| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en mindre omrokering i stuen og med mit mit hifi, synes jeg at systemet lød en smule mere "murmelt" (er der noget der hedder det  )...en smule mere mørkt og rodet end det gjorde før. Jeg har så her idag lørdag 2 januar, prøvet at flytte strømstikkene fra systemet direkte ind i udtaget fra væggen istedet for den billige flerstiksdåse jeg nu havde koblet det på. Jeg har efterhånden læst flere steder herinde og andre steder, at der er noget at hente på "strømfronten" - og derfor prøvede jeg dette. Første resultat gav faktisk en bedring - ikke nat og dag men et mere roligt lydbillede - og så kom jeg til at tænke på at nogle herinde havde skrevet at man kan prøve at vende stikket i udtaget - noget med fasen tror jeg. Tilgiv mig - jeg ved intet om strøm - men en del om musikproduktion og frekvenser - og hvordan musik bliver skabt/mixet og mastere´ret - da jeg selv producerer musik. MEN da jeg vendte strømstikket i udtaget faldt alting mere på plads. Faktisk som om det hele blev mere "fasekorrekt". Ting der lå i venstre - lå mere i venstre og ting der lå i højre - mere i højre - og vokaler/bas i mono - ja - mere mono. Der er nu bedre separation mellem instrumenter og vokaler og Melody Gardot lyder nu som hun skal  , og underboen trives nu med 100db soft jazz og mine røvballer der blafrer lystigt  . Ps - bo altid øverst i etageejendom - hvis du er hifi-nørd - mindre bøvl med naboer og du ikke høre de andre trampe  . Så slå lige baflerne ud (som Snedkeren siger i Manden med de gyldne ører) og prøv dette trick hvis i ikke har prøvet det. Jeg tror at jeg engang i fremtiden skal prøve en af disse "korrekt strøm" stikdåser til hele baduljen - men det har lige været jul og kæresten har lige haft fødselsdag - så det bliver ikke lige med det første. Men jeg er glad for det "billige" resultat i første omgang. Godt nytår til alle. Vh J
__________________ Mvh.
JS1973
Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
|