Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 16:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Snell type B-minor. Integreret forskærke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkel d
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej derude. Jeg har tidligere søgt oplysninger omkring Snell Type A`erne. Det er en højttalere som jeg finder meget interessante. Men jeg har konstateret at min stue ikke kan bære disse monstre(desværre). Jeg har i mellemtiden fundet et par Snell Type B-minor som jeg skal besigte en af de næste dage. Jeg glæder mg som et lille barn til at hører om de kan stille op mod de noget større A`er( eller måske har de nogle andre kvaliteter).
Jeg har altid harf integreret forskærker, og har i sinde at benytte sådan type i fremtiden.
Mit spørgsmål går på hvilken en der vil passe bedst til en par B-minor, og i så fald hvor kraftig den skal være. Lige nu køre jeg med en Acurus DIA 100. Jeg føler den har rigeligt af kræfter med en lækker bund, men synes overordnet måske at lydkvaliteten halter en smugle.
Jeg har nogle mærker der har fanget min interesse:

Arcam, S.A.T, holfi.

Jeg høre meget gerne fra nogle der synet have et byd på et godt match, eller også folk der bare har haft rigtig gode erfaringer men en integreret forstærker der er strømstærk.
Jeg køber gerne brugt med et loft på 8000.

Til top Vis mikkel d's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkel d

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Har selv haft Snell B-minor og savner dens ”lidt fede og tunge lyd” nu kan jeg godt lide bas ligesom jeg kan lide fløde i sovsen, og det er noget en B-minor kan om nogen kan…

Og så har den ikke det store hul i lydbilledet ”nedre mellemtone/ øvre bas” som A-modellerne, tror alt i alt du bliver glad for den ”den er ualmindeligt charmerende at lytte til”

Kender også din DIA-100 og vil give dig fuldstændigt ret, den er lidt tyndbenet i bassen ”hvilket kunne vise sig at være en fordel, hvis du syntes der er lidt for meget gumpe bas i B-minor”

Jeg kender ikke Holfi forstærkerne, men det jeg kender til dem benytter de kun 2 udgangs transistorer pr. kanal, og en B-minor er lidt heftig mht. fase drej og samtidig kræver den store 12” basenhed en del strøm. Så jeg ville anbefale dig at gå efter en forstærker der benytter mange parallel koblede transistorer i udgangen. ”havde på et tidspunkt et sæt Vincent SP-998, på mine og det var et godt match” ellers kan jeg kun sige godt om S.A.T jeg syntes den magter B-minor ret godt ”men nu var det en ældre sag jeg havde dengang”

Peter

mikkel d
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2010 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Hej Peter. Er lige vendt hjem fra Sverige, et par Minor rigere med tilhørende electrocompaniet forstærkersæt. Og jeg må give dig ret. De højttaler er fankastiske. Godt creamet med en dyb bas, detaljeret mellemtone og god diskant. Og så står de som nye:), :) de er bare flotte.....
Sælger havde denne tilhørende forstærkersæt, og kunne ikke dy mig. Så nu kommer min gamle Acurus DIA på pansion..
Tak for dit indlæg, og god weekend

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel.

Tillykke med dine Snell´er. Fed fed højttaler den B-Minor.

Kig evt. forbi loge-tråden her

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Har osse selv haft sådan et par.......de er sgu fede, synes de spiller lækker bund

Men ja, de skal have en amp med noget power! Endte med og spille med en Meridian 557 effekt, som med sin 1800 VA trafo og 2 x 200 watt havde rigtig godt fat i dem......

Hvad er det for et Electrocompaniet-sæt du har fået dig?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Sendt: 20 Februar 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

her lige en side til snell ejer www.snell.dk   www.snell.no
Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

HIFY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Jeg havde engang et par Snell CV med en Lyngdorf SDI 2175 spænd for og var virkelig tilfreds.

En dag kom en mand forbi med en gammel Naim Nait 2 og ændrede det hele....   Den ser ikke ud af meget men tro mig    den livede de strømhungrende højttalere op i en grad som jeg ikke troede muligt. Jeg lyttede kun på den ca. 45 min. men det var nok til at min egen forstærker senere blev solgt.  Den gamle Naim med Naim kabler er altså rimelig stærk.

Jeg har ikke selv idag hverken Naim eller Snell men oplevelsen sidder der stadig.

Til top Vis HIFY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFY

mikkel d
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Effektforstærkerne er en Electrocompaniet 100DMB med til forforstærker EC-4(balanceret forbundet). Før jeg tog til sælger havde jeg absolut ingen referancer eller viden om dette sæt(lidt Google blev det til aftenen før). Jeg havde heller ingen intentioner om at tage dem med. Men efter som det hele lød lækkert sammen, kunne jeg ikke lade være. Min kæreste synes faktisk de er pæne (utroligt det skulle ser).

http://www.audio-teams.com/webboard/img-lib/webboard/wbp_112 489693001.jpg
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=300412.jpg

Jesper L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

mikkel d skrev:
Effektforstærkerne er en Electrocompaniet 100DMB med til forforstærker EC-4(balanceret forbundet). Før jeg tog til sælger havde jeg absolut ingen referancer eller viden om dette sæt(lidt Google blev det til aftenen før). Jeg havde heller ingen intentioner om at tage dem med. Men efter som det hele lød lækkert sammen, kunne jeg ikke lade være. Min kæreste synes faktisk de er pæne (utroligt det skulle ser).

http://www.audio-teams.com/webboard/img-lib/webboard/wbp_112 489693001.jpg
http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=300412.jpg

Dejlig med kærester der kan lide gode højttalere - min accepterede også jeg købte AIIIi´er

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2005
Sendt: 21 Februar 2010 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Der er jeg helt enig, har haft B Minor, AIIIi og har nu B. Min søde kone synes de er flotte skulpturer  Så jeg er ret glad for det, når man nu engang er til Snell i den tunge ende...

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

mikkel d
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hej derude. Efter lidt roden rundt på nettet, faldt jeg over nogle udmeldinger, hvor nogle har haft rigtig gode erfaringer med en diskant-udskiftning i deres Snell CV. Argumentet var at de synes at diskanter i nogle siturationer lød noget metal-agtig, og den ikke var detajeret nok(det jo noget af en påstand.....). Ikke desto mindre har de haft rigtig gode resultater bagefter. De brugte henholdsvis en Seas og en Peerles soft dome.....
Da jeg ved at mine B-minor benytter præsis samme titan-diskant, ville det være logisk at mene at resultatet ville blive det samme ved en udskiftning til softdome i B-minor.

Men men men, jeg ved godt nok ikke rigtig. Et indgreb i en orginal B-minor vil i mange øjne virke kriminelt. Men er der noget om snakken, og ville det være muligt at skabe en endnu bedre speaker ved et angrib.
Jeg er naturligvis bevist over de gense regler såsom; samme følsomhed, samme membran-areal og dB osv....og er også klar over at det måske ville tage nogle, måske mange forsøg før man lige rammer plet.

Skriv endelig hvis du ved noget, eller bare vil ydre din holdning til dette. Møjn

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel

Jeg har haft B-Minor, AIII-i og har Snell B nu. Efter min mening er der noget om snakken, at diskanten er metal-agtig, så jeg valgte at rådføre mig med en ven der er højtaler bygger. Han fandt en rigtig god diskant der passede prik med de data den orginale diskant har og det fysiske mål. Jeg måtte "raspe" en smule i inderkanten af kabinettet, men det er ikke noget der betyder noget ved et skift tilbage. Således sidder der nu nye diskanter i mine Snell B, hvilket jeg ikke har fortrudt et sekund. Lyden er anderledes silkeblød, luft/let og detaljeret, hvor imod lyden tidligere kunne virke lidt skærende og skarp. Altså en stor forbedring - af en ellers god lyd.

Man kan jo sige, at så længe du heholder de diskanter der sidder i nu, kan du jo altid skifte tilbage hvis ikke du oplever en lydmæssig forbedring. Især ved salg af dine Minor, er det vigtigt at beholde den originale diskant - om ikke andet kan køber jo selv vurdere efter samme...

Mvh Per

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

Til top Vis PeKo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeKo Besøg PeKo's Websted

mikkel d
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Hej per. Tak for dit indlæg....Godt at høre fra en Snell-fan at der er noget om snakken, og at man faktisk kan få et super resultat. Jeg vil ikke begynde at høre om hvilke diskanter der ville være et godt alternativ til de orginale. Det er jo et religions-spørgsmål hvad man hver for sig finder bedst.....Men tager selvsølgelig imod hvis nogle lige ved hvilken en der bare virker
Men når nu du har haft B-minor, ved du/i så hvor man kan finde en "lydkurve" over denne metal-dome?. Det er vel rimelig relevant når en ny skal findes, så man kan sammenlige den gamle med den nye driver.

Er det sådan at hvis man nu finder en rigtig lækker diskant med samme dataer og det hele, men med en højere følsomhed, er det så muligt at indsætte en ekstra modstand for at tilstræpe sig samme værdi?(Ikke i delfilteret, med på lederne umiddelbart for diskanten).

Mvh Mikkel

PeKo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2010 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej Mikkel, jamen så lidt da  Os med Snell må da stå sammen! Haha...

Nu skal du høre. Ham der ved ALT om det, kan skaffe enheder, måle kurver, rådgive osv. - kan du fange her: http://www.busk-audio.dk/

Martin er super hjælpsom og jeg skal gerne skrive til ham at du kommer med tilløb på

Vi er også at finde i vores HIFI-klub: www.vshk.dk og vores forum: http://vshk.forumup.dk/

Hygge fra Mr. B.

Formand
Vestsjællands HIFI-klub
WWW.VSHK.DK
* * * * * * * * * * * *

mikkel d
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2010 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Det lyder fantastisk...Det link/kontakt vil jeg 100% benytte mig af: Tak for det . Det er altid fedt at have en fagmand med på sidelinien, om ikke nødvendigt hvis man skal have en godt resultat.
Hvis det er ham der har haft en finger med i spillet vedrørende diskantudskiftning i dine Bèr, føler jeg mig virkelig tryg.
Mvh Mikkel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes