| Sendt: 20 December 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter flere år med primitive halve musikløsninger skal hustruen og jeg have etableret noget OK lyd i hjemmet.
Vi har haft en Libratone Lounge på prøve, som spillede meget godt men der manglede noget bund og noget fylde i lyden.
Fedt produkt, men ikke nok lyd til prisen.
Den sendte vi så tilbage og har besluttet os for at vi har brug for noget rigtig Hifi, men det skal kunne styres trådløst og fikst,
spille med acceptabel lyd uden at det koster for mange kroner. Sonos synes vi er fedt men alt for dyrt, før der overhovedet
kommer lyd ud af det.
Følgende er besluttet:
Afspilleren er en Ipad.
Spotify anvendes til afspilning af online musik såvel som vores eget musik, der altsammen er lagret på vores NAS.
Airfoil sender til Airport Express, der så skal kobles til forstærker osv.
Vi har en forstærker af ældre dato - en Onkyo A-801 vi gerne vil benytte.
Så er der alt det, der ikke er afklaret.
1. Højtalere - vi har i forvejen et par gamle velspillende Bose 301 serie 2. Men vi synes ikke de er så nemme at placere i
vores hjem. Derfor har vi kig på et par nye gulvhøjtalere hos hifiklubben som vi er eninge om spiller godt og kan placeres
godt i hjemmet: http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/gulvfront/dali _zensor-5_hojttaler_hvid.htm til knap 2000 kr/
stk.
Hvad kan vi forvente lydmæssigt at få ud af de nye højtalere ifht til vores Bose?
Findes der alternative højtalere, som spiller ligeså godt og samtidig er pæne og enten er billigere eller samme pris?
Kan vores Onkyo a-801 trække de nye højtalere, hvis vi vælger dem, og kan den levere den kvalitet, der skal til?
2. Digital/analog - Så vidt jeg har læst mig frem til så er Airport Express' analoge tilslutning af en relativ ringe kvalitet. Derfor
skal der findes en løsning på at konvertere det digitale signal til et analogt signal, der kan afpilles på Onkyo'en med et godt
resultat
Jeg er totalt grøn indenfor Hifi - men elsker at høre go musik og har en meget bred musiksmag.
JEg håber nogen kan hjælpe mig med at træffe nogle gode beslutninger.
|