Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 11:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvilket fund! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Det her må jeg simpelthen dele med jer!

Da jeg var på en smuttur til min lokale bogantikvar faldt jeg over en stak gamle blade der virkelig fik min opmærksomhed. Det var 12 numre af High Fidelity og HiFi & Elektronik fra 85-87! Jeg spurgte jo selvfølgelig hvad manden ville have for dem, og svaret var "en femmer stykket". Så 60kr fattigere tog jeg hjem og læste dem, og jeg læser dem endnu.

Hold da kæft hvor var der bid i de blade dengang! Konkrete anbefalinger, ærlige reviews der sagtens kunne være negative, og sidst men absolut ikke mindst: Pladespillere og pickups så langt øjet rækker!  Desuden var surround næsten ikke eksisterende på det tidspunkt, så jeg slap for at læse reviews om receivere og dets lige. Det var ikke ment som en fornærmelse rettet mod surround-folket, det siger mig bare ikke en tøddel.

Så hvis der er nogen der har nogen som helst indflydelse over "High Fidelity" så må i meget gerne skaffe jer et eksemplar fra firserne og læse hvordan det skal gøres!

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Lækker med de gamle magasiner.  Og jeg er enige med dig m.h.t. surround, det er bvadr  og burde flyttes fra nærværende site til www.surround4all.dk

Vh/Bob  

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Mht. blade med stereo, er der så nogen der har abonnement på Stereophile? - jeg har forsøgt men den vil ikke godkende min adresse!? Nå, der er vel ikke andet for end at forsøge sig med noget engelsk email værk

Forresten så var det ok billigt, en 200 kr for et års abonnement.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Marts 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Jeg fatter simpelthen ikke al denne snak om at de danske hifimagasiner for 15 år siden var meget bedre. Jeg er helt enig.

Det jeg ikke fatter er at der ikke er nogen der starter et nyt blad op, det behøver jo ikke udkomme i andet end "undergrundsoplag" for at kunne lade sig gøre. High Fidelity har tilsyneladende bestemt sig for ikke at skrive om de ting folk for 15 år siden interesserede sig for. Hvorfor så brokke sig over det eller forsøge at ændre det. Hvorfor ikke starte et nyt blad op? Omvendt - er interessen virkelig stor nok? Jeg mener - hvis den var ville dette blad jo allerede eksistere.

En anden vej at gå kunne måske være at starte en hjemmeside op som et slags blad på nettet, så kan folk selv gå ind og læse og endda diskutere direkte med anmelderne. Jo, vi har Hifi4all, men tests af de virkelig "interessante" ting (som regel grammofoner, pick-upper og andre let nostalgiske ting) har jeg svært ved at få øje på.

Nå, men dette var kun et par tanker, måske lettere intetsigende, nu er de imidlertid skrevet så nu smutter jeg videre. For mit eget vedkommende er interessen for at læse i gamle hifimagasiner, ja, hifimagasiner i det hele taget aftaget meget. Istedet er ny musik blevet mere spændende, så forvent ikke at der ligger handling bag mit indlæg.

Nyder Didos første plade, ok, den er lettere intetsigende, men fin nok når man er hyggehumør...

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 19 Marts 2004 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

, øv, øv og atter øv..........

Jeg har beklaget mig til HF, flere gange, over den manglende entuciasme i deres blad, det har efter min meníng stået på i snart 10 år. Jeg finder også de gamle firser numre frem engang imellem, og drømmer mig tilbage, det var spændende tider dengang, Bristol Hifi Center, KT-Radio med Goldmund, Krell, Audio Research osv., det var vilde ting som jeg kun kunne drømme om Idag har jeg prøvet en del af det jeg drømte om dengang, og ilden/feberen er ikke så kraftig som den var, jeg er nok blevet lidt desillisuneret, men et gammelt nr. af  HF, det kan puste lidt til gløden.

Som en lille tilføjelse, vil jeg sige et efter at jeg er gået over til rør, har jeg fundet musikglæden igen......., men HF er ikke hvad det engang var

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes