Forfatter |
|
lisborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 256
|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg overvejer at sælge følgende tinge
Dali 850 højtaler (modificeret i delfilter og diskant)
Onkyo A-8500 int forstærker 2 x 85 w i 8 ohm
Onkyo DX-7111 cd afspiller
Philips 202 pladespiller
Paradigm ps 1000 v.3 sub.
Uploaded with ImageShack.us
overvejer at sælge det hele som et samlet anlæg eller delvist hver for sig. hvor meget kan det ca. være værd
Mvh.
Alexander __________________ Mit Stereo
|
Til top |
|
|
lisborg Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogen som har et bud på en eller flere vurderinger
Mvh.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville mene, at du nok kan få omkring 3500kr for det hele, sådan plus minus.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dba.dk/soeg/?soeg=dali+850
Ikke helt samme forstærker! http://www.dba.dk/billede-og-lyd/hi-fi-surround-og-
tilbehoer/surroundforstaerkere/maerke-onkyo/?soeg=A
Et par bud på cd afspillerens pris
http://www.dba.dk/billede-og-lyd/hi-fi-og-tilbehoer/cd-afspi llere/maerke-onkyo/?soeg=DX-
Resten, hmm!?!
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
lisborg Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Jeg ville mene, at du nok kan få omkring 3500kr for det hele, sådan plus minus.  |
|
|
Vil det være hvis jeg solgte som et anlæg eller delvis __________________ Mit Stereo
|
Til top |
|
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Jeg ville mene, at du nok kan få omkring 3500kr for det hele, sådan plus minus.  |
|
|
Jeg er desværre uenig!  de dali 850'ere går normalt for lige under 2k men de er her malet uoriginalt hvide og det sænker
nok salgsprisen
jeg vil sige at du skal være glad hvis du får 2200-2600
MvH LAC
EDIT:
Undskyld jeg så ikke der var en Paradigm sub også - jeg giver allanowich ret i at 3500 er en fin pris
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juli 2012 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
allanowich skrev:
|
|
Vil det være hvis jeg solgte som et anlæg eller delvis |
|
|
Det hele samlet. Du nævner også en sub.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
lisborg Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
lisborg skrev:
allanowich skrev:
Jeg ville mene, at du nok kan få omkring 3500kr for det hele, sådan plus minus.
 |
|
|
Vil det være hvis jeg solgte som et anlæg eller delvis |
|
|
Det hele samlet. Du nævner også
en sub.  |
|
|
Tusind tak. Nu når det er en halv gammel forstærker vil jeg så kunne rense den selv lidt tænker mest hvis der er støj på nogen af de linjeingange
der aldrig bliver brugt. Også vil det jo os være lækkert for nye ejer under alle o omstændigheder at den var blevet renset
Mvh. __________________ Mit Stereo
|
Til top |
|
|
lisborg Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst lidt og set at på min pladespiller sider en philips GP 422 pickup det mener jeg ikke den var født med, er der nogen
der ved noget om denne pickup. __________________ Mit Stereo
|
Til top |
|
|
lisborg Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige læst lidt og set at på min pladespiller sider en philips GP 422 pickup det mener jeg ikke den var født med, er der nogen
der ved noget om denne pickup. __________________ Mit Stereo
|
Til top |
|
|
morten8620 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
lisborg Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
der kan man bare se, tænk den stadig bliver produceret endnu. morten hvad vil din fulde vurdering ca. være
Mvh
|
Til top |
|
|
morten8620 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
lisborg skrev:
Hej jeg overvejer at sælge følgende tinge
Dali 850 højtaler (modificeret i delfilter og diskant) Onkyo A-8500 int forstærker 2 x 85 w i 8 ohm Onkyo DX-7111 cd afspiller Philips 202 pladespiller Paradigm ps 1000 v.3 sub.
overvejer at sælge det hele som et samlet anlæg eller delvist hver for sig. hvor meget kan det ca. være værd
Mvh. Alexander |
|
|
tror du har størst chance for at sælge delene enkeltvis
Dali 850 sælges til 1500-2000kr, dog tror jeg det trækker lidt ned at dine er modificerede
Paradigm er der ikke rigtig nogen til salg af mere, der var dog en til 999kr i 2004, se link http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9742
tror måske du kan få 500 hvis den er i top stand og der er en der mangler lidt bas til en film.
Onkyo og Phillips synes jeg du skulle beholde. Hvis du selv ordner knaseriet, kan det sikkert spille fint i værkstedet. Tror desværre ikke, at du kan få det helt store for det. Det er den slags jeg ser en del af på den lokale genbrugsstation.
Håber du kan bruge svaret, det er et udmærket anlæg, men når du spørger, får du et ærligt svar __________________ morten
|
Til top |
|
|
lisborg Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
morten8620 skrev:
lisborg skrev:
Hej jeg overvejer at sælge følgende tinge Dali 850 højtaler (modificeret i delfilter
og diskant) Onkyo A-8500 int forstærker 2 x 85 w i 8 ohm Onkyo DX-7111 cd afspiller Philips 202 pladespiller Paradigm ps
1000 v.3 sub. overvejer at sælge det hele
som et samlet anlæg eller delvist hver for sig. hvor meget kan det ca. være værd Mvh. Alexander |
|
|
tror du har størst chance for at sælge delene enkeltvis
Dali 850 sælges til 1500-2000kr, dog tror jeg det trækker lidt ned at dine er modificerede
Paradigm er der ikke rigtig nogen til salg af mere, der var dog en til 999kr i 2004, se link
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=9742
tror måske du kan få 500 hvis den er i top stand og der er en der mangler lidt bas til en film.
Onkyo og Phillips synes jeg du skulle beholde. Hvis du selv ordner knaseriet, kan det sikkert spille fint i værkstedet. Tror
desværre ikke, at du kan få det helt store for det. Det er den slags jeg ser en del af på den lokale genbrugsstation.
Håber du kan bruge svaret, det er et udmærket anlæg, men når du spørger, får du et ærligt svar |
|
|
hvad med at sende det hele af sted for 2500/3000 måske __________________ Mit Stereo
|
Til top |
|
|
madmax Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er meget svært , da dine 850 ikke er orginale mere , så ville jeg ikke give så høj en pris for dem.Forstærkeren er også en ældre sag uden remote , cd afspilleren lige så .En samlet maks.pris er ud fra kun 850 og der kan man få dem helt ned til 1500 kr så du skal nok ikke regne med mere.
madmax
|
Til top |
|
|
morten8620 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du ikke selv kan bruge onkyo og phillips til noget, er det da et forsøg værd. Tror du skal slå til med det samme, hvis nogen byder 3000. Som tidligere skrevet, er det onkyo et fint sæt, som spiller langt bedre end et nyt sæt til 2000. Det er bare rigtig svært at sælge med nogle år på bagen.
Knaseriet er meget svært at komme af med. Det kræver en proffessionel rensning og muligvis nye kontakter, og det kan ikke rigtig betale sig.
Du kan selv prøve med massage, vd40, sb12 mundskyld og hvad de gode mennesker herinde eller foreslår, men det er som at tisse i bukserne for at holde varmen. Det virker i kort tid, men så kommer problemet igen. __________________ morten
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er kun selve nåleforparten man stadig kan få. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
lisborg Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
morten8620 skrev:
hvis du ikke selv kan bruge onkyo og phillips til noget, er det da et forsøg værd. Tror du skal slå til
med det samme, hvis nogen byder 3000. Som tidligere skrevet, er det onkyo et fint sæt, som spiller langt bedre end et nyt
sæt til 2000. Det er bare rigtig svært at sælge med nogle år på bagen.
Knaseriet er meget svært at komme af med. Det kræver en proffessionel rensning og muligvis nye kontakter, og det kan
ikke rigtig betale sig.
Du kan selv prøve med massage, vd40, sb12 mundskyld og hvad de gode mennesker herinde eller foreslår, men det er som
at tisse i bukserne for at holde varmen. Det virker i kort tid, men så kommer problemet igen. |
|
|
Har lige renset den hele dog med kompreser og vatpinde, knasseriet var kun i den ene kanal der har ikke været nogen
problemer ellers __________________ Mit Stereo
|
Til top |
|
|
morten8620 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Det er kun selve nåleforparten man stadig kan få.
|
|
|
Korrekt Jan, men det er jo normalt også nålen der skal skiftes __________________ morten
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2012 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
madmax skrev:
Det er meget svært , da dine 850 ikke er orginale mere , så ville jeg ikke give så høj en pris for dem.Forstærkeren er også en ældre sag uden remote , cd afspilleren lige så .En samlet maks.pris er ud fra kun 850 og der kan man få dem helt ned til 1500 kr så du skal nok ikke regne med mere.
madmax |
|
|
Cd afspilleren 7111 skulle da ikke være helt så gammel. Mener det er mindste model i den serie jeg selv har, nemlig DX7711 fra 97'. Så den er nok fra 99' skulle jeg mene eller 2000.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|