Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 16:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Vibrationer... hjælp søges... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mich1352
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har haft søget lidt rundt, og her inde på hifi4all.dk, fandt jeg en artikel:

http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=366&zoneid=2

Artiklen handlede om akustik, om at der skulle være mindst mulig vibrationer i gulvet, helst ingen...

Vil det så sige, at et rum aller helst ikke skal ha nogle som helst vibrationer´??? Så er mit spørgsmål så... Hvad er idéen i af have en kæmpe subwoofer til at stå..
Ved godt det her er et begynder spørgsmål.. Men syntes det ku være ret interrasant at få svar på :D

Mvh Michael...

Til top Vis mich1352's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mich1352

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Hvis RUMMET som sådan ingen vibrationer tilfører de vibrationer der kommer fra subwooferen, vil det subwooferen spiller være mere korrekt, da lyden så vil være upåvirket. Sådan opfatter jeg det. Ved ikke om det er helt 100% korrekt.

Ret mig endelig, hvis jeg tager fejl.

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

En halv bølgelængde ved 20hz fylder ca. 8,5meter og den løber sine ca. 333meter på et sekund, altså vil der ligge 40/2 bølgelængder i dit lytterum bare på det sekund, som er en rimelig efterklangstid!!! Lyden dør kun ud fordi den bliver opsuget af rummet og dets indretning og sub-bas kræver mange møbler og tæpper, grundet det store energiinhold. Snart er det så byggeriet som må holde for og hvad gør man ved døre, glasruder, radiatorer, ja sågar jernet i jernbetondæk???

Subwoofere er vist kun til film og helikopterlyd ved helt realistisk lydtryk egner ingen beboelse sig til. Andre steder på denne jord er de ikke glade for jordskælvsdyb bas, det er for realistisk på en eller anden måde!!!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes