| Sendt: 28 April 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det antydes kan loft og bestemt også gulv have stor indflydelse. Hvis du har trægulv ovenpå strøer er der stor fare for at gulvet nærmest kan virke som en membran.
Det lader til at du taler med naboen - det er ikke altid tilfældet når den ene part føler sig generet af den anden Brug muligheden for at forsøge et par alternativer, hvor du og naboen så kan se om det hjælper.
Et forslag kunne være at prøve med tunge betonfliser under højttalerne, så bassen ikke går alt for meget i gulvet. Dæmpefødder imellem højttalere og fliser er nok en god ide, og måske også noget kork e.l. mellem flise og gulv.
Hvilke højttalere har du? Og hvordan står de i forhold til væggen ind til naboen? Der er jo noget med bas og bølgelængder, og det kan være at bassen materialiserer sig rigtig godt inde hos naboen Hvis det er tilfældet kunne den omtalte dæmpevæg være løsningen, evt. en dobbelt af slagsen.
Link'et til Rockwool var også det jeg kiggede på da jeg boede i et lejlighedsmiljø hvor naboen kunne li' at feste natten lang - men det løste heldigvis sig selv ved at jeg flyttede 
|