Forfatter |
|
Eske24 Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2011 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg håber dette er det rigtige forum til mit spørgsmål.
Jeg har fået muligheden for at erhverve mig følgende:
2 stk. Quad 22L2 højttalere (brugt, ca. 2 år gamle)
1 stk. Yamaha AS 700 forstærker (brugt) http://www.av-connection.dk/?PGr=3928&ML=1387
1 stk. Yamaha CD-S70 cd-afspiller (ny) http://www.av-connection.dk/?PGr=3929&ML=1388
Pris ca. 12.000,-
Skal jeg slå til, eller kan jeg få et bedre anlæg til samme eller færre penge? (mit budget er oprindeligt 10.000,-)
Min musiksmag er meget blandet, men generelt er det mest pop i stil med Kim Larsen og TV2 men jeg hører også meget
radio, hvorfor jeg har i tankerne at investere i en DAB-radio senere hen. Jeg afspiller desuden musik fra computeren. Lyden
må gerne være en lille smule varm, men også detaljerig.
Jeg håber i kan og vil vejlede mig.
På forhånd tak :)
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg går ud fra at du mener en Yamaha s 700? jeg kigger lige priser på nettet og brugt sider
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
jeg går ud fra at du mener en Yamaha s 700?jeg kigger lige priser på nettet og brugt sider
|
|
|
Muligvis - se nyt link i mit første indlæg :)
Alternativt kan jeg få højttalerne til 5500,- hvortil det klart ville være at foretrække en cd- eller dvd-forstærker i én enhed, men
der har jeg ikke kunnet finde en tilpas anmeldt enhed, til fornuftige penge (noget i stil med Marantz Melody CR 603 CD..
http://www.av-connection.dk/?PGr=4468&ML=216 - følgende er tilføjet - eller NAD VISE TWO DVD
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-receiver/na d_viso-two_dvd-receiver_sort.htm )
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke så meget til forstærker og CD-afspiller men højtalerne synes jeg godt om. Det er snart lang, lang tid siden jeg hørte dem sidste, men i forhold til prisen dengang, syntes jeg de var et hit.
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
spped six skrev:
Jeg kender ikke så meget til forstærker og CD-afspiller men højtalerne synes jeg godt om. Det er snart
lang, lang tid siden jeg hørte dem sidste, men i forhold til prisen dengang, syntes jeg de var et hit. |
|
|
Tak for svaret. Som det ser ud pt. vil jeg starte med at købe højttalerne, da de får gode ord med på vejen overalt, og så
overveje forstærker og cd-afspiller lidt endnu. Jeg har fundet cd-afspilleren til 2.500,- samt forstærkeren til under 4.000,- begge
helt nye.
|
Til top |
|
|
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på ikke at gå for meget op i test. Brug det kun som en rettesnor, da det i sidste ende er dine ører og smag, der skal afgøre købet. Så længe man ikke kender anmelderen, er det svært at afgøre det ud fra en test.
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet. Må lige finde ud af om jeg kan komme derover og lytte med egne ører :)
allanowich skrev:
Pas nu på ikke at gå for meget op i test. Brug det kun som en rettesnor, da det i sidste ende er dine
ører og smag, der skal afgøre købet. Så længe man ikke kender anmelderen, er det svært at afgøre det ud fra en
test. |
|
|
Du har fuldstændig ret. Jeg var ude at høre Quad-højttalerne i dag, og de spiller dejligt i mine ører. Dog har jeg ikke hørt ret
mange andre højttalere i denne prisklasse, så om det er de bedste for mig ved jeg ikke. Derfor læner jeg mig også lidt op ad
diverse test's :)
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lyttet til højttalerne endnu en gang, og de bliver mit næste køb.
Undervejs i min søgen på forstærker + evt. cd-afspiller stødte jeg ind i min fars gamle anlæg som består af Philips FA 930 og Philips CD 930.
Er det noget som jeg forsvarligt kan sætte til Quad 22L2 højttalerne, eller er det helt hen i vejret? :)
|
Til top |
|
|
Deer Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig og slå til her: http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=175225 Så får du en god og behagelig lyd og penge til gode kabler. Supra PLY 3.4 skærmet højtaler kabler og måske Supra EFF Signal. Du kan selv lave dine egne Supra skærmet strømkabler billigt - køb evt. fra AV-Connection. Men lyt dig frem og lån gerne før du køber.
Mvh. Bo
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
musse skrev:
Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig og slå til her:http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=175225Så får
du en god og behagelig lyd og penge til gode kabler.Supra PLY 3.4 skærmet højtaler kabler og måske Supra EFF Signal.Du kan
selv lave dine egne Supra skærmet strømkabler billigt - køb evt. fra AV-Connection.Men lyt dig frem og lån gerne før du
køber.Mvh. Bo
|
|
|
Hej Bo. Tak for indlægget, men jeg tror desværre ikke designet vil passe til mine møbler og stil. Til gengæld har jeg overvejet
MUSICAL FIDELITY A3.5 brugt til 4.500,- http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=176557&n=2
Mht. højttalerkabler har jeg i forvejen Van Den Hul Clearwater-kabler.
|
Til top |
|
|
Deer Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes også en Music Hall demo fra importøren her på siden.Fik fine anmeldelser på nomono.dk - hvor også xtz.se CD spiller fik topkarakter. Hvis du køber nyt XTZ, så har de også en kraftig forstærker, der også kører kl. A - de handles i DK hos danstv.dk, måske kan du samlerabat og 24 mdr. garanti.
