Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 12:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Forslag til trådløst anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
j_nie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej Hifi-eksperter.

Jeg skal have mig et nyt lydanlæg og har i den forbindelse et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med at besvare.

Jeg vil placere mit nye anlæg i tv-stuen. I denne stue skal der være 2 højttalere. Derudover vil jeg have 2 højttalere i spisestuen. Alle 4 højttalere skal kobles til anlægget med kabel. De 2 højttalere i stuen skal kunne spille uden at de to i spisestuen er tændt og omvendt. Alle skal også kunne spille samtidig. Jeg vil muligvis med tiden have tilkoblet surround-højttalere i tv-stuen, så der ialt benyttes 5 højttalere i tvstuen + de 2 i spisestuen, som ikke er en del af surroundsystemet. Derudover vil jeg også have mulighed for at spille musik på en aktiv højttaler i køkkenet, som er koblet til lydanlægget trådløst.

Jeg vil kunne styre musikken via min Iphone, Ipad eller Macbook.

Jeg har søgt en del på nettet, men har ikke talt med nogen eksperter. Jeg kan se, at der både er noget der hedder Sonos og noget der hedder Apple Airplay. Her kommer mine spørgsmål:

- Hvilken stereo/surround receiver skal jeg vælge? Skal jeg vælge en med Airplay funktion eller skal jeg købe de ekstra Sonos-bokse og koble dem til?
- Kan jeg bruge overskydende højttalerudgange i et 5.1/7.1 surroundsystem til mine to højttalere i spisestuen, eller har hver enhed i surroundsystemet sin egen funktion (kan jeg f.eks. tilslutte mine to front-højttalere i spisestuen til baghøjttalerudgangene i anlægget, eller vil jeg så kun høre baghøjttaler-lyd i spisestuen?)
- Kan man altid slå tvstue-højttalere/spisestue-højttalere til/fra i systemet eller skal jeg til at hive ledninger ud, når jeg kun vil høre musik i et rum?

Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.
Til top Vis j_nie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_nie

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Juli 2012 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Der er også Squeezebox som kan styres fra iPad/iPhone/iPod, Android og PC.

Men det var jo ikke svaret på dine spørgsmål
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Juli 2012 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

j_nie skrev:
Hej Hifi-eksperter.Jeg skal have mig et nyt lydanlæg og har i den forbindelse et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med at besvare.Jeg vil placere mit nye anlæg i tv-stuen. I denne stue skal der være 2 højttalere. Derudover vil jeg have 2 højttalere i spisestuen. Alle 4 højttalere skal kobles til anlægget med kabel. De 2 højttalere i stuen skal kunne spille uden at de to i spisestuen er tændt og omvendt. Alle skal også kunne spille samtidig. Jeg vil muligvis med tiden have tilkoblet surround-højttalere i tv-stuen, så der ialt benyttes 5 højttalere i tvstuen + de 2 i spisestuen, som ikke er en del af surroundsystemet. Derudover vil jeg også have mulighed for at spille musik på en aktiv højttaler i køkkenet, som er koblet til lydanlægget trådløst.Jeg vil kunne styre musikken via min Iphone, Ipad eller Macbook.Jeg har søgt en del på nettet, men har ikke talt med nogen eksperter. Jeg kan se, at der både er noget der hedder Sonos og noget der hedder Apple Airplay. Her kommer mine spørgsmål:- Hvilken stereo/surround receiver skal jeg vælge? Skal jeg vælge en med Airplay funktion eller skal jeg købe de ekstra Sonos-bokse og koble dem til?- Kan jeg bruge overskydende højttalerudgange i et 5.1/7.1 surroundsystem til mine to højttalere i spisestuen, eller har hver enhed i surroundsystemet sin egen funktion (kan jeg f.eks. tilslutte mine to front-højttalere i spisestuen til baghøjttalerudgangene i anlægget, eller vil jeg så kun høre baghøjttaler-lyd i spisestuen?)- Kan man altid slå tvstue-højttalere/spisestue-højttalere til/fra i systemet eller skal jeg til at hive ledninger ud, når jeg kun vil høre musik i et rum?Håber I kan hjælpe mig lidt på vej.

Hej !

Med en squeezebox løsning kan du evt. købe et par aktive højttalere til spisestuen. Elgiganten har lige solgt duet'er til 999 :) . Har selv en transporter koblet til stueanlægget, og en duet til et par Prodipe pro 5 aktive højttalere i alrummet.
Det fungerer glimrende og sidder lige nu og styrer det på terrassen :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes