| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://politiken.tv/nyheder/videnskab/article878777.eceDet kan måske give lidt mere præcision i højttalere fremover?  De almindelige Neodymiummagneter er allerede så kraftige, at de kan give personer med pacemaker hjerteflimmer. Det har der været advarsler omkring i medierne, mht. at bruge Neodymiummagneter på køleskabet.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver de vel enten ulovlige i højttalere, eller forhandlere skal have et advarselsskilt på døren __________________ Mvh. madaUlp
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant, en anvendelse i højtalere vil givetvis medføre at nogen vil hævde, at de kan høre forskel alt efter hvilke fabrikant af kvælstof der er anvendt til nedkølingen
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man lige have en tragt til at fylde flydende kvælstof på. Og ordentlig ventilation eller et vindue på kneb.
vH pH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
27pH skrev:
Man lige have en tragt til at fylde flydende kvælstof på. Og ordentlig ventilation eller et vindue på kneb.
vH pH
|
|
|
Det er kun i fremstilligsprocessen at flydende kvælstof er nødvendigt. Magneten virker efterfølgende fint uden kvælstof. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
27pH skrev:
vH pH
|
|
|
Det er kun i fremstilligsprocessen at flydende kvælstof er nødvendigt. Magneten virker efterfølgende fint uden kvælstof.
|
|
|
Som jeg forstår det ud fra videoen, så skal den køles hele tiden?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min overskrift er vist mere søgevenlig.  (havde nu ikke set den anden tråd) __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
27pH skrev:
Man lige have en tragt til at fylde flydende kvælstof på. Og ordentlig ventilation eller et vindue på kneb.vH
pH |
|
|
Det er kun i fremstilligsprocessen at flydende kvælstof er nødvendigt.Magneten virker efterfølgende fint uden
kvælstof. |
|
|
Jeg forstår det nu som at magneten kun virker når den er kølet ned
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke lyd på videoen, men de kalder det vist en superledende magnet. Hvis noget skal være superledende skal det være temmelig koldt. Om den er magnetisk ved stuetemperatur kan jeg ikke sige noget om.
vH pH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JitH skrev:
Spencer skrev:
27pH skrev:
vH pH
|
|
|
Det er kun i fremstilligsprocessen at flydende kvælstof er nødvendigt. Magneten virker efterfølgende fint uden kvælstof.
|
|
|
Som jeg forstår det ud fra videoen, så skal den køles hele tiden? |
|
|
Sådan var det i gamle dage, med supermagneter. Den nye kan sidde på dit køleskab, helt uden at køles yderligere.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
I videoen siger han at køllingen er billig og let håndterligt, derfor vil jeg mene at mangnetterne skal køles under drift..
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
JitH skrev:
Spencer skrev:
27pH skrev:
vH pH
|
|
|
|
|
|
Som jeg forstår det ud fra videoen, så skal den køles hele tiden?
|
|
|
Sådan var det i gamle dage, med supermagneter. Den nye kan sidde på dit køleskab, helt uden at køles yderligere. 
|
|
|
ville nødig smide den på mit køleskab hvis der skal mere en en lastbil til at fjerne den igen :D
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
abj_eskimo skrev:
| I videoen siger han at køllingen er billig og let håndterligt, derfor vil jeg mene at mangnetterne skal køles under drift..
|
|
|
Så er den afsluttende bemærkning fra kommentatoren forkert. Men skulle man fylde lidt kvælstof på sine højttalere i ny og næ, går det såmænd nok. Så kan man måske bygge et ølkølingsanlæg ind i højttaleren også.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prtøv at se i starten af videoen.. Der hælder kan kvælstof på magnetten, og efterfølgende løfter den metalstumpen som ligger ovenpå..
|
| Til top |
|
| |
abj_eskimo Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
abj_eskimo skrev:
| I videoen siger han at køllingen er billig og let håndterligt, derfor vil jeg mene at mangnetterne skal køles under drift..
|
|
|
Så er den afsluttende bemærkning fra kommentatoren forkert. Men skulle man fylde lidt kvælstof på sine højttalere i ny og næ, går det såmænd nok.
Så kan man måske bygge et ølkølingsanlæg ind i højttaleren også. 
|
|
|
Ja, ved ikke lige hvad den sidste bemærkning går ud på.. Ideén omkring indbygget øl køling er ikke så dum
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
abj_eskimo skrev:
| Prtøv at se i starten af videoen.. Der hælder kan kvælstof på magnetten, og efterfølgende løfter den metalstumpen som ligger ovenpå..
|
|
|
Ja, men det gamle svævenummer har vi jo set før. Det sorte er en superleder, der nedkøles. Ikke en magnet, der nedkøles. Det er magneten, der svæver. De har ovenikøbet lavet det med en frø, i stedet for et stump metal. Hvis verdens dyreste højttaler nu kan komme i en 5x dyrere udgave, bliver der lidt til sheikerne.  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| ville nødig smide den på mit køleskab hvis der skal mere en en lastbil til at fjerne den igen :D |
|
|
Jeg ville så nødig stå med den i hånden hvis den kan løfte en lastbil. Udover at flydende kvælstof vist ikke er så rart at håndtere med bare hænder, så risikere du jo at blive overfaldet af dit køleskab når du står med den  Men jeg har nu også forstået videoen som at den skal være kølet ned for at fungere som magnet. Og kulde er ikke det jeg har mest brug for på nuværende tidspunkt. Mvh. l´Blundt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
På listen over besværlige højttalere, findes højttalere med plasmadiskanter. Kombineres det med en basenhed, hvor der jævnligt skal påføres flydende kvælstof, så har vi måske endelig noget, der kan retfærdiggøre at man aldrig går ud og hører levende musik.
|
| Til top |
|
| |
AmagerTårnby Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 13 Januar 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at det fremgår at det kun er selve magnetiseringsprocessen der kræver nedkøling
|
| Til top |
|
| |