| Forfatter |
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 05:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
God morgen drenge og piger, så er det i aften KL 22 på DR1 portrættet af Cassidy går i luften!
haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er s*tme tidligt oppe :)
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det er bare noget pis at det kommer samtidigt med landskampen. 
Men så er det godt at der er folk som har VHS, så denne program begivenhed, kan foreviges på bånd __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvad skulle vi gøre uden det magiske VHS-format? 
Spillen er allerede sat til at optage..... (rart at få genopfrisket hvordan den fungerer ) __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Hyper" i ikke en lille smule, nu er det altså kun en ½ time, så jeg ved ikke hvor meget portræt man kan kalde det.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Jeps, det er bare noget pis at det kommer samtidigt med landskampen.
Men så er det godt at der er folk som har VHS, så denne program begivenhed, kan foreviges på bånd |
|
|
Hvad er VHS?
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
"Hyper" i ikke en lille smule, nu er det altså kun en ½ time, så jeg ved ikke hvor meget portræt man kan kalde det.
|
|
|
Hej Alex,
Det er da en stoooooooor begivenhed at DR kan tage sig sammen til at vise en musik-dokumentar om en ikke-kendt sangerinde, normalt plejer de jo at holde sig til endeløse genudsendelser af Hausgaard/Linie 3/Finn Nørbygaard/Hit med sangen ..... og så så forholdsvis tidligt som kl. 2200 - jamen dog, jamen dog.
Jeg har ikke fået taget mig sammen til at undersøge hendes musik endnu, så jeg sidder plantet kl. 2200 - f*** landskampen .
mvh
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
Hej Alex,
Det er da en stoooooooor begivenhed at DR kan tage sig sammen til at vise en musik-dokumentar om en ikke-kendt sangerinde, normalt plejer de jo at holde sig til endeløse genudsendelser af Hausgaard/Linie 3/Finn Nørbygaard/Hit med sangen ..... og så så forholdsvis tidligt som kl. 2200 - jamen dog, jamen dog.
Jeg har ikke fået taget mig sammen til at undersøge hendes musik endnu, så jeg sidder plantet kl. 2200 - f*** landskampen .
mvh
|
|
|
Jo, jo bestemt er det en ok ting at DR sender en musik-dokumentar men en ½ time ! -det er for ringe 
Iøvrigt har jeg udforsket hendes musik og det er en kende for banalt til mig, men det er jo en smagssag 
|
| Til top |
|
| |
Jesperthomsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hun kan vel ikke ligefrem kaldes ukendt, kan hun? Jeg mener, No Boundaries gik #1 i England. Synes ellers den er temmelig forfærdelig. Men Time After Time og Live At Blues Alley er forrygende.
Har i hvert fald tænkt mig at se udsendelsen, selv om jeg ikke har de store forventninger.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Jo, jo bestemt er det en ok ting at DR sender en musik-dokumentar men en ½ time ! -det er for ringe 
|
|
|
hehe du har ret, men det er trodsalt bedre end det de normalt sender af "kultur"-stof.
mvh
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optager også...
På P4 er de ret glade for hendes udgave af Fleetwood´s "Songbird". - Det er jeg også.. .
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg har endnu ikke hørt noget af det hun synger/spiller, så jeg sidder også foran tvét i aften når det kommer, fodbold er jeg ligeglad med...

|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE] Hvad er VHS? [/QUOTE]
VH...... Hvá for noget ? Det har jeg aldrig sagt ! 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg er også med på vognen, min SUBER VHS er sat til at optage da jeg skal tidiglig op.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Iøvrigt har jeg udforsket hendes musik og det er en kende for banalt til mig, men det er jo en smagssag 
|
|
|
Hmm... Jeg har lige købt "Live at The Blue Alley" og må gi' dig ret: Spinkel hvid pigestemme som gerne vil synge de store sortes blues. "People get Ready" og Stormy Monday (stakkels BB King) er misforståelser og nærmest parodier... Der er vist et enkelt nummer med en guitar, hvor hun lyder lidt hen ad Trisha Yearwood - det er så'n set ok, men resten er simpelhen tynd papegøjemusik..
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja jeg syns nu de nummere de spillede var gode, hun har da en fantastisk stemme, og det var et godt program selv om det var lidt kort..

|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm har kun 3 af hendes plader må nok lige bestille resten ;o)
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Hmm... Jeg har lige købt "Live at The Blue Alley" og må gi' dig ret: Spinkel hvid pigestemme som gerne vil synge de store sortes blues. "People get Ready" og Stormy Monday (stakkels BB King) er misforståelser og nærmest parodier... Der er vist et enkelt nummer med en guitar, hvor hun lyder lidt hen ad Trisha Yearwood - det er så'n set ok, men resten er simpelhen tynd papegøjemusik..
|
|
|
Jeg er ikke enig, det hun gør er jo netop og fortolke disse nummere. I mine øjne prøver hun ikke og ligne omtalte artister, men hun gør deres nummere til hendes "egne".
Og hun gør det FANTASTISK i de fleste tilfælde .
Der er da ikke noget værre en nogle der genindspiller et nummer og så er det en ren kopi af det originale .
Allan R.
__________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det var et ok program og vil ihvertfald købe nogle af hendes cd'er (har ingen af dem  ). Har altid haft et eller andet med "Time after time"...
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Marts 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Tjaaa.......... Sådan er der så meget. Smag er som bekendt forskellig. Men jeg ER markant uenig. Mrs. Cassidy fortolkede iøvrigt ikke kun blues. Nej det spændte fra Jazz, folk, country, pop og blues. Få kunstnere kan favne så bredt, med så smukke genfortolkninger af smukke sange, og slippe så godt fra det, som hende. Hun tilførte musikken en særlig dimension, som var og er helt unik.
Skybums har helt ret. Hun genfortolkede ganske rigtigt sangene, på sin helt egen måde. Dermed blev sangene til hendes "egne". Så sandt som det er sagt
Der er plader som vokser ved hvér gennemlytning. "Live At Blues Alley" er én af dem.
Iøvrigt er hun aldrig blevet promoveret af pengestærke pladeselskaber. Det er via hendes unikke talent hun er blevet opdaget, Iøvrigt lang tid efter hendes død i 1996. En sjældenhed og dejlig befriende. Musik, og musikalitet var, og er det, som omgiver Eva Cassidy den dag idag !
Jeps, jeg er en stor fan af Mrs. Eva Cassidy !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |