Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Endnu et minimalistiskt setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spaceman_2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2010
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 19 November 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Hej alle. ved ikke om dette er de rigtige tråd, ellers må moderator flytte det til det rigtige sted

Nå, elsker at lege med minimalistiskt udstyr ( stereo ). Hjertet i opsætning er den lille frække Acousticlab 2 gange 50watt , 2 knapper tænd/sluk og volume + 1 indgang. Højtalere denne gang er jamo s 606. Lydkilde er pioneer afspiller i billig ende ,dv- 585 va.  + jamo sub 250.

Det blev dog hurtigt erfaret at sub kunne godt slukkes da naboer , nok ikke var glade for den, men den gav lige det sidste , men godt kunne undværes ( sådan da ) .

Af test musik var der paganini koncert for violin, sikken mellemtone, den klarede jamoerne excellent, dog med en anelse crisp i den absolut øverste diskant, men ikke generende, dog tror jeg at 606 nok lige skulle have mere end 100 timers tæsk over hele linjen. Fornemmelse af rum , bredde og dynamik var der ikke til, at tage fejl af, fingernes arbede på violin fremstod flot. Næste nummer var bar night music, en yderst spændende cd med en strejf af det drømmende, her var det bassen jeg fik øre for, Hvis Lucifer sov, ja så blev han da godtnok forskrækket . Dyb som afgrunden, men klippefast , men det blev så lidt på bekostning af mellemtone registret, hvilket jeg tror ( ved ) , at indspilningen var sådan, da musikken skiftede karakter imellem de forskellige numre. næste cd var vor gode gamle gavflab kim larsen med cdèn guld og grønne skove, ikke noget tekniskt mesterværk, men en god all around indspilning, kim lå bare der foran , sangene blev formidlet med en musikalitet , hvor jamoerne viste deres egentlige styrke nemlig mellemtone registret, men stadig med øvre diskant som crisp, særlig ved bækkenslag på crash bækkener . Nu var turen så kommet til min egen produktion nemlig Hey sinner man , indspillet i 32 bit og i flac , trommerne lå der hvor de skulle lige i midten med rototamerne i venstre og højre kanal , mine 3 guitaer spændte der hvor jeg ville have dem, sådan lød det da ikke i studiet, da vi knaldede det ind og fik det mixet ned til 2 spor, sært, men jamoerne kontra acousticlab lød bare mere af mere. trode ikke at mine guitarer lød såån. det skal lige siges at Hey sinner man er et heavy heavy rock. Så blev det til Van gelis tur, symfon rockeren med de helt store armbevægelser, sovset ind i synths og barbeque søvs, her harmonerede dybbas og mellemtone  dejligt , særligt kor ( stort kor ) virkede nærværende, med den strøf som paukerne giver af fylde af rum, dog kunne paukerne godt være lidt mere fremtrukket, men småtings afdelingen for analytiske ører.

For de basører som anlæget har kostet , forstærker 599 kr + jamo s606 2200kr ( sættet ) og brugt cd afspiller 1000kr, kan du roligt læne dig tilbage og sende din bankbog en venlig tanke. Samspillet med jamo s606 og acousticlab forstærker , var åbenbart et dejligt kærlighedsforhold, ala elvira Madigan. Acousticlab kan åbenbart gå dybt ned , mega dybt , og hvis der var sub på , afskære netop der hvorr du ville have det. jamoerne brillierede gang på gang med mellemtonen , med den eneste anke var  øvre diskant , hvor denne lidt crisp lyd var. men nu får de nogle flere tæsk her i den kommende weekend og cd afspiller bliver skiftet til en betydelig bedre fætter i melemprisklasen 7000 kr, men stadig et billigt simpelt setup der lyder af meget mere og lyder betydeligt mere kostbart end det er.

Summarum, man kan komme langt for små penge , med rigtige kombinationer. Næste indlæg bliver med samme setup dog bliver cd udskiftet og højtalere bliver Snell j3

have a nice hairday.mvh Spaceman_2

Til top Vis Spaceman_2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spaceman_2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes