFI og besluttede først for nyligt, at jeg ville udbygge mit gamle setup.
Før havde jeg to stk. Jamo J-71 og en lam Kenwood forstærker, som oprindeligt hørte til et mini-anlæg.
Idag var jeg så nede i HiFi-Klubben for at købe to stk. Dali Concept 2 højtalere, bananstik, højtalerkabler og den slags.
Jeg har også købt en Harman/Kardon AVR4000 receiver.
Nu har jeg så sluttet tingene til og det spiller ikke helt, som jeg vil. Jeg må indrømme, at tilslutningen af de forskellige højtalere bag til er sket ret
tilfældigt. Jeg har mildest talt ingen anelse om, hvilke højtalere der skal sidde hvor og hvilken listening mode, jeg bør vælge.
Mit setup ser ud som følger:
DC2-[TV-møbel]-DC2
[Sofabord]
--------[Sofa]----------
J-71---------------J-71
Jamo'erne står altså bag sofaen. Rummet er rimelig stort, ca. 20-25 kvm2.
Som det ser ud lige nu kan jeg kun få ALLE højtalere til at spille, når receiveren står på Theater Mode. Her synes jeg ikke lyden er helt, som den
skal være. Alle andre modes er det en kombination af følgende, som spiller: Tre højtalere, to højtalere, højtalerne i venstre side og højtalerne i
højre side.
Det er denne receiver, jeg har: http://users.skynet.be/vingtcent/HC/AVR4000.jpg
Jeg bruger mit anlæg til TO ting: Lyd (musik) via AUX (hhv. computer & iPhone) samt via Optisk kabel til min PS3.
Hvad gør jeg? Tusind tak for hjælpen på forhånd!
|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kommer det lidt an på hvad det er du lytter til. Hvis du lytter til almindelige CD'er eller mp3-filer sætter du din reciever til "stereo" og lyden kommer følgeligt kun ud af dine to forreste højtalere, for den er jo kun indspillet i to kanaler. Når du så spiller en DVD/Blu-Ray fra din PS3 skal du først sørge for at lyden kommer ud rigtigt af din PS3. Her er du nødt til at følge manualer, hvor du nok skal lede efter noget "S/P-DIF 5.1 output" eller noget i den retning. Derefter skulle lyden gerne komme ud i 5.1 kanaler, men fordi du kun har et 4.0 setup skal du slå din center-højtaler og subwoofer fra på din reciever. Det står i manualen til den. Det skulle være en start.
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
starten skal vel være at læse vejledningen og montere højttalerne rigtigt.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Then00b skrev:
Hejsa,
Jeg er ret ny indenfor HIFI og besluttede først for nyligt, at jeg ville udbygge mit gamle setup.
Før havde jeg to stk. Jamo J-71 og en lam Kenwood forstærker, som oprindeligt hørte til et mini-anlæg.
Idag var jeg så nede i HiFi-Klubben for at købe to stk. Dali Concept 2 højtalere, bananstik, højtalerkabler og den slags.
Jeg har også købt en Harman/Kardon AVR4000 receiver.
Nu har jeg så sluttet tingene til og det spiller ikke helt, som jeg vil. Jeg må indrømme, at tilslutningen af de forskellige højtalere bag til er sket ret tilfældigt. Jeg har mildest talt ingen anelse om, hvilke højtalere der skal sidde hvor og hvilken listening mode, jeg bør vælge.
Mit setup ser ud som følger:
DC2-[TV-møbel]-DC2 F-L center F-R [Sofabord]
--------[Sofa]---------- J-71---------------J-71 B-L &nb sp; &nb sp;B-R Jamo'erne står altså bag sofaen. Rummet er rimelig stort, ca. 20-25 kvm2.
Som det ser ud lige nu kan jeg kun få ALLE højtalere til at spille, når receiveren står på Theater Mode. Her synes jeg ikke lyden er helt, som den skal være. Alle andre modes er det en kombination af følgende, som spiller: Tre højtalere, to højtalere, højtalerne i venstre side og højtalerne i højre side.
Det er denne receiver, jeg har: http://users.skynet.be/vingtcent/HC/AVR4000.jpg
Jeg bruger mit anlæg til TO ting: Lyd (musik) via AUX (hhv. computer & iPhone) samt via Optisk kabel til min PS3.
Hvad gør jeg? Tusind tak for hjælpen på forhånd!
|
|
|
F-L skal til front left den miderste af de 3 terminaler set bagfra F-R skal til front right den til venstre af de 3 terminaler set bagfra center skal til center den i midten af de 3 terminaler set bagfra B-L skal til til den højre af de 2 terminaler set bagfra B-R skal til den venstre af de 2 terminaler set bagfra __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Then00b Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige prøve de forskellige forslag I er kommet med! Tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Then00b Forum Bruger

|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har valgt at droppe surround planerne for nu. Jeg fandt ud af den ene af de to J-71'ere er defekt.
Nå, men så kan jeg jo glemme om alt om min forstærkers surround listening modes foreløbigt. Derfor går jeg ud fra, at jeg skal vælge den mode,
som hedder SURROUND OFF. Når jeg gør det, så kommer der kun lyd ud af den venstre højtaler, set bagfra.
Den højre spiller ikke.
Når jeg så, under de forskellige modes, vælger VMAX near/far, Theater, Logic 7 - så kommer der lyd ud af begge. Det er helt sort.
Jeg har læst i manualen og sluttet højtalerne korrekt til, jvf. Finn's udførlige guide.
Godt nytår!
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder nu alligevel som du har forbundet dine højttalere forkert - I "surrounbd off" bør det være de to fronter som spiller - ikke en enkelt højttaler bagfra.
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|