Mvh. Bo
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
musse skrev:
Der findes også en Music Hall demo fra importøren her på siden.Fik fine anmeldelser på nomono.dk - hvor
også xtz.se CD spiller fik topkarakter. Hvis du køber nyt XTZ, så har de også en kraftig forstærker, der også kører kl. A - de
handles i DK hos danstv.dk, måske kan du samlerabat og 24 mdr. garanti.Mvh. Bo
|
|
|
Hej igen. Den Music Hall ser godt nok lækker ud, men jeg kan ikke finde en "demo" af den her på siden. Kan du linke til den?
Og XTZ-produkterne ser også rigtig godt ud. De kommer stærkt med i mine overvejelser, men bliver det nogle af ovenstående,
må cd-afspilleren vente lidt endnu :/
|
Til top |
|
|
Deer Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er her til 2695kr og du kan få CD i samme serie med også omtalt på nomono.dk http://frequence-shop.dk/produkter/36-tilbud-amp-demo-varer/ 773-music-hall-a152-messe-tilbud/ Mvh. Bo
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste råd du har fået indtil videre er for mig at se Rega tilbuddet, hvis det altså skal være nyt og du vil have det hele nu.
Jeg hørte det på messen i kbh og synes faktisk at det var den lyd der gav mest mening i forhold til menneskepenge på hele
messen. Ellers, ville jeg tage Quad højttalerne nu hvor du er forelsket i dem, og så bygge på hen ad vejen når der kommer
nogle gode brugt tilbud.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Deer Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver megholm ret. Spiller selv på Rega Saturn. Himmelsk lyd. Prøv evt. at tale med Lars fra topsoundhifi.dk. Han giver god vejledning og service.
|
Til top |
|
|
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart et Rega setup, det spiller musik uden dikkedarer og fornuftig prissat. Holder også en rimelig brugtværdi
Disse Quad kender jeg kun som lidt sløve tilbagelænede meget varme i klangen måske overbehagelige, men jeg kan tage fejl og nu har du jo selv hørt dem, det er klart det vigtigste, tror de er krævende mht et godt setup (forstærker/cd) Prisen syntes jeg er i overkanten..
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2011 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej musse, kvickly og megholm.
Tak for jeres indlæg.
Jeg fulgte en del af megholms idé om, at bygge på hen ad vejen.
Jeg har nu investeret i en Musical Fidelity A5 (6250,- brugt) samt Quad højttalerne til 5500,-
Lyden er allerede nu rigtig dejlig. Dog er min cd-afspiller pt. er en ældre Philips CD930, som er koblet til med et helt std. kabel,
som følger med når man køber nyt. Derfor er signal-kabel + cd-afspiller min næste investering.
Jeg takker mange gange for jeres råd og vejledning, som jeg har brugt som rettesnor i min søgen på et fornuftigt hifi-anlæg.
:)
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 09 Januar 2011 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er startet lidt omvendt i forhold til den gængse retorik om source first, men du har fundet nogle fine tilbus at starte på så
det
er jo helt ok. Jeg ville nok overveje en DAC løsning, med mindre du KUN hører cd. Rega har lige kommet deres første DAC,
det
var en f.eks en mulighed, ellers vil jeg anbefale en brugt Naim eller Rega cd afspiller. De kan fåes til RIGTIGT gode priser
lige
nu, hvis du har mod på at købe i england kan du få f.eks en Naim cd5x latterligt billigt, synes dit setup fortjener noget i den
klasse.
Er du forresten opmærksom på følgende, sakset fra Quads hjemmeside: "Bass response bottoms out at an impressive 30Hz.
When positioned exactly 350mm from a rear wall, the in-room response is flat to this level, with no compromise of the mid-
range or high-frequencies." altså, højttalere skal placeres 35 cm fra bagvæg for at opnå den mest præcise basgengivelse.
Det skal dog nok mest bruges som et udgangspunkt, rummet kan jo gøre ting ved kurven, men jeg ville personligt starte der
og så prøve at flytte nogle centimeter frem og tilbage.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Eske24 Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2011 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Megholm:
Ja, det kan der være noget om. Det skyldes vist at jeg blev ret forelsket i de Quad højttalere :)
Mht DAC, så har jeg også planer om at sætte mp3-afspiller samt computer til anlægget, så det er da klart det rigtige.
Vil du linke til et par fornuftige DAC løsninger for mit anlæg? Det betyder ikke så meget om det er nyt eller brugt, så længe det
er i god stand og virker 100%.
Om det kommer fra England eller andre steder end Danmark betyder heller ikke noget.
Nu kender jeg ikke prisen på en fornuftig DAC-løsning, men hvis der er noget i 2-5.000,- prisklassen er det at foretrække.
Og tak for info ang. højttalerne - meget nyttig information, som jeg lige vil forsøge mig med senere i dag :)
|
Til top |
|
|