Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 18:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: voltage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dennistr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænke mig at købe hifi grej fra USA,men problemme er at de bruger 110v derover.Jeg har også læset at det funkere ikke godt hvis man bruger en omform.Kender I nogte hifi-værksted her hjemmet gøre det ting der ?Tak 
Til top Vis dennistr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennistr

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil købe udstyr i USA - ja, så skal du være forberedt på at der er problemer med volt'ene, som du jo netop er inde på selv..

Der er forskellige muligheder for at redde sig ud af situationen.

1: måske har udstyret, som du køber i USA en såkaldt multivoltage-selector, således, at du let selv kan omstille apparatet fra 110V til 230V - drift.

2: Hvis apparatet har mulighed for at man enten flytter kabler på trafo-taps inde i apparatet (kræver en servicemanual) - således at det kan køre på 230V's drift - er det også en ret let sag - bør måske nok ordnes af en tekniker.

3: Hvis udstyret ikke har mulighed for omstilling, fx, hvis apparatet er udstyret med en fast 110/120V - trafo - så er der to ting, som du kan gøre. Den ene er ret let - men den anden er noget mere kompliceret og dyr:

3a: Få fat i en Step-down trafo, som kan levere den krævede energi til dit apparat og brug denne opstilling altid..

3b: Sæt en ny trafo i apparatet - en trafo, som fabrikken typisk ville levere apparatet med i 230V-lande. (dette bør klart ordnes af en tekniker)

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg kan dog ikke rigtigt læse ud af dit oplæg, om du vil købe udstyr I USA - og tage det til DK - eller du vil købe amerikansk udstyr her i DK?

Og så kan jeg måske heller ikke helt forstå, hvorfor du vil købe udstyr i USA - og herefter betale fragt - told og moms. En eventuel besparelse er ikke lige så let at få øje på.

Hvis det er udstyr, som er mere eller mindre umuligt at finde uden for USA - fx her i EU - kan jeg forstå dig. ellers ville jeg da synes, at det kunne være ligeså smart at købe udstyret i et EU-land, så har du rette voltage og skal ikke betale den dyrere fragt - tolden - og momsen - i hvert fald ikke noget af betydning.

Husk at du, hvis du henter noget hjem derovrefra også skal påregne yderligere udgift til enten en Step-down trafo eller en værkstedsregning.

De fleste ordentlige teknikere kan sådan noget, men det kræver ofte den tekniske mulighed og en servicemanual - vil jeg mene.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

dennistr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2010
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 August 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Kan nogler hjælper mig med at forklare/fortælle om: Hvordan lave man forbindelse mellem en forforstærker og effekforstærker?Tak

Til top Vis dennistr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dennistr

Nullergøj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2009
Lokalitet: København
Sendt: 17 August 2010 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Der er folk der bruger en såkaldt skille trafo - - - Det er jo netop det du skal bruge til dit usa udstyr. Jeg ved ikke hvad du har i tankerne af udstyr men jeg har en McIntosh tuner der kører på 110v og DET er IKKE noget problem. Du kan eventuelt fordoble wattene på din 230/110v trafo for at få lidt overskud det skader ikke.

Til top Vis Nullergøj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nullergøj

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes