| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tråd overskrifter på hifi4all ?
Her til formiddag foretog jeg et lille forsøg, for at finde ud af hvad betydning ordlyden har for overskrifter blive set. På tidspunktet var der på hifi4all 85 gæster og 5 brugere.
Overskriften på forum oversigten var kun - DONER 10.000 Kr.
Dem der lokkede ind havde kun mulighed for at trykke HER. Resultat blev 74 aktiveringer på en time, altså var der kun 16 personer der ikke reagerede på denne overskrift.
Jeg vil foreslå, der gives mulighed for lidt flere ord i overskrifterne på hifi4all, så det er muligt at være mere specifik med ordvalget, som trådstarter. Hjælp er ikke nok til at skabe opmærksomhed for netop den/ de personer der har den fornødne ekspertise til at svare på Feks. Hjælp til forståelse af funktionaliteten af Apple IOS 4,2 for Airplay Er der sympati for mit synspunkt, eller mener du det er ok som det er. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
For det første, så synes jeg det er lidt spøjst at kapre forummet og dets brugere til din fine lille undersøgelse, hvadenten det er for at bevise en pointe eller ej - skal vi andre så også oprette meningsløse tråde, hver gang vi vil bevise en pointe?
Men udover det: Der er meget få tilfælde, hvor det er systemet og ikke brugeren selv, der er skyld i for korte overskrifter. Hvis man skal sige noget, så mangler der mere plads på listen på forsiden, så man kan se mere af overskriften dér. Men ellers synes jeg ikke der er behov for at skrive længere stile i overskriften, og hvis du giver folk muligheden, bruger de den næppe. Det drejer sig mere om opdragelse af brugerne. Dér synes jeg helt ærligt ikke dit fine lille stunt har gjort nogen gavn. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en dyd at formulere sig kort og præcist.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at underbygge min pointe: Lad os tage dit eksempel:
Hjælp til forståelse af funktionaliteten af Apple IOS 4,2 for Airplay
"Hjælp til" er i dén grad overflødig - de fleste tråde drejer sig om at få hjælp til noget, så det må være fint at det er underforstået. Hvis vi endelig skal gå dén vej, så siger dit eksempel ikke noget om hvorvidt du søger hjælp, eller tilbyder hjælp...
"forståelse af" er nok heller ikke strengt nødvendigt - også det er vel rimeligt underforstået, hele konceptet med forummet er at øge forståelsen af ting.
"funktionaliteten af" - i forhold til hvad? Hvis du nu bare skrev "Apple IOS 4,2 og Airplay", ville nogen så reelt være i tvivl om hvad tråden handler om?
At tilskynde meget lange overskrifter, giver jo som sagt et problem på forsiden - medmindre tråd-oversigten skal fylde det hele, så ville dit eksempel give "Hjælp til forståelse af funktionaliteten a...", selv hvis man forøgede pladsen drastisk i forhold til i dag.
Så nej - overskrifterne skal ikke gøres længere, de skal gøres mere sigende. "Hjælp!!" er en dårlig overskrift - godt nok er det dén der skaber flest hits (hvis du havde fået lov til at gøre dit forsøg færdigt, så ville du have konstateret at jo mindre sigende din overskrift er, jo flere hits får du, eftersom folk er nødt til at klikke for at se hvad det går ud på). Men det giver ikke flest svar, for selv dem der kunne svare, bliver sure når indholdet ikke modsvarer overskriften. Så hvis du ser nogen med en intetsigende overskrift, så opfordr vedkommende til at rette overskriften til noget mere sigende. Det kan SAGTENS gøres på dén plads der allerede er teknisk til rådighed. Længere er ikke bedre - overskriften skal tværtimod være så kort og præcis som overhovedet muligt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
roundsound skrev:
| Det er en dyd at formulere sig kort og præcist. |
|
|
Hvilket du så lige har bevist i forhold til min smøre!  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto J skrev:
roundsound skrev:
| Det er en dyd at formulere sig kort og præcist. |
|
|
Hvilket du så lige har bevist i forhold til min smøre!  |
|
|
Det er også en dyd at kunne argumentere for sine synspunkter. Jeg er enig i dine holdninger.
|
| Til top |
|
| |
Mrhviid Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 214
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Tråd overskrifter på hifi4all ?
Her til formiddag foretog jeg et lille forsøg, for at finde ud af hvad betydning ordlyden har for overskrifter blive set. På tidspunktet var der på hifi4all 85 gæster og 5 brugere.
Overskriften på forum oversigten var kun - DONER 10.000 Kr.
Dem der lokkede ind havde kun mulighed for at trykke HER. Resultat blev 74 aktiveringer på en time, altså var der kun 16 personer der ikke reagerede på denne overskrift.
Jeg vil foreslå, der gives mulighed for lidt flere ord i overskrifterne på hifi4all, så det er muligt at være mere specifik med ordvalget, som trådstarter. Hjælp er ikke nok til at skabe opmærksomhed for netop den/ de personer der har den fornødne ekspertise til at svare på Feks. Hjælp til forståelse af funktionaliteten af Apple IOS 4,2 for Airplay Er der sympati for mit synspunkt, eller mener du det er ok som det er. |
|
|
1. Otto har ret. Det er IKKE din opgave at lave små sociale eksperimenter på dette forum, uanset formålet. 2. Dit eksempel er dårligt. Hvorfor skrive Hjælp til forståelse af funktionaliteten af Apple IOS 4,2 for Airplay når " Apple IOS 4,2 for Airplay spørgsmål" fint kan stå i emnelinjen og er ligeså informativt om trådens formål?
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 12 November 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, der er nogle der er skrab til at formolere sig kort og SÅ er der dem der ikke kan, skal der ikke være plas til alle uans handikab ??? linjen behøves ikke blive længer men længer ned når man peger på den, der er masser af muligheder vis man er lidt krerevitiv
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for jeres svar.
Hvor efter jeg må drage den konklusion, at det
ikke er nødvendigt at ændre det bestående.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan tilslutte mig, at man formulerer en overskrift kort og præcist. Og hvis så trådopretter ville gøre sig selv og os andre en tjeneste og tjekke overskriften for fejl en ekstra gang, er vi nået langt. F.eks. har denne altid irriteret mig grænseløst: "Er du til B&O, men ikke vil bindes 100%". 
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 November 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|