| Forfatter |
|
Casper_LC Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Efter jeg har fået ny pc, og sat lyd fra anlæg til min pc (Jack til phono) er den begyndt at sige en mærkelig pop i den ene højtaler. Det gjorde den ikke med den gamle pc. Det er kun i den højre højtaler/kanal i forstærkeren.
Det er et dybt pop nærmest et bom, nede i bassen. (svært at forklare en lyd, hehe)
Det jeg syntes er mærkeligt det er, at "poppet" kan komme når jeg trykker på et link på nettet, hvis jeg åbner denne computer.
Er det noget højtalerne tager skade af..??
Er det noget man kan få til at forsvinde..??
Hilsen Casper __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slå windows indbyggede lyde fra i kontrolpanelet?
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
En pc indeholder - i fohold til eksempelvis en cd-afspiller - en mængde elektroniske kredsløb med forskellige spændinger. Derfor kan det være risikabelt at tilslutte pc'en direkte til forstærkrens via analoge forbindelser.
Derer to måder at omgå problemet på:
- Anvend optisk kabel, hvis lydkort/forstærker understøtter det.
- Køb en Grund loop isolator, som denne her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/a rgon_ground_loop_isolator_.htm
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dreamz skrev:
|
En pc indeholder - i fohold til eksempelvis en cd-afspiller - en mængde elektroniske kredsløb med forskellige spændinger. Derfor kan det være risikabelt at tilslutte pc'en direkte til forstærkrens via analoge forbindelser.
Derer to måder at omgå problemet på:
- Anvend optisk kabel, hvis lydkort/forstærker understøtter det.
- Køb en Grund loop isolator, som denne her: http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div-kabeladaptor/a rgon_ground_loop_isolator_.htm
|
|
|
Ja, jeg skal ud og have fat i en ground loop isolator. Men min lillebror har sådan en, der kommer stadig et pop i højtalerne. Det er bare lidt mere sikkert.
Jeg syntes bare også at det er mærkeligt at det er den ene kanal der siger pop og ikke begge. Det er altid den samme kanal, bliver der slukket eller tændt for en stikkontakt (hvor der er sat en masse strømting til) så kommer der også en lille pop i den ene højtaler. det er altid højre kanal. __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis jeg skifter fra f.eks. cd til aux på forstærkeren kommer der også en pop lyd i højre højtaler... __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal Pc'en også i nærheden af dit anlæg...  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... Den står heller ikke i nærheden..  Men jeg ser dvd via min computer... __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_LC skrev:
Hehe... Den står heller ikke i nærheden.. Men jeg ser dvd via min computer... |
|
|
Super...
Var et kort øjeblik bange for, at du var en af "dem" der ville høre lavt komprimeret mp3 musik på sit anlæg __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |
Casper_LC Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
RiverKing skrev:
Casper_LC skrev:
|
|
Super...
Var et kort øjeblik bange for, at du var en af "dem" der ville høre lavt komprimeret mp3 musik på sit anlæg
|
|
|
Jeg kan ikke helt sige mig fri for at høre lavt komprimeret musik. når jeg er selv høre jeg cd, men når der er fest så er det computeren der spiller.. De enkelte gange jeg holder en fest, gider jeg ikke at ofre en masse penge og tid på musik i bedre kvalitet.. __________________ Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
|
| Til top |
|
| |
RiverKing Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casper_LC skrev:
RiverKing skrev:
Casper_LC skrev:
|
|
Super...
Var et kort øjeblik bange for, at du var en af "dem" der ville høre lavt komprimeret mp3 musik på sit anlæg
|
|
|
Jeg kan ikke helt sige mig fri for at høre lavt komprimeret musik. når jeg er selv høre jeg cd, men når der er fest så er det computeren der spiller.. De enkelte gange jeg holder en fest, gider jeg ikke at ofre en masse penge og tid på musik i bedre kvalitet..
|
|
|
Jeg selv har lagt hele samlingen over på en NAS, ukomprimeret se'fø'li', og bruger min Sonos når der er knald på, eller jeg bare skal høre lidt musik, når jeg går rundt derhjemme, selve CD'ere kommer kun på når der er ro i huset, og jeg skal nyde musikken  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
| Til top |
|
| |