Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 21:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: En sjov opdagelse / Strøm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
js1973
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Efter en mindre omrokering i stuen og med mit mit hifi, synes jeg at systemet lød en smule mere "murmelt" (er der noget der hedder det )...en smule mere mørkt og rodet end det gjorde før.
Jeg har så her idag lørdag 2 januar, prøvet at flytte strømstikkene fra systemet direkte ind i udtaget fra væggen istedet for den billige flerstiksdåse jeg nu havde koblet det på.
Jeg har efterhånden læst flere steder herinde og andre steder, at der er noget at hente på "strømfronten" - og derfor prøvede jeg dette. Første resultat gav faktisk en bedring - ikke nat og dag men et mere roligt lydbillede - og så kom jeg til at tænke på at nogle herinde havde skrevet at man kan prøve at vende stikket i udtaget - noget med fasen tror jeg. Tilgiv mig - jeg ved intet om strøm - men en del om musikproduktion og frekvenser - og hvordan musik bliver skabt/mixet og mastere´ret - da jeg selv producerer musik.
MEN da jeg vendte strømstikket i udtaget faldt alting mere på plads. Faktisk som om det hele blev mere "fasekorrekt". Ting der lå i venstre - lå mere i venstre og ting der lå i højre - mere i højre - og vokaler/bas i mono - ja - mere mono. Der er nu bedre separation mellem instrumenter og vokaler og Melody Gardot lyder nu som hun skal, og underboen trives nu med 100db soft jazz og mine røvballer der blafrer lystigt. Ps - bo altid øverst i etageejendom - hvis du er hifi-nørd - mindre bøvl med naboer og du ikke høre de andre trampe.
Så slå lige baflerne ud (som Snedkeren siger i Manden med de gyldne ører) og prøv dette trick hvis i ikke har prøvet det. Jeg tror at jeg engang i fremtiden skal prøve en af disse "korrekt strøm" stikdåser til hele baduljen - men det har lige været jul og kæresten har lige haft fødselsdag - så det bliver ikke lige med det første. Men jeg er glad for det "billige" resultat i første omgang.
Godt nytår til alle.
Vh
J

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

JAMEN SÅ MANGLER VI BARE AT DU FÅR FORMIDLET DET I BRANCHEN

Således at vi fremover undgår rodede og dårlige optagelser pga. ukorekt opstillet studioudstyr 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Det er sådan et trick nogle forstærkere/CD-afspillere nyder enormt godt af, mens andre forstærkere er mere eller mindre
ligeglade. Og det kan både høres og måles. Engang i mellem kan man direkte høre det på baggrundsstøjen fra højttalerne.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

js1973
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Finn29 skrev:

Således at vi fremover undgår rodede og dårlige optagelser pga. ukorekt opstillet studioudstyr 

Ha ha - ja det bliver straks en mere besværlig sag.
Mange rockbands fx er mere eller mindre "ligeglade" med om det "knitrer" og lyder på den måde "vi" godt kan lide. De vil skide en hat på fine hifi grejer. Men sådan er det - og sådan er vi jo - gudskelov - så forskellige. Jeg kender mange rockmusikere der har det sådan.
Men der bliver da lavet gode inspildninger derude. Nu laver jeg ikke rock - men elektronisk og skal ikke kæmpe med mikrofonplaceringer etc. - det er jo et andet game. Men på meget af det musik jeg hører udover elektronisk musik - som fx jazz /popjazz - er der da ret gode "takes" imellem, og det er jo en fornøjelse at høre de gode indspilninger med Krall, Gardot, Miles - og hvad der ellers er af gode sager.

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 02 Januar 2010 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

js1973 skrev:
Finn29 skrev:

Ha ha - ja det bliver straks en mere besværlig sag.
Mange rockbands fx er mere eller mindre "ligeglade" med om det "knitrer" og lyder på den måde "vi" godt kan lide. De vil skide en hat på fine hifi grejer. Men sådan er det - og sådan er vi jo - gudskelov - så forskellige. Jeg kender mange rockmusikere der har det sådan.

ja men send de samme rock guttere på restaurant og server deres mad på pap og plastic.

det jeg mente var ikke kun microfon opsætning osv. men opsætning og tilslutning af det tekniske udstyr i studiet. Hvis du oplever så stor forskel på en enkelt stikdåse, hvad vil forskellen så ikke være hvis der blev gjort lidt ud af de tusindvis af stik/ledninger på studieudstyret.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes