Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvorfor så højt (earphones) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2011 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jeg er nødt til at spørge -  hvorfor spiller folk så højt, at man næsten ikke kan sidde i en togkupe uden at høre et væld skrattelyde, der åbenbart stammer fra folks ører ?

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 December 2011 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Ja jeg forstår det heller ikke.

Men en del værre er det, hvis en person uden en tone i livet (og absolut ingen flovhed) sidder og skråler med

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 December 2011 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

Plejer normalt at sætte mig i stillekupeen for at slippe for den støj. Det er dog ikke nogen selvfølge, for selv her kan man finde nogen der gerne vil "underholde" med deres musik-skrat.

Forleden blev jeg dog meget forbavset, for det jeg hørte, kom fra mellemgangen - uden for døren! Der blev spillet så højt, at den stakkels mand nok er døv inden længe.

Har altid mine egne små propper med. Spiller lavt, men de isolerer en del af støjen fra. Det hænder dog de overdøver den musik jeg selv spiller.

klypstefan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 December 2011 kl. 05:12 | IP-adresse registreret  

jeg kan virkelig ikke svare dig på hvorfor nogen finder det behageligt med 200 DB "DUF DIDI DUF DIDI DUF" i hovedet. Tror ikke det er pga. nedsat hørelse. Dem jeg
kender med nedsat hørelse, er somregl også over-følsomme overfor høje lyde. Jeg sidder ofte i s-toget og kigger på dem. Hvad mon de står og tænker på? De kigger ud i
luften - på ingenting - på samme måde som folk der er faldet i svaver og lige skal ryste på hovede og sige "øhhhhhhhh, undskyld, Hvad sagde du" før de er klar til at modtage
verden, når man tiltaler dem. Måske gider de bare ikke deltage i noget somhelst? De kan lige nå at annulere virkeligheden og pause livet inden de skal på arbejde/ i skole i otte
timer, for derefter at tage samme tog hjem med samme "DUF DIDI DUF DIDI DUF" i hovedet. Hvad så når de kommer hjem? Er det dem, der er den irriterende nabo med et
2 1/2 vejs dali/nad setup som deres bekedte med forstand på hifi har strikket sammen i alt-godt-fra hifiklubben-kataloget? Hvilket musik lytter de egentlig til? Det er ALDRIG
lykkedes mig at finde ud af, selvom de generøst delagtiggører alle omkring dem med støj, måske i et vellykket forsøg på at overdøve selve s-toget? Det eneste man kan høre er
"DUF DIDI DUF DIDI DUF".
Måske er der bare nogle øre-bøffer der larmer mere udenfor øret end indenfor i selve øret? Er der produktcenter der konstruerer bøffer således. Måske fordi det skulle
være sejt at komme gående med raslelyde af Dr. Dre i hele gågaden? Jeg forstår det ikke.
Til top Vis klypstefan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klypstefan

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2011 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

klypstefan skrev:
jeg kan virkelig ikke svare dig på hvorfor nogen finder det behageligt med 200 DB "DUF DIDI DUF DIDI DUF" i hovedet. Tror ikke det er pga. nedsat hørelse. Dem jeg
kender med nedsat hørelse, er somregl også over-følsomme overfor høje lyde. Jeg sidder ofte i s-toget og kigger på dem. Hvad mon de står og tænker på? De kigger ud i
luften - på ingenting - på samme måde som folk der er faldet i svaver og lige skal ryste på hovede og sige "øhhhhhhhh, undskyld, Hvad sagde du" før de er klar til at modtage
verden, når man tiltaler dem. Måske gider de bare ikke deltage i noget somhelst? De kan lige nå at annulere virkeligheden og pause livet inden de skal på arbejde/ i skole i otte
timer, for derefter at tage samme tog hjem med samme "DUF DIDI DUF DIDI DUF" i hovedet. Hvad så når de kommer hjem? Er det dem, der er den irriterende nabo med et
2 1/2 vejs dali/nad setup som deres bekedte med forstand på hifi har strikket sammen i alt-godt-fra hifiklubben-kataloget? Hvilket musik lytter de egentlig til? Det er ALDRIG
lykkedes mig at finde ud af, selvom de generøst delagtiggører alle omkring dem med støj, måske i et vellykket forsøg på at overdøve selve s-toget? Det eneste man kan høre er
"DUF DIDI DUF DIDI DUF".
Måske er der bare nogle øre-bøffer der larmer mere udenfor øret end indenfor i selve øret? Er der produktcenter der konstruerer bøffer således. Måske fordi det skulle
være sejt at komme gående med raslelyde af Dr. Dre i hele gågaden? Jeg forstår det ikke.

Her tror jeg vi har fat i noget!

Mange af dem, der sidder med så høj volumen at alle irriteres af det, er til dels for at overdøve ens eget hoved og tanker, og fordi det er "moderne" at udtrykke "du vedkommer ikke mig" om personen, der sidder ved siden af. Der findes ingen som dem, der kan ignorere på et højere plan. Det som jeg oplever er en nyere kuntur, hvor folk har svært ved at se hinanden i øjnene, og interagerer i forummet blandt fremmede mennesker. Det er de samme mennesker, der desværre bare kigger stift ned i jorden, når man passere dem på fortovet.

Jeg tror desværre kun at høreskade er et resultat af det virkelige problem/problemer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